¤ vΔp∅ur †rΔil ¤ - Klasikas seansi [entries|archive|friends|userinfo]
kiceksusurs no murrdōras

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Klasikas seansi [Jan. 18th, 2013|08:17 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|, ]

Šo es klausījos jau pagājušonedēļ, bet nevarēju saņemties parakņāties pleijerī precīzo nosaukumu lai varētu par to uzrakstīt.
Parcik konvertēju no .flac(paldies klasikas pirāti-gurmān-snobi) un aizmirsu uzlikt lai tagus mp3 saraksta, tad ņemtne no failu nosaukumiem pēc tam meklēt internetos kas precīzi tas bija, ko klausījos. Bet tagad ir piektdienas vakars, un es esmu saņēmies beidzot uzrakstīt.(es zinu, ka kādam šobrīd galvā ieskanas viena čipša un dullā dziesma, o hai!)
Tātad...

Komponists : Debussy
Izpilda : Academy of St. Martin in the Fields
Diriģents : Neville Marriner

Serenade for Strings in E major, Op. 22

  • I. Moderato
  • II. Tempo di valse
  • III. Scherzo: Vivace
  • IV. Larghetto
  • V. Finale: Allegro vivace
Ak, ak stīgu instrumenti. Šis ļoti skaists un pacilājošs. Liekas kas tīrs un gaišs caur ausīm līst sirdī. Diezgan arī enerģisks skaņdarbs. Katrā ziņā motivējošs, šo es klausīšos vel un iekļaušu favoritēs. Viss pēc kanoniem, aizmirsti ka skan ausīs, mūzika aptver ārpusi un iekšpusi, viss saplūst vienā harmōnijā.

Serenade for Wind in D minor
  • I. Moderato, quasi marcia
  • II. Minuetto: Tempo di minuetto
  • III. Andante con moto
  • IV. Finale: Allegro molto

Pat neskatoties uz pūšamajiem instrumentiem, patika. Tads viegli romantisks, nu kur var nolikt kāda stāsta tēlu kanālmalā, kurš aizdomājies par dzīvi. Nedaudz melanholiski, bet tomēr ne bēdīgi.

---

Tagad nedaudz par citu tēmu - man arvien vairāk liekas, ka Vāgners patīk apspiestiem izvirtuļiem...

Tristan & Isolde marks a transition away from using harmony functionally, subordinate to melody, to something more important, where the sound of the harmonies themselves is becoming more important. You can pretty much understand the concept right away in the first few bars, with the famous Tristan Chord and its resolution. Wagner's move away from traditional functional harmony serves a dramatic purpose in this opera, delaying a proper resolution and cadence, and building the sexual tension steadily throughout the entire 5-hour duration, until they are finally resolved in Isolde's Liebestod (starts at about :45) which must be just about the most intense orgasm ever put into music.

Bet nu gan jau es drīz saņemšos paklausīties to ekzaltēti episki grandiōzo Vāgneru.
LinkLeave a comment