|
November 24th, 2010
| 06:30 pm - Vēlaizvien par IQ kastām Sūds.
Onkulim Gūglim tas prasīja veselas 0,39 sekundes, lai apliecinātu manas bailes.
Vairums cilvēku pārliecināti, ka ir virs vidējā - http://www.sciencentral.com/articles/view.php3?article_id=218392713
Ja tā parakājas prātā, jāatzīst, biju jau dzirdējis par šo pētījumu. Saskan arī ar Dena "Irrational mind". So, no tā secināms, ka arī es uzskatu, ka esmu labāks, iespējams neesot.
Jāšameklē kur nebūt kāds "AWESOME-METER", lai būtu iespējams sevi izmērīt. Un tad mērīties ar citiem. (Stulbā evolucionārā vīriešu psiholoģija)
Un ko tagad? Ja es pašaizliedzības dēļ nevaru būt karalis pats savā iedomu pasaulē, kurš tad?
|
Comments:
Dikti man patika multenīte "Kung-Fu Panda"..
tur bija frāze: "blinded by PURE AWESOMENESS!!!!!"
Man šķiet citāts bij pat vēl sulīgāks -
"blinded by exposure to pure awesomeness" :D
Tā ir labākā multene-antidepresants pēc pirmā iceage
Multenes vispār ir labākie antidepresanti.
Labāki vēl kā brokastu pārslas? (Pasaulē lētākie anti-depresanti :D )
| From: | almighty_j |
Date: | November 28th, 2010 - 09:26 pm |
---|
| | gara maize, ja? | (Link) |
|
AXA's muslis nav lēts! :P
Kad es dabūšu Despicable Me DVDripā, pasaule uz brīdi varēs par mani aizmirst. :D
starp citu, interesantā kārtā, pagājšgad mūsu skolaskursu izmantoja kā subjektus pētījumam kautkāda psiholōģijas studente savam bakalaura darbam or something, un viņas pētījuma rezultāti bija visai interesanti - tagad diemžēl nevaru atrast epastu ar kopsavilkumu, bet ideja bija tāda, ka tie cilvēki, kuri pēc citu vērtējuma (un, iespējams, arī objektīvi, bet neatceros, vai bija vērtētas arī sekmes) ir ar lielākām prāta spējām, parasti ir kritiskāki paši pret sevi un neuzskata sevi par tik īpaši apdāvinātiem. food for thought, eh? :D
then again 1) šis pētījums ir veikts āmurikāņu universitātē, un visiem ir labi zināms, ka āmurikāņiem skolās ieaudzina nedabiski augstu pašvērtēšanu, galugalā, politkorekti zaudētājs ir "the last winner" un "well done" tu saņem par to, ka vispār esi papūlējies kaut ko darīt 2) ir jau arī tāds teiciens a man who is a genius and doesn't know it probably isn't
so.. go figure.
Esmu dzirdējis par šāda tipa pētījumu. Manis dzirdētajā variantā, cilvēki, kas pēc eksāmena nodošanas uzskatīja, ka pieļāvuši 28065984357 kļūdas, bija ar labākām sekmēm, kā pašapmierinātie.
Par 1) es saprotu par tādiem eifēmismiem kā "last winner" (kaut gan man tas šķiet absolūti stulbi, tas ir tā kā invalīdus saukt pat "differently abled"), bet cik tas ir objektīvi vispārināt to par ASV kultūru in general? Pats neesmu bijis, tādēļ negribas arī gluži ticēt visam ko redzu kustīgu bilžu kastītēs.
Par 2) :D
nevispārinu uz kultūru, vispārinu uz izglītības sistēmu. izglītība būtībā ir ideolōģija (tās īstenošana), un, ja stāsti ir ar vienu un to pašu tematiku no ne viena vien sastapta pazīstama personāža, kas kādu laiku strādājis/mācījies asv skolā/universitātē, tad, neapgalvojot, ka uz visiem efekts ir vienāds, var droši teikt, ka CERĒTAIS efekts ir vienāds (jo tā ir ideolōģijas pamatiezīme, hah), un tajā milzu nozīme ir tiesībām, pašapziņai, līdztiesībai vienlīdzības veidolā, kas jau sniedzas līdz absurdam, skaistas idejas, kuru realizēšana diemžēl lielākoties notiek ārprātīgi neveikli ar nepareiziem uzsvariem.
Īpatnēji tomēr. Ja salīdina ar LV izglītības sistēmu, kur teorētiskajām zināšanām vispār nav nekādas kopējas ideolģiskas piesaistes. No valstiskā viedokļa ASV variants nenoliedzami ir pateicīgāks, kamēr mūsu izglītības sistēmā veidojas nereti inteleģenti, tomēr cilvēki, kas nejūtas kādas lielākas kopienas daļa un nav pārliecināti par savām spējām.
Nesem kāds students no Slovēnijas teica, ka Latvieši laikam ir patiešām izvaroti šo gadu garumā, ja var visu krīzes laiku sēdēt mājās, un noskatīties uz to, kā viņu dzīves tiek mainītas politisku lēmumu rezultātā.
nu, gluži tā jau nav, ka pilnīgi nav mums ideolōģiskās piesaistes - nacionāla valsts pilnībā bez ideolōģijas nemaz pastāvēt nevar (varbūt uz to mēs pamazām arī ejam? hehe), un, piemēram, arī tas, ka skolās mēs visi teju visu mācāmies latviski, sasniedzot konkrētu vecumu (vidusskola) un tas, ka visiem māca Latvijas vēsturi un māca to tieši tā, kā māca, un literatūras stundās 80%ir latviešu literatūra, un latviešu valodas stundās teksti, kuros jāliek komati, arī no latviešu literāriem dižgariem, tas jau viss arī tādi piemīlīgi ideolōģiski fragmentiņi. kopējā diženā rāmja varenība gan, protams, asv nestāv ne tuvumā, bet, hei - viņiem ir bijis daudz vairāk laika to formēt un formulēt (:
bet te jau vienmēr jāskatās, kam tas ir izdevīgi, ka izglītības sistēma taisa tādus cilvēkus, kādus taisa, kādas ir prioritātes, attiecību veidi, funkcionālās sistēmas - ja asv 'dumjāks,kas domā, ka ir gudrs'='vieglāk kontrolējams, jo vieglāk manipulējams', vai mums gadījumā nav pamatos tas, ka 'nesaliedēts ar kopienu'='mazāk mēģina ietekmēt-->mazāk apdraud valdošajai elitei ērto politisko/ekonōmisko sistēmu'
nav jau īsti pētījumu par konkrēto tēmu šādā rakursā. varētu ņemt fukō par pamatu un ņemties ievākt informāciju un analizēt, bet to tad kādreiz nākotnē. |
|