| |
[Nov. 25th, 2025|08:00 pm] |
"The Persian philosopher Ibn Sina (Avicenna), arguing that God has knowledge of generalities but not particulars, emphasizes the gulf between the philosophical god and the God of Quranic theology, to the annoyance of the conservatives."
/Malise Ruthven |
|
|
| Comments: |
![[User Picture]](http://klab.lv/userpic/165261/41398) | | From: | ctulhu |
| Date: | November 25th, 2025 - 09:26 pm |
|---|
| | | (Link) |
|
Nu loģiski, Ib Sina bija dabas zinātnieks un saprata kādas pretrunas sanāk citādi, also interesanta dinamika - islāma pasaule kādreiz bija ļoti OK un tad strauji sabrauca fundamentālismā. Vairāk vai mazāk bet praktiski visur.
Man tas liekas interesanti tajā aspektā, ka it kā dotu vēl vienu iemeslu kāpēc cilvēkam jātiecas uz vispārīgo ideālu - lai Dievs viņu varētu pazīt. Bet nu neesmu viņa metafiziku lasījusi, tas vēl priekšā.
![[User Picture]](http://klab.lv/userpic/165261/41398) | | From: | ctulhu |
| Date: | November 25th, 2025 - 10:08 pm |
|---|
| | | (Link) |
|
Vispār šitas man vienmēr ir licies jocīgi. Tiekties uz ideālu ārēja, atvasināta iemesla dēļ? OK, vienalga labi, bet kaut kā Ptolemaja epiciklus atgādina, viss tak ir daudz vienkāršak - jebkuram vajag tiekties uz ideālu jo tad viņš būs labāks => pašam labāk un vairāk citiem palīdzēt varēs. Tb iemesls iekšējs, nekādus ārējus atskaites punktus nevajag, pats sev atskaites punkts, sistēma ar atmiņu var būt pati sev atskaites punkts jo spēj salīdzināt iepriekšējos stāvokļus ar nākamajiem.
Jā, tikmēr man šāds iekšējs atskaites punkts nestrādā, atstāj vienaldzīgu.
![[User Picture]](http://klab.lv/userpic/165261/41398) | | From: | ctulhu |
| Date: | November 25th, 2025 - 10:14 pm |
|---|
| | | (Link) |
|
Dažādi cilvēki, dažādas metodes. | |