03:06 - Ceļojuma piezīmes, 4
Protams, nevar noliegt, ka briti Indijai ir darījuši labu. Dzelzceļu sistēmu uzbūvēja, jeb precizēsim, vadīja būvēšanu. Tai pat laikā, pēc Indijas vēsturisko vietu apmeklēšanas pa ceļam uz mājām iesaku izskriet cauri Londonas muzejiem, vienkārši lai redzēto daļu no tā, ko Indijā vairs redzēt nevar, jo savulaik sapakots kastēs un aizvests uz UK. Tai skaitā kautkādi zelta ornamenti un akmentiņi (lielākais, milzenis, karalienes kronim esot ņemts) no Taj Mahal un tamlīdzīgi sīkumi. Indiešu attieksme - par visu jāmaksā. Britu attieksmi neesmu dzirdējis. "Mēs tikai darījām savu darbu" ?
From: | buks |
Date: | 16. Janvāris 2006 - 11:28 |
---|
| | | (Link) |
|
Ja ņemam vērā, ka Indijas ekonomiskā atpalicība (kas tikai šobrīd sāk palēnām mazināties) ir tikai un vienīgi britu kundzības nopelns, tad tie pāris dzelzceļi nezin vai ko baisi kompensē.
interesanti, ka iekšējos avioreisus izmanto 2-3% iedzīvotāju (un 1/2-2/3 pasažieru vienalaga ir turisti). laikam jau bez tā dzelzceļa būtu vēl švakāk.
tas protams, neatceļ iepriekš teikto.
From: | buks |
Date: | 23. Janvāris 2006 - 11:38 |
---|
| | | (Link) |
|
Man aizdomas, ka ja, piemēram, XIX gs. indiešu sievietēm, kuras uzdrošinājās mājās austuves iekārtot, nebūtu cirsti pirksti nost (briti savās kolonijās visai asiņainām metodēm likvidēja jau iedīglī jebkuru pamatiedzīvotāju iniciatīvu uzsākt kādu preču ražošanu), tad šīs valsts ekonomiskās attīstības līmenis varētu būt tāds, ka iekšējos avioreisus izmantotu 40-60% iedzīvotāju. Bet tas nu tā, retoriska tēma.