|
[Aug. 4th, 2015|12:09 pm] |
Tikko sajēdzu, ka par budismu un teoriju zinu vēl nožēlojami mazāk kā man likās. Kā tur budismā ar empātiju? Nu to parasto, cilvēcīgo, kad, teiksim, draugs raud tev uz pleca un tu JŪti līdz. Vai ar smaidu uz lūpām ļauj viņam sev pieglausties utml., lai remdējas, bet nejūti to kā sāpi. Nav taču tā, ka vispār pofig? |
|
|
Comments: |
līdzjūtība ir viens no pamatpunktiem, bet latvāniski bieži saka "līdzcietība", kas savukārt nebūs visai adekvāti. jo ciest ne tikai nav pienākuma, no tā ir jāizvairās un jālīdz to darīt citiem. pofig nav, ir racionāls atbalsta plecs un vēlams darbības, kas mazina ciešanas.
From: | elfeja |
Date: | August 4th, 2015 - 04:09 pm |
---|
| | | (Link) |
|
paldies! es ar kau kā nevarēju uzvīzijot - ka tad tas sanāk. tātad, ja es asarainai acij pie sava pleca, dodu plecu un vēl iedodu mutautiņu. un noglāstu plecu. un tas mazina cietēja ciešanas, tad tā jau bijusi pareiza un laba darbība. bet starp glāstu un glāstu ar vai bez līdzi jušanas. nevar nepamanīt
ar līdz-jušanu, bet bez līdz-ciešanas. pirmā palīdz abām pusēm, otrā nevienai. tāpēc empātija ir viena no psihopātijām, bet līdzjūtība no tām atbrīvo.
tipa, nevis gruzīties par cita nelaimi, bet priecāties, ka var palīdzēt. piekam, pirmais variants ir pašdestruktīvs.
![[User Picture]](http://klab.lv/userpic/166649/39617) | From: | zazis |
Date: | August 4th, 2015 - 10:41 pm |
---|
| | | (Link) |
|
lūk!
From: | elfeja |
Date: | August 5th, 2015 - 10:47 am |
---|
| | | (Link) |
|
jā, jā. gruzīties vispār nav veselīgi | |