|
[12 Dec 2025|08:01am] |
|
Vai tas ir dīfenss uz mēles?
|
|
|
[12 Dec 2025|07:38am] |
|
Gaļas slīpums
|
|
|
[11 Dec 2025|01:20pm] |
|
Četras dienas padzīvojos pa ventspils domes jumtu.
|
|
|
[11 Dec 2025|07:37am] |
|
Ap katru domāšanas nullīti ir grāvītis.
|
|
|
[10 Dec 2025|11:45pm] |
|
Blue Streak (1999) (revisited)
|
|
| mana rīga |
[10 Dec 2025|03:22pm] |
2025. gads. Informācija par notikumiem ir instagramā, tapēc piesekoju tur dažiem mūziķiem. Parasti parādās afiša un tad ir jāzīlē vai jāpēta, kur kad ir koncerts. Piemērs:
"💫“WunderKombināts. Piekļuve / Access” atklāšanas vakars ar karstvīnu un piparkūkām 9. decembrī, 19.00 @raa_riga @veldze 🎈
✨Pēc izdevuma prezentācijas vakars turpināsies ar Miķeļa Dzenuškas džeza trio koncertu plkst. 20.00. @mikelis.dz radītā mūzika ietver džeza, fanka un akadēmiskās mūzikas elementus.✨"
Ar lielu klikšķināšanu sapratu, ka tā veldze ir kautkur starp Matīsa un Bruņenieku ielām, dažādi resursi norāda dažādas adreses. Kas ir Wunderkombināts nezinu, bet itkā tā nav nepieciešama informācija.
Laicīgi izeju no mājas, aizbraucu ar trolli līdz Bruņinieku ielas pieturai, nolēmu iet uz Bruņinieku ielas adresi. Neko neredzu, nesaprotu, ar neliela parkūra palīdzību izgāju cauri kvartālam un dzirdu balsis. Uzeju aukšā kaut kas starp karaoke un erudīcijas spēlēm. Publika pie galdiem, neizskatās džeza tips, meklēju tālāk.
Izstaigāju tukšas telpas, uzzinu, kur ir kautskis un visādi hipsteru veikali un "radošās" telpas. Neko neatrodu.
Tad izlasu raa_riga (??) aprakstā, ka atrast var, redzot skursteni no Matīsa ielas. Izeju uz ielas, ieeju citā pagalmā, tur mūziķi pīpē! Es domāju, ka man ir paveicies, jo no laicīgās iziešanas palikušas piecas minūtes. Eju meklēt, ieraugu skatuvi, skatuves gaismas un mūziku. Uzraksts uz durvīm -> Ieeja pa kreisi. Apeju mājai apkārt atrodu ieeju, novelku jaku. Sarkans pasākums, 90% sievietes apmēram vienā vecumā, sarkanvīns, dāma paraksta grāmatas, domāju - tas būs tas iepriekšējais ievilcies. Bet nav instrumentu. Marimba tomēr aizņem vietu. Pēc kāda laika apskatos, ko paraksta.
MĀMIŅDZEJA! Kas tas ir nezinu, bet skaidrs ka ne WunderKombināts, atstāju daiļās dāmas un ar jaunu cerību eju ārā lietū. Klusums. Mūziķu vairs nav. Visas citas durvis ciet.
Izeju uz Matīsa ielas eju tālāk, ņemšu kā datorspēlēs, kad jāizkļūst no labirinta, vienkārši iešu gar vienu sienu. Un tur ir koncerts. Cits radošais veikals, balta gaisma, dāma kaut ko paraksta, dāmas pļāpā, dzer, bet stūrī džezs.
Sasveicinos ar suni, aizeju tuvāk pie mūziķiem un apsēžos uz palodzes pie skatuves. Pāris cilvēki paklausījās šo elitāro 40 minūšu skaņu, citi dzēra vīnu un pļāpāja, kā jau tādos pasākumos jādara. Biju priecīgs par cenu, kas bija par velti.
Jo kāda tad ir tā īstā cena mākslai.?!
|
|
| Par cirslīti |
[09 Dec 2025|11:01pm] |
Latviešu valodā vārds "cirslītis" ar nozīmi "cilvēks, kas nolohojas" ir radies šeit, Cibā, vai kaut kur pastāvējis jau iepriekš?
Un es pareizi saprotu, ka etimoloģija varētu būt saistīta ar to, ka dzīvnieciņš cirslītis angliski ir "shrew", bet alternatīvā nozīmē šeit ir ironisks pretstats vārdam "shrewd"? Vai arī neko nesaprotu?
Vispār foršs un smiekligs vārds, žēl, ka nav plašāk iegājies kā tāda latviska alternatīva tam pašam "nolohoties" vai "fuckup".
|
|
|
[09 Dec 2025|10:42pm] |
Vīriešiem, kuri auguši bez tēva klātbūtnes, biežāk raksturīga t.s. “ghosting” komunikācijas maniere jeb mīkstā uzlikšanu uz savu vīrišķo atbildību un pienākumu virzīt komunikāciju - sevišķi jau neērtos, ambvivalentas dabas jautājumus. Tā vietā, lai entuziastiski rūpētos par info plūsmu, kas skar viņam būtiskas tēmām, šāds vīrietis nemaz neizjūt pilsonisku pienākumu iesaistīties, kaut uz brīdi, kaut lai tikai pabrīdinātu, ka ir ekstraordināra situācija, tāpēc no viņa šobrīd ekspektējams tikai klusums.
Vienīgais, ko es ekspektēju no vīrieškārtas cilvēkiem sev apkārt, ir spēja uzņemties atbildību, ar mierīgu sirdi kopā ar citu cilvēki verbāli analizēt neērtas tēmas, kuru apzināšana un efektīva risināšana (nevis raustīšanās, vislaik fantazējot par negatīvas emocijas, mirklīgu satricinājumu raisoši scenārijiem, tāpēc vispār liedzot sev organiskā ceļā, dialogā ar citu vīrieti, nonākt pie jēgpilna dziļuma. Es ļoti ātri nogurstu no cilvēkiem, kuri necenšas raisīt sarunas par ko lielāku par mīļàko jauno izklaidi vai tamlīdzīgu nonsense talk’u).
Rezumējot, vīriešiem, kuri auga bez tēva, biežāk vajadzētu pašiem sev ar rīkstīti uzdot pa mīkstīti brīžos, kad aktualizējas alkas izvairīties/bēgt. Galu galā mans mērķis ir efektīvi risināt tēmas, kas mūs abus saista. Domāju, ka daudzi no šiem vīriešiem nemaz neapzinās, ka tās ir sekas tam, ka izaugi tikar vienu no vecākiem. Lūgums neuztvert to kā pārmetumu, viss, ko vēlos, ir lai tu pats sevi komunikatīvi virizi ar mierīgi un atbildīgi.
|
|
|
[09 Dec 2025|09:38pm] |
|
Restons groupés (1998)
|
|
|
[09 Dec 2025|02:14pm] |
|
Ribkute
|
|
|
[09 Dec 2025|01:39pm] |
|
Vismazāk zinām par ko mēs nezinām, ka nezinām.
|
|
|
[09 Dec 2025|10:41am] |
|
Ir baigā kaudze ar algebras, ģeometrijas un vispār matemātikas grāmatām (skolotāja krājums, pamatā vidusskolām. Ne pašas jaunākās). Varbūt kādam vajag, pirms vedu prom makulatūrā.
|
|
|
[09 Dec 2025|01:18am] |
|
Makse pratne
|
|
|
[09 Dec 2025|12:08am] |
|
Love & Other Drugs (2010) (revisited)
|
|
|
[07 Dec 2025|11:05pm] |
|
Eileen (2023)
|
|
|
[06 Dec 2025|11:14pm] |
|
The Lost Weekend (1945)
|
|
|
[06 Dec 2025|09:09pm] |
|
Braucot no bērēm, "Every Breath You Take" neliekas nedz banāla, nedz nodeldēta.
|
|
|
[06 Dec 2025|04:45pm] |
|
ēdu plikus rīsus, iztēlojoties tiem klāt pareizo mērci
|
|
|
[06 Dec 2025|01:37am] |
|
Vai Kronina romānus kāds vēl mūsdienās Latvijā lasa?
|
|