barvins
barvins 2006-02-24 17:57

Bļa

Windows atmiņas menedžments vienkārši sūkā. Normālā situācijā, ja pietrūkst operatīvā atmiņa, daļa no tās (visvecākie ieraksti) tiek nogrūsti cietajā diskā. Bet izrādās, Windozē šis vislaik savā nodabā swapo uz disku datus no atmiņas pat tad, ja pēc tā nav nekādas vajadzības. Šim vienkārši patīk, ja visu laiku ir kādi 100MB brīvas operatīvās atmiņas. Bļin. Bet tas nozīmē, ka reāli tiek samazināts izmantojamās atmiņas apjoms, jo šie 100 (vai cik tur) MB, ko Windozei patīk vislaik turēt brīvus, tiek izmantoti tikai tajās ne-tik-biežajās situācijās, kad atmiņa tiek aizpildīta ātrāk, nekā šis paspēj citu atmiņas daļu noswapot uz disku, piemēram, atverot vienlaicīgi daudzas milzīgas programmas un strauji starp tām pārslēdzoties.
Nu, tagad vismaz ir skaidrs, kāpēc ir tā, ka ja datoru kādu laiku neaiztiek, un pēc tam mēģina atvērt kādu minimizētu programmu, tad šis nezcikilgi grabina cieto disku, jo ir savā nodabā sagrūdis visu iespējamo cietajā diskā, pat ja operatīvās atmiņas pietiek.
barvins
barvins 2006-02-25 15:03

Virsraksts nolaizīts

Mja, tas nu skaidrs, ka serverim ir jēga izmantot visu iespējamo atmiņu kešam. Darba stacijām ir bik savādāk - tur svarīgāk, lai labi uzvedas konkrētā programma, ar kuru tu strādā, un piekāst visu pārējo.
Un piekāst arī kodu. Kods aizņem tik maz atmiņas, ka nav nopietni ņemams. Savukārt, datu struktūras, ko progza var uzģenerēt, var būt milzīgas. Teiksim, Photošopā, ja ielādē kādu pamatīgāku projektu, tur ir n-tie layeri, n-tās bildes, kas aizņem nezcikdaudz atmiņas. Jeb, kaut vai visparastākā mājaslapa, ko tu nokačā no WebServera kā 100KB, bet browserim ir jāizmanto, teiksim, kādi 2MB atmiņas, lai to lapu norenderētu.
Nja, tomēr gribētu, lai būtu iespēja smalkāk pieregulēt atmiņas menedžmentu, atkarībā no tā, kādām vajadzībām dators tiek izmantots. Pagaidām atrisināju savu problēmu vienkārši piepērkot papildus atmiņu.

Hmm, DC++ ieslēdzu tikai tad, kad kaut ko vajag - tomēr iebremzē, gan tīklu, gan procesoru, gan cietni. Bet skaidrs, ka failu keša apjoms DC++ ātrdarbību dramatiski neuzlabo - viens caurmēra fails, ko no manis varētu kačāt, parasti aizņem kāadus 600MB - neiekešosi tādu atmiņā. Ja ir daudzi sīki bieži izmantojami failiņi, tad gan.