Prese
http://www.apollo.lv/portal/news/73/art icles/132266/0
Latvijā ik dienas viens tirgotājs mēslainē izmet 50 kilogramus pārtikas, kas sākusi bojāties vai kam beidzies derīguma termiņš. Šāda rīcība ir pilnīgi pretēja Lielbritānijas aicinājumam neizniekot pārtiku, to izmetot atkritumos, raksta «Neatkarīgā».
Viens veikals dienā izmet līdz 50 kilogramiem sadzīves atkritumu, kurus veido, piemēram, pārtikas atgriezumi un arī pārtika, kam beidzies derīguma termiņš. «Izmesto sadzīves atkritumu daudzums ir ļoti mainīgs, tas atkarīgs, piemēram, no sezonalitātes, algas dienu tuvuma, arī veikala lieluma,» laikrakstam skaidrojusi lielveikalu tīkla «Maxima Latvija» pārstāve Evija Ercmane. «Maxima» veikalu tīklā līdz derīguma termiņu beigām nenopirktie produkti tiek nodoti atkritumu apsaimniekošanas kompānijām.
Arī «Rimi Latvia» mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa skaidro, ka produkti, kuriem beidzies derīguma termiņš, tiek utilizēti kā pārtikas atkritumi. Un pārsvarā produkti tiek utilizēti uz vietas veikalā, izmetot tos speciālos, slēgtos konteineros. Eniņa neatklāj, cik kilogramus pārtikas dienā «Rimi» lielveikalos izmet laukā.
Laikraksts aprēķinājis, ka «Rimi Latvia» un «Maxima Latvija» 220 veikalos kopā dienā tiek izmestas 11 tonnas nenopirktu pārtikas produktu. Tā kā, pēc ekspertu aplēsēm, abi šie lielveikali kopā aizņem 60–70 procentus tirgus, dienā atkritumos nonāk kopumā 15 tonnas pārtikas, neskaitot to, ko nākas izmest sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem un ko izmet mājsaimniecības.
«Rimi» lielveikali gan daļu produktu, ko cilvēki vairs nevar patērēt, nodod dzīvnieku maltītēm. Piemēram, pavasarī Rīgas cirkā viesojušies lāči, un viņiem «Rimi» atvēlējis maizi, kam beidzies derīguma termiņš.
Latvijā ik dienas viens tirgotājs mēslainē izmet 50 kilogramus pārtikas, kas sākusi bojāties vai kam beidzies derīguma termiņš. Šāda rīcība ir pilnīgi pretēja Lielbritānijas aicinājumam neizniekot pārtiku, to izmetot atkritumos, raksta «Neatkarīgā».
Viens veikals dienā izmet līdz 50 kilogramiem sadzīves atkritumu, kurus veido, piemēram, pārtikas atgriezumi un arī pārtika, kam beidzies derīguma termiņš. «Izmesto sadzīves atkritumu daudzums ir ļoti mainīgs, tas atkarīgs, piemēram, no sezonalitātes, algas dienu tuvuma, arī veikala lieluma,» laikrakstam skaidrojusi lielveikalu tīkla «Maxima Latvija» pārstāve Evija Ercmane. «Maxima» veikalu tīklā līdz derīguma termiņu beigām nenopirktie produkti tiek nodoti atkritumu apsaimniekošanas kompānijām.
Arī «Rimi Latvia» mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa skaidro, ka produkti, kuriem beidzies derīguma termiņš, tiek utilizēti kā pārtikas atkritumi. Un pārsvarā produkti tiek utilizēti uz vietas veikalā, izmetot tos speciālos, slēgtos konteineros. Eniņa neatklāj, cik kilogramus pārtikas dienā «Rimi» lielveikalos izmet laukā.
Laikraksts aprēķinājis, ka «Rimi Latvia» un «Maxima Latvija» 220 veikalos kopā dienā tiek izmestas 11 tonnas nenopirktu pārtikas produktu. Tā kā, pēc ekspertu aplēsēm, abi šie lielveikali kopā aizņem 60–70 procentus tirgus, dienā atkritumos nonāk kopumā 15 tonnas pārtikas, neskaitot to, ko nākas izmest sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem un ko izmet mājsaimniecības.
«Rimi» lielveikali gan daļu produktu, ko cilvēki vairs nevar patērēt, nodod dzīvnieku maltītēm. Piemēram, pavasarī Rīgas cirkā viesojušies lāči, un viņiem «Rimi» atvēlējis maizi, kam beidzies derīguma termiņš.