|
Pirmdiena, 26. Apr 2004, 17:19 vēl nedaudz par nacistiem
Man ir viens labs vecs draugs. Viņam bija tāda šaize, ka viņu gribēja (patiesībā jau joprojām grib...) mest ārā no viņa mājas. Tipa uzradās k-kāds cic īpašnieks un tā, viņš nāca pie manis lūgt juridisku konsultāciju, tad nu es tur pastudēju tos dokumentus, paurbos pa likumiem, un cenots viņam palīdzēt kā varēju. Un tad pēkšņi, kad es esmu izstrādājis koncepciju, kā rīkoties un tā, viņš saka, ka viņš ir par taisnību, un, ja gadījumā viņš ir vainīgs, ja viņš ir ļaundaris, kas ir nepamatoti ievācies svešā mājā, tad viņš grib samaksāt visu kas pienākas un iet prom, nevis cīnīties par katru cenu, lai dabūtu to māju. Es nenormāli apšokējos par šādu rīcību no viņa puses. Bet patiesībā jau tā bija rīcība, kā jebkuram kristietim vajadzētu rīkoties. Šodien, kad pacēlās diskusija par nacismu, es par to diezgan daudz domāju. Un es redzu savu daļu taisnības gan nacistiski noskaņotajiem ciuvēkiem, gan antinacistiem, un īpaši jau tiem, pret ko šis nacisms ir vērts. Vai krievi ir vainīgi, ka ir šeit? Varbūt viņu vecāki un valsts ir, bet ne jau viņi. Bērniem nav jāmaksā par vecāku grēkiem, tas pat ir rakstīts Bībelē, bet tomēr tur ir rakstīts arī tas, ka tiem, kam vecāki ēduši skābas vīnogas, ir slimīgi zobi. Kurš šeit ir taisnība? Taisnība ir gan vieniem, gan otriem, gan tiem, kas saka, lai krievi brauc prom, jo te ir nelikumīgi imigrējuši, gan tiem, kas saka, ka šeit ir piedzimuši, un viņu vecāki te atbrauca (kas arī lielāko ties gadījumu bija ne viņu labās gribas, bet PSRS valdības dēļ), nevis viņi. Ko tad tagad darīt? Es domāju, ka būtu jaucki un atrisinātos visas ar šo tēmu saistītās problēmas, ja gan latvieši, gan krievi uz šo lietu skatītos tā, kā mans draugs, kas lūdza juridisku palīdzību savas mājas lietā. Ja krievi teiktu: "Jā, mums te nevajadzētu būt... Mums ļoti žēl, ka mūsu vecākiem nācās te atbraukt, un mēs tagad dzīvojam svešā valstī. Bet mēs centīsīmies sadzīvot ar vietējiem, negruzīzim savas pravas, mācīsimies vietējo valodu un darīsim vēl visu, kas nepieciešams, lai integrētos šeit, bet, ja ar to visu būs par maz, mēs esam ar mieru braukt atpakaļ uz Krieviju", un latvieši teiktu: "mēs esam vainīgi pie tā, ka krievvalodīgie LATVIJAS IEDZĪVOTĀJI ir atstumti mūsu sabiedrībā, ka tie nespēj pietiekoši labi integrēties. Mēs mēģināsim ar katru cenu izveidot ar viņiem līdzīgas attiecības, kādas ir savā starpā, mēs pieņemsim viņus kā savējos un nekur nedzīsim. Viņi šeit ir dzimuši, šeit lai viņi dzīvo!", tad nekādi kari un nacistiska naida kurināšana un izpaušanās nenotiktu. Bet diemžēl visi ir stūrgalvīgi kā auni un uzskata, ka vienīgiem ir taisnība. Pazemības trūkums ir īstā problēma, nevis reformas vai jebkādi citi sūdi, kas te notiek.
Pirmdiena, 26. Apr 2004, 17:55 sivns_sniegaa
mjaaa, bet man tik un tā ir antipātijas pret krieviem.. toties tagad arii ieks RV1G ir peeckara plakaac. Pirmdiena, 26. Apr 2004, 17:58 2xt
jaucki (par plakātu)! :) Pirmdiena, 26. Apr 2004, 17:58 2xt
hm :) tagad es iebraucu, kāpēc Tu teici, ka atkal gribi griezt nost matus. :D Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:01 alive
žel... es piem, esmu krieviete! Piektdiena, 30. Apr 2004, 10:53 2xt
un tev nav naids pret latviešiem? Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:03 2xt
a Tev ir anitpātijas pret krieviem vai pret krievietēm? Vai arī visiem, kas runā krievu vai citā slāviskā valodā?! Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:05 jerrym
A ko padarīsi.. mūsu sabiedrība morālā brieduma ziņā ir vēl bērns. Nē, drīzāk pusaudzis. Bērni nav tik agresīvi..
Bet tomēr, bērns ir atkarīgs no senču grēkiem. Jā, Bībele vēsta, ka nav atbildīgs. Bet vēsta arī, ka cieš par tiem. No slikta koka labu augļu nav.. Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:08 2xt
Mjā... Tā tas patiešām ir. Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:13 jerrym
Mans uzskats ir tas, ka arī cilvēka dzīve pēc nāves, uz kuras pilnību jātiecas, tikumiski dzīvojot šaisaulē, ir metafora, kas apzīmē mūsu (jeb mūsu ģenetiskā koda) "atdzimšanu" mūsu bērnos. Ar noziegumiem pret Dieva pasaules likumiem cilvēks indē to materiālu, kas pēc tam tiks nodots bērnam. Un tā viņš izdara lielāko noziegumu, kāds vien iespējams pret bērnu Dieva pasaulē - atņem tam brīvo izvēli. Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:17 2xt
emmm. :) ja iepriekšējam komentam es tev 100% piekrītu, tad šim gluži otrādi, pilnīgi un absolūti nepiekrītu. Bet tas nenozīmē, ka es tevi par to nosodu. Tas ir tavs viedoklis, tu tam tici, un es tevi ar to respektēju. Bet tai pašā laikā man ir pavisam citādāks skatījums uz mūžību, dzīvi pēc nāves un tamlīdzīgi. Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:28 jerrym
Nu, šis vismaz ir viedoklis, ar kura starpniecību vismaz daļu neticīgo var pievērst kristīgai dzīvei. Ar 'parastajiem argumentiem' sen jau grūti. Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:06 elizabete
Man pret krieviem iebildumu nav, bet tikai vinjiem [ne visiem] vajadzeetu nedaudz cienju pret latvieshiem! Bija man gadijums, kad tikko saaku straadaat paartikas prechu veikalaa, es nezinaaju labi krievu val. Bija pirceeja krieviete & vinja man paluudz ... gramus "pochkas" es protams lielaam aciim briinijos uz vinju, jo nesapratu kas tas taads ir, kad pajautaaju vinjai latviski kas ir "pochka" vinja saaka uz manis kjeerkt, kaa es varot straadaat veikalaa, ja es nezinot krievu valodu. Nu tad piedodied gan, man jaazin krievu valoda, vai vinjai jaaiemaacaas latvieshu valoda! Kapeec anglijaa visi iebrauceeji runaa angliski & nevienu citu valodu neuzspiezh? Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:12 alive
citi ir vnk tizli! piekriitu! bet arii besii aaraa, kad kaads pasaka `atkal stulbie krievi` vai kk tml! nu NAV tachu visi vienādi! Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:17 elizabete
es tachu teicu, ka ne visiem. Kad biju latvijaa, bija diezgan daudz & ljoti labu draugu krievu. Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:24 2xt
bet man piemēram ir žēl, ka man nav neviens draugs krievs, kas nemācētu latviešu valodu, jo es gribētu labāk apgūt krievu valodu. :) taču visi mani draugi, kas ir krievi, ļoti labi runā latviski un ar viņiem negadās runāt krieviski. Tā lūk. :) Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:34 elizabete
Tad paluudz runaat krieviski. Gan jau vinji tev iemaaciis. Es arii krievu valodu peec tam ar draugiem saaku maaciities. Skolaa man diezko nepatika. Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:36 2xt
nē, nē, tā es negribu. ja viņi runā daudz labāk latviski, nekā es krieviski, es (un arī viņi) daudz labāk komunicē latviski, un man būtu tādā gadījumā kauns ar viņiem runāt krieviski, jo justos lūzeris, ka nemāku diezko labi runāt krievisi, bet zinot, ka latviski viņi runā bez problēmām, pat bez akcenta... Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:38 elizabete
Kapeec luuzers? Visi tachu maacaas. Tad man tagad te no kauna jaamosk nost. Es tachu neesmu perfektaa anglju valodaa. Un ja kauch ko nesaprotu uzreiz prasu ko tas noziimee & prasu lai pamaaca pareizi izrunaat. Tur nav jaakaunaas! Tu tachu maacies, nevis njirgaajies! Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:46 2xt
jā, bet tur anglijā neviens neprot latviešu valodu, un nav tāda situācija, ka tu ar kādu censtos runāt angliski, neskatoties uz to, ka viņš prastu latviešu valodu daudz labāk, nekā tu angļu. ja runā ar personām sliktā svešvalodā, kas nezin citu valodu, kurā varētu ar tevi runāt labāk, nekā tu runā tai viņa valodā, tad tas ir pavisam citādi. Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:47 2xt
un īstenībā, tas ļoti apsveicami, ka mani draugi-krievi ļoti labi runā latviski. ;) Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:47 2xt
un es par to priecājos, nevis bēdājos, ka viņi runā ļoti labi krieviski. ja visi tā darītu, naids pret krieviem no latviešu puses būtu daudz, daudz mazāks. Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:14 2xt
Jā, ir tādi gadījumi. Un dikti žēl, ka tādi ir... :/ Un tai pašā laikā, nevar par visiem spriest no dažām vai dažiem krievvalodīgiem pendžām. Ir arī latviešu pendžas visnotaļ nekaunīgas un pa purnu dabūt uzprasīgas... Vecumā cilvēki mēdz palikt debīli... Un valodu iemācīties personām, kas ir virs 50, faktiski jau virs 40, ir diezgan grūti. Lai gan es pazīstu vienu krievieti, kas nāk uz Rīgas Reformātu teoloģisko semināru, viņa mācās cītīgi latviešu valodu, un ar latviešiem cenšās maksimāli runāt tikai latviski, un paralēli tam viņa mācās arī angļu valodu, jo seminārs notiek angļu valodā, un viņa pēdējo gadu laikā ir diezgan progresējusi ar angļu valodu, un man šķiet, tas ir visnotaļ apsveicami. Un vēl. Mans vecetēvs, kam paliks 80 šogad māk no svešvalodām tikai vācu valodu kautcik nedaudz, bet tagad šis ņem un sāk mācīties krievu valodu. Man par to pret viņu ir afigennākais respect. Tā lūk. Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:21 elizabete
mhm, nu ir gruuti iemaaciities valodu, bet redzi mana maate 40 gados saaka maaciities anglju valodu no apaljas nulles, neviena vaarda angliski vinja nezinaaja & gada laikaa vinja iemaacijaas normaali runaat angliski & tagad peec triis gadiem vinja runaa angliski perfekti! Taa ka, ja maacaas, tad iemaaciities var! Galvenais pielietot praksee & aiziet! Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:23 2xt
bet ja visi latvieši ienīst krievus (vai arī krieviem ir pamats domāt, ka visi latvieši ienīst krievus), tad nav jau ar ko viņiem komunicēt un to valodu iemācīties, nea? emo, ka te journālā darbojas arī angļi (kā piemēram tu)! :) Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:27 elizabete
Ar to ka vinjiem nav ar ko runaat latviski tu man neiestaastiisi. Nav tik traki, ir arii latvieshi kuriem nav iebildumu pret NORMAALIEM, kuru neprotestee pret latvijas likumiem, es pat taadus zinu :) Un ja krievi pamainiis attieski, tad arii latvieshi mainiis attieksmi pret vinjiem.
Tikko atcereejos vienu gadijumu, kad tikko paarvaacos, biju iegaajusi vieteejaa krodzinjaa & aprunaajoties ar baarmeni vinjsh ar mani saaka runaat krieviski. Tas man taa interesanti likaas :) Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:33 2xt
kādā sakarā? tāpēc, ka tu esi no latvijas? tad jau tas tāds tākā uzbrauciens, nea? Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:36 elizabete
Mees runaajaam par Latviju & vinjsh pat pateica kur ir latvija, nevis kaa parasti dzirdu - pie krievijas, bet gan baltijas valstis. Tad mees runaajaam kaadas valodas es zinu & tad vinjsh man dazhus fragmentus krieviski pateica. Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:38 2xt
rekā... :) Pirmdiena, 26. Apr 2004, 18:46 elizabete
Smuks logo :))) Piektdiena, 30. Apr 2004, 10:54 2xt
kurš tieši? Piektdiena, 30. Apr 2004, 17:57 elizabete
pie teksta "rekaa"
tieshaam nesaprotu, kaa var teikt, ka ieniist krievus or smth.tas ir debiili.ja kaac taa var tiekt, tad laikam ar taas tautiibas cilv nav kontakteejies.vai vieniigaa pieredze ir krievu tantinjas (kas nemaz nav labaakas par lv) trolejubsaa.neredzu nevienu iemeslu, kapeec, lai LV dziivotu tikai latvieshi vai kkaa taa.man ir vienalga kas te dziivo un nevaig nekaadu nacionaalu valsti.vot taa. Ceturtdiena, 29. Apr 2004, 15:46 blackheroin
...tieši tā! Deconstruction of nationalist state! Piektdiena, 30. Apr 2004, 10:57 2xt
kāds sakars? Ceturtdiena, 29. Apr 2004, 20:42 f8
nesaac jaukt nacionaalistus ar nacistiem ? nacionaalisti ir tie, kuri ir less radical, nacisti ir tie, kuri pazemos citas nacionalitaates paarstaavjus.. un 90% krievu armijas iedziivotaaji mekleeja labaaku dziivi iebraucot latvijaa.. kapeec? PSRS laikos sheit bija viens no augstaakajiem dziives liimenjiem.. kapeec te tik daudz krievtautiibas cilveeku? tapeec, ka vareeja njemt liidzi sievu, beernus, vecaakus.. un nevaino cilveeku tajaa, ka vinjsh meklee labaaku dziivi, kur nav jaaciesh pusbadaa un jaastaigaa ar cauraam kurpeem.. arii tu taa dariitu, tapeec ir lieki melot sev.. kapeec vinji nebrauks atpakalj? nevienam vinji tur nav vajadziigi.. pilniigi un absoluuti nevienam.. tie kuri bija vajadziigi - tie aizbrauca.. galjaa ir asinis.. Piektdiena, 30. Apr 2004, 10:57 2xt
Nacisti. :) Nacionālisti. :D Ir 2004.gads. Stulbi uzskatīt, ka nacists 2004.gadā ir tas pats nacists, kas bija 1944.gadā. ;) Pa 60 gadiem daudz kas ir noticis, daudz kas ir mainījies, daudz kas ir progresējis, sadalījies, pārveidojies, parstrukturizējies, nomiris, aprakts, atkalizraksts, pārkrāsots un izstādīts muzejā. ;) |