Varoņus izsaucāt?
Liekas, vēl pavisam nesen ar klusu apbrīnas nopūtu skatījāmies uz Heroes of Might and Magic 3 starta ekrānu. Pēc pirmā uzdevuma paveikšanas lielākajai daļai spēlētāju jau bija izveidojies priekšstats - HoMM 3 ir ļoti labs turpi-nājums HoMM sērijai. HoMM 4 tika gaidīti ar tikpat lielu cerību kā HoMM 5, taču ceturtais turpinājums šajā sērijā diemžēl bija "kroplītis" - ne spēlējamības, ne optimizācijas, ne uzlabojumu (ja vien pie uzlabojumiem nepieskaita pārvei-dotās rases, maģijas, monstru vienības).
Par rasēm un monstriem nekādu pretenziju nav un nevar būt. Katrai rasei ir savas priekšrocības, katram mons-tram ir savas priekšrocības, lai gan tādu winning combination kādi bija black dragon HoMM 3 šeit nav. Burvju un Pils rases zvēri un nezvēri ir pārcietuši ļoti maz izmaiņu, kamēr Pazemes un Elles rases mainījušās. Lielāko daļu burvestī-bu arī nebūs grūti atpazīt, lai gan šeit nākas nedaudz vilties - armageddon vairs nav pasaules gals un dimension door ir pārvērties par nevajadzīgu krāmu.
Galvenais HoMM 5 triecienspēks ir izskats. Viss, sākot no pilīm beidzot ar varoņu atstātajām pēdām uz virtuālās pasaules ceļa, izskatās satriecoši. Citreiz tā vien prasās nospiest uz meteor shower, lai gan tas noslaucīs no ceļa arī pāris savējos. Vai arī sēdēt un skatīties uz pilnībā uzbūvēto pili un priecāties kamēr virtuālā kamera lēnām rotē ap to. Lai nu ko, bet Nival acis priecēt māk - arī Demiurgus slavēja tieši par grafisko izpildījumu.
Mūzika ir tieši tāda, kādai tai arī jābūt - neuzbāzīgai. Paiet nedēļa un tu jau zini, kāda katrai pilij ir mūzika un par to vairāk nedomā. Arī ieskaņojumam nevaru piesieties, lai gan citreiz subtitros redzamais teksts ne gluži sakrīt ar ierunāto, taču tas neizjauc kopējo atmosfēru un līdz ar to arī netraucē.
Spēles kampaņa ir pietiekami sarežģīta, lai arī vecam HoMM vilkam būtu interesanti. Katrā kartē uzdevumi atšķiras un ir samērā grūti. Man pašam nācās atsevišķas kartes pārspēlēt no sākuma, kamēr sapratu kā īsti to var vinnēt. Un te nu būs pirmā darvas karote Nival medus mučelē - paši kampaņas notikumi, kuri sasaista kartes kopā (jā arī skriptētās in game scēnas) ir neiedomājami garlaicīgi un nepārlie-cinoši. Ir mums gan pašpārliecinātie bruņinieki, gan ļaunais burvis, gan jaunais varonis, kurš grib sevi pierādīt. Taču pašam spēlētājam netiek dota jebkāda izvēle, viss sižets ir pilnīgi lineārs. Tomēr tā ir stratēģija un lielākajā daļā stratē-ģiju spēlētājam ir vienalga kāda mērķa labad viņš cīnās - ka tik gaļa. Un gaļa Nivalam ir pārpārēm.
Pat ja HoMM 5 nebūs gada spēle, tā droši var pretendēt uz balvu "gada gaidītākā spēle, kura attaisnoja cerības".
Mārtiņš "batou" Sils
Re: Piekasīšanās par sīkumiem...
un Etherlords origjinaalnosaukums ir Demiurgi, iirc.