Haunting Ground

« previous entry | next entry »
Jul. 29th, 2008 | 04:33


Spēle, kura sākotnēji tika izstrādāta kā Clock Tower sērijai piederīga spēle, ieturēta iekš visai labi izstrādātā un baudāmā Clock Tower 3 gara. Līdzības ar CT3 ir sekojošas: vizuālā estētika, telpu dizains, protagonistes dizains, spēles seksualitāte un gameplay mehānismi (izvairīties, slēpties, bēgt un beigās cīnīties, pieveikt un atsākt visu no gala). Bet, iekš Haunting Ground ar gameplay klāsies grūtāk.

Turpinot par vizuālo un audiālo estētiku, vēlreiz jāizceļ kvalitatīvā līdzība ar CT3 – ja patika CT3 dizains, patiks arī Haunting Ground vizuālā puse. Un viena lieta ir skaidra – vērot pilis, alķīmiskas uzpariktes, protagonistes seksualitāti nekad īsti nevar apnikt, hehe. No vizuālās spozmes neatpaliek arī audiālā – nav nekas episki gards, bet ir gana saistoši, lai runātu atsevišķi. Mūzika savā skanējumā ir klasiskas un viduslaiku skaņas + elektronika. Kombinācija būs visnotaļ gaidīta to vidū, kuriem tuva bija CT3. Kā arī audio laktiņu augstāk ceļ Dolby Pro Logic II uzrakstiņš uz iepakojuma... Bet nu, citas spēles bez šī uzraksta labāk reproducē 5.1 skaņu, tā ka ne vienmēr šis uzraksts izsaka kvalitāti – jo iekš Haunting Ground bija salīdzinoši maz Surround Sound prieku. Bet, ja bija, tad bija vietā, jāsaka.

Par spēles Survival pusi runājot – tā ir ieturēta tipiskā Capcom garā – neklāsies viegli, tā teikt (sīkāk par Capcom gaumes Survival Horror būs atsevišķā rakstiņā). Iekš Haunting Ground izdzīvošanu ne vienmēr atvieglos uzticamais draugs – suns vārdā Hewie. Auklēšanās ar pārlieku reālistiski radīto vācu vilku suni ir process, kurš prasīs pacietību. Bet – par suņuku vajag rūpēties labi - viņa piedalīšanās mīklu minēšanā un lietu iegūšanā ir Haunting Ground stūrakmens. Tas nozīmē, ka nāksies bieži uzslavēt, pelt, rāt, aicināt, aicināt, pavēlēt, aicināt un aicināt, aicināt, rosināt, pavēlēt, rosināt, aicināt, saukt, palīdzēt...

Kā arī spēles Puzzle gals ticis ieturēts tipiskā Capcom garā - interesantas, vieglas, izklaidējošas mīklas gan iekš gameplay, gan visur citur, arī bosu cīņās.

Bet vispārējo spēles kvalitāti sabojā pāris idiotismi – spēcīgākais idiotisms bija pie beigām, bēgot no galvenā pretinieka. Nē, nespoilošu – spēlēsi, atradīsi pats.

Uzteicama spēles kvalitāte ir tās filmiņas – caur tām tiks dota galvenā spēles vizuālā estētika un retais, bet atrodamais baisums, filmiņas skaidros un radīs notikumus un visādi citādi itin lieliski pildīs savus pienākumus, sniedzot arī pārsteigumus un smieklus!

Seksualitāte – arī tā ir jāuzsver. Sevišķi spilgti tā tiek pausta iekš pēcspēles bonusiem, iegūstamiem pēc spēles iziešanas. Bet nu, šeit arī netaisos spoilot neko.


Rezumē: glīta Survival Horror žanra spēle ar dažiem baisiem momentiem, bet tipiski Capcom garā, kas nebūt nenozīmē neko sliktu. Tas nozīmē savu īpašo stiliņu un gaumi, paustu galvenokārt iekš vizuālā dizaina, dažiem game-play mehānismiem, tumsas trūkumu, tā vietā dodot vidēji izgaismotas telpas, pavisam veca un klasiska šausmu kino garšu. Spēle ar visai interesantu stāstiņu, patīkamu attēloto laika periodu (gotika + lielie alķīmijas laiki) pāris pārsteigumiem tajā un labu vizuālo, arī personāžu dizainu.

Nudien, teju vai smejoties jāpiekrīt, ka viss Survival Horror žanrs pieder Capcom – Resident Evil sērija (~10 spēles), Clock Tower sērija (3 spēles), Dino Crisis sērija (3 spēles), Haunting Ground un vēl...

Pilns sakāmais | Komentēt | Add to Memories


Comments {0}