Drosha naave

« previous entry | next entry »
Maijs. 17., 2011 | 10:19 pm
mood: amused amused

Shodien mums autoskolaa bija pirmaa pirmaas paliidziibas nodarbiiba. Elpinaajaam lelli, utml.
Sapratu vienu ne paaraak forshu lietu. Ja es kaadreiz atradiishos bezsamanjaa un ja peec muusu kursa var spriest par statistiski videeju cilveeku riiciibu, tad mani gaida drosha naave no pirmaas paliidziibas sniedzeeja rokaam :))
No saakuma man tiks aizspiests deguns/elpvads, lai nevaru paelpot, tad salauzas ribas un visbidzot iepuusts plaushaas tik daudz gaisa, ka es nosmakshu savos veemekljos. Tur vajag tieshaam kaadas aukstasiniigas un retas minoritaates paarstaavi, lai neapjuktu iistaa avaarijas situaacijaa un visu izdariitu pareizi... nu, vai arii profesionaali, bet taadi parasti negadaas tuvumaa.

Link | ir doma | Add to Memories


Comments {17}

Nightdancer

(bez virsraksta)

from: [info]nightdancer
date: Maijs. 18., 2011 - 11:10 am
Link

Un ja kaut ko darīsi nepareizi, tad iespējams nomirs ātrāk un nesagaidīs ātro palīdzību, bez tam cenšoties glābt citu, cilvēki nereti paši pakļauj sevi briesmām tādejādi tikai apgrūtinot darbu profesionāļiem, kuriem pēc tam ir jāglābj vairs neviens, bet gan divi cilvēki, nemaz nerunājot par svešiniekiem, kuriem var būt dažādi vīrusi un sazin vēl kas, kas var pielipt tev, gadījumā ja nu tev nav līdzi kabatas lapatiņš caur ko veikt elpināšanu.

kā rezultātā - ja nu tu tomēr neesi pilnīgi drošs, kas un kāpēc ir jādara kādā situācijā, tad labāk neko nedarīt, lai tikai nepadarītu visu vēl ļaunāk. un pēc kursu iziešana cilvēkiem var būt ir teorētiskas zināšanas par to, kas varētu būt pareizi, bet trīs reizes trennējoties uz lelles, pēc desmit gadiem, labāk nemēģināt to darīt ar vēl dzīvu cilvēku.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


(bez virsraksta)

from: [info]zeno
date: Maijs. 18., 2011 - 11:29 am
Link

Nu vienmēr var apskatīties vai kaut ko var darīt cietušā labāk, jo lai arī praktiskās zināšanas ir aizmirstas, šis tas fundamentālāks tomēr galvā ir. Kā piemēram, apkaklītes atpogāšana, galvas pacelšana augstāk, galu galā sauciens citiem ļaudīm pēc palīdzības (varbūt kāds atrodas, kurš labāk pārzin to lietu, vai arī domā ka pārzin)

Man nebūtu iespējams paiet tā vienkārši garām nelaimes gadījuma vietai, jo pēc tam es nevarētu normāli gulēt trakojošas sirdsapziņas dēļ.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


The Atis

(bez virsraksta)

from: [info]atiitis
date: Maijs. 18., 2011 - 11:32 am
Link

Esmu vairaakas reizes mieriigi pagaajis garaam celjmalaa guljoshiem cilveekiem. Probly I'm a bad person, bet probly tie dzheki vnk bija iedzeerushi sevi komaa.
Iistu nelaimes gadiijumu (ar asiniim, mashiinu vrakiem utml) gan nav naacies piedziivot klaatienee.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


zeno

(bez virsraksta)

from: [info]zeno
date: Maijs. 18., 2011 - 11:48 am
Link

Es šeit nerunāju par jēgu pārdzērušajiem. Par tiem man sirds nesāp - neietilpst kategorijā "cietušais".

Runāju par vai nu gadījumu, kad cilvēkam acīmredzami paliek slikti, vai nu asiņošanu vai nu ja esmu aculiecinieks nelaimes gadījumam.

Atbildēt | Iepriekšējais


Nightdancer

(bez virsraksta)

from: [info]nightdancer
date: Maijs. 18., 2011 - 11:38 am
Link

es nesaku, ka nelaimē cietušajiem ir jāiet garām un jāizliekas, ka tevis te nav - loģiski, ka ir jākonstatē situācijas nopietnība un ja kas, jāzvana ātrajiem, bet uz savu roku ņemt un censtie pārvietot cilvēku, vai uzsākt mākslīgo elpināšanu, ir cits jautājums.

Atbildēt | Iepriekšējais


(bez virsraksta)

from: anonymous
date: Maijs. 18., 2011 - 11:48 am
Link

Kuru daļu no "ja cilvēks neelpo, tad viņam sliktāk nepaliks" Tu nesaproti?

Protams, ja mīz botē no kaut kādiem vīrusiem (pilienu veidā pārnēsātos var noraut tā vai tā - reāli kaut ko vērts iespringt tikai par asinīm), tad vari stāvēt un skatīties, kā cilvēks nomirst, bet, bļeģ, radījumiem ar tādu attieksmi autovadītāja tiesības vispār nedrīkst dot.

P.S. Gadījumi, kad pats var nonākt glābjamā lomā ir cita kategorija - protams, ka ar galvu jādomā vienmēr.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Nightdancer

(bez virsraksta)

from: [info]nightdancer
date: Maijs. 18., 2011 - 12:25 pm
Link

Kā gan mana attieksme pret pirmās palīdzības sniegšanu ietekmē manas automašinas vadīšanas prasmes ?

kas gan tevi tik dziļi aizskar, ka jākļūst rupjam ?

Enivei - nonākot šādā situācijā šaubos vai ir daudz cilvēki, kas atcerēsies pārbaudīt elpošanas vadus un pareizi turēt cilvēku, kamēr tiek veikta dzīvību glābjošā procedūra.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


(bez virsraksta)

from: anonymous
date: Maijs. 18., 2011 - 02:23 pm
Link

A kā Tev liekas - tā pirmās palīdzības apliecība tiesību saņemšanai tāpat vien tiek prasīta? Ja Tu gribi vadīt pusotru tonnu dzelzs, tad Tev jāspēj kaut ko darīt arī ārkārtas situācijās, kas šajā sakarā var rasties.

Nu un neatcerēsies kaut ko pilnīgi pareizi, izdarīs kaut ko šķībi - nu un? Any chance is better than no chance.

Ja reiz esi tos kursus izgājusi, tad, cerams, zini, ka ja cilvēks neelpo un sirds ir apstājusies, tad viņam ir ~5 minūtes laika. Pat bez elpināšanas, ar netiešo sirds masāžu vien var to paildzināt līdz ~10 minūtēm. Ar elpināšanu teorētiski bezgalīgi - procesu pārtrauc, kad ierodas ātrie, vai palīdzības sniedzējam vairs nav spēka turpināt.

Tad nu lūk - paņem karti, atzīmē tajā visas slimnīcas un savelc tām apkārt aplīšus. Cik tālu ātrie var tikt 5 minūtēs, cik tālu 10, un tad padomā cik ilgi viņi brauks līdz tai nekurienei, kurā Tu sastapies ar alni un cik ļoti palielināsies Tavas izredzes izdzīvot, ja nākamais, kas brauks garām, nebūs nīkulīgs baltrocītis, kam pirmās palīdzības kursi bija tikai ķeksītis, lai varētu rullēt ar bembi.

Atbildēt | Iepriekšējais