eos @ : Svētki
Vakar novadīju daļu no klases vakara 6.klasei. Spēlējām ar bērniem Alias. Klases vakars bija ar Ziemassvētku tematiku. Man arī bija sarkanbaltā cepure.
Šodien aizbraucu uz laukiem. Svinēju ziemas saulgriežus. Ārā -2, atbilstoši. Parunājos ar citām skolotājām par to, kāpēc man nesanāca 40 minūtēs iespiest
4 aktivitātes studentiem. Kāpēc tikai 3 sanāca. Vai es vainīgs, vai studenti, vai dzīve tāda?
Lasīt lekciju par pedagoģiju/medicīnu bija vieglāk, nekā par atvasinājumiem, tas gan.
Skolotājas izskaidroja, ka grupai/kursam/klasei pedagogam ir jāpielāgojas, tāpēc vadīt lekciju svešai cilvēku grupai vienmēr būs izaicinājums. Tas nomierināja.
Ar to arī svētki man būs beigušies. Es uzdāvināju vienai klases audzinātājai šokolādes konfektes par labu darbu.
Šodien aizbraucu uz laukiem. Svinēju ziemas saulgriežus. Ārā -2, atbilstoši. Parunājos ar citām skolotājām par to, kāpēc man nesanāca 40 minūtēs iespiest
4 aktivitātes studentiem. Kāpēc tikai 3 sanāca. Vai es vainīgs, vai studenti, vai dzīve tāda?
Lasīt lekciju par pedagoģiju/medicīnu bija vieglāk, nekā par atvasinājumiem, tas gan.
Skolotājas izskaidroja, ka grupai/kursam/klasei pedagogam ir jāpielāgojas, tāpēc vadīt lekciju svešai cilvēku grupai vienmēr būs izaicinājums. Tas nomierināja.
Ar to arī svētki man būs beigušies. Es uzdāvināju vienai klases audzinātājai šokolādes konfektes par labu darbu.
putnupr @ :
joprojām:
Decembris 24., 2005
11:57
bet es jaunajā gadā negribētu satikt pseidodraugus
(5 raksta | ir doma)
Decembris 24., 2005
11:57
bet es jaunajā gadā negribētu satikt pseidodraugus
(5 raksta | ir doma)
December 12th, 2025
eos @ : Ar katru soli Tu aizvien mazāk pazīsti sevi...
Lasot Hermaņa Heses "Stikla pērlīšu spēli" un "Pasaules troksni" no I. Jansones,
aizvien saglabājas sajūta, ka pat pēc 12 studiju gadiem augstskolā es aizvien meklēju sevi.
Kas ir tā joma, kurā var sintezēt valodniecību/fiziku/matemātiku/filozofij u/pedagoģiju?
Visticamāk, kāda starpdisciplināra joma, kuru var pētīt pēc doktora grāda iegūšanas.
Taču, vai to darot, varēs nopelnīt naudu īrei un pārtikai Latvijā? Nē, nē. Nē.
Varbūt tiešām vienkārši jāpabeidz viss iesāktais, un tad jāmēģina darīt to, kas Latvijā ir pieprasīts.
Jāiet runāties biežāk ar profesoriem, jālūdz padoms. Kaut vai karjeras konsultācija.
Tāda iespēja LU ir.
aizvien saglabājas sajūta, ka pat pēc 12 studiju gadiem augstskolā es aizvien meklēju sevi.
Kas ir tā joma, kurā var sintezēt valodniecību/fiziku/matemātiku/filozofij
Visticamāk, kāda starpdisciplināra joma, kuru var pētīt pēc doktora grāda iegūšanas.
Taču, vai to darot, varēs nopelnīt naudu īrei un pārtikai Latvijā? Nē, nē. Nē.
Varbūt tiešām vienkārši jāpabeidz viss iesāktais, un tad jāmēģina darīt to, kas Latvijā ir pieprasīts.
Jāiet runāties biežāk ar profesoriem, jālūdz padoms. Kaut vai karjeras konsultācija.
Tāda iespēja LU ir.
December 11th, 2025
putnupr @ :
varbūt kāds vēlas no manis atpirkt 2 biļetes uz 06feb2026 izrādi @ Nac teatr "Bastardi"?
nopirku,
bet tajā dienā jau "Pazudušais dėls" Valmierā.
Man sajuka..
ja te neviens, meklēšu citos tīklos.
nopirku,
bet tajā dienā jau "Pazudušais dėls" Valmierā.
Man sajuka..
ja te neviens, meklēšu citos tīklos.
December 10th, 2025
December 9th, 2025
December 8th, 2025
eos @ : Stikla Pērlīšu spēle
Tā kā literārais mentors manas grāmatas sākumu salīdzināja ar šo grāmatu, nolēmu izlasīt atkal.
Jā, tik tiešām, arī SPS grāmatā praktiski nav nekā par jūtām un emocijām. Tikai par gara un intelekta pasauli.
Jā, tur arī ir viena varoņa dzīvesgājuma apraksts.
Jā, tur arī varoņa attīstība savos spriedumos un vērtējumos ir galvenā izaugsme un sižeta līnija visas grāmatas laikā.
Jā, tur arī ir par elitāru skolu, tāpat kā manā grāmatā.
Tātad četras sakritības jau pirmajās 50 lpp.
Kas nesakrīt - mans varonis tomēr grib laulības. Manta viņam lielā mērā ir tikpat maznozīmīga kā Heses varonim. Taču visu dzīvi nodzīvot kā nevainīgs zinātnieks, līdzīgi Izakam Ņūtonam, viņš gan negrib.
Jā, tik tiešām, arī SPS grāmatā praktiski nav nekā par jūtām un emocijām. Tikai par gara un intelekta pasauli.
Jā, tur arī ir viena varoņa dzīvesgājuma apraksts.
Jā, tur arī varoņa attīstība savos spriedumos un vērtējumos ir galvenā izaugsme un sižeta līnija visas grāmatas laikā.
Jā, tur arī ir par elitāru skolu, tāpat kā manā grāmatā.
Tātad četras sakritības jau pirmajās 50 lpp.
Kas nesakrīt - mans varonis tomēr grib laulības. Manta viņam lielā mērā ir tikpat maznozīmīga kā Heses varonim. Taču visu dzīvi nodzīvot kā nevainīgs zinātnieks, līdzīgi Izakam Ņūtonam, viņš gan negrib.
putnupr @ :
Šodien mugurai ir par kripatiņu labāk, un par to priecājos. Es varēšu paiet. Šodien esmu nogājusi 2800 soļu, ar sāpāpēm, bet tolerējamām. Vakar knapi nogāju 300 soļu. Ir cerība, ka nevajadzēs operēt. Sāpēt vēl sāp, bet ir labāk nudien. Es lūdzu Dievu. Pie ārstiem nebiju. Šodien aizgāju uz rtg. Bija dusmīga nurse, norādīju, lai paprovē drusku laipnāk, jo "jūs piedalāties mūsu pētījumā", esat kolēģe. Nevar tik nelaipni ar pacienti, tas nekas, ka esmu latviete. Knapi kaut ko
latviski saprata.
Nē nu sakiet ko gribiet, bet krievietes ir plintnieces. Latviešu džekiem
pārsvarā patīk. Cits temperaments.
latviski saprata.
Nē nu sakiet ko gribiet, bet krievietes ir plintnieces. Latviešu džekiem
pārsvarā patīk. Cits temperaments.
putnupr @ :
mani nekad Naba neaicinātu.
esmu radio bijusi 1x, un tas bija LR1, bija kaut kāds LOK organizēts konkurss par Olimpiāžu vēsturi, un tur dabūju pat labu vietu.
Un Gunārs Jākobsons man iedeva sarkanas rozes, ka esmu smukākā dalībniece (neatceros, kas bija pārējie) Biju jauna, sen. man bija kādi 22 gadi
esmu radio bijusi 1x, un tas bija LR1, bija kaut kāds LOK organizēts konkurss par Olimpiāžu vēsturi, un tur dabūju pat labu vietu.
Un Gunārs Jākobsons man iedeva sarkanas rozes, ka esmu smukākā dalībniece (neatceros, kas bija pārējie) Biju jauna, sen. man bija kādi 22 gadi
putnupr @ :
es nekad neesmu bijusi Naba studijā, kāda sakarā lai es būtu.
reiz gan Claustrum paņēma manu txt dziesmai, tas arī viss.
esmu pelēks cilvēks, kantora žurka, kas saplūst ar asfalta.
nav rīzona melot.
reiz gan Claustrum paņēma manu txt dziesmai, tas arī viss.
esmu pelēks cilvēks, kantora žurka, kas saplūst ar asfalta.
nav rīzona melot.
putnupr @ :
2006. g. 8. dec. rakstu:
10:09
kāpēc nevarētu būt drusku gaišāks, jāiebāž galvā eglīšu lampiņas vai to 3stūri, kas logos, tā, lai no gaismas paelpot, padomāt nevar
10:09
kāpēc nevarētu būt drusku gaišāks, jāiebāž galvā eglīšu lampiņas vai to 3stūri, kas logos, tā, lai no gaismas paelpot, padomāt nevar
December 7th, 2025
eos @ : Dienas komentārs - sešu punktu plāns sevis mīlestībai un pieņemšanai
"(1) Dodieties terapijā un tiekat galā ar visiem saviem vecajiem sūdiem.
Es ieteiktu somatisko terapiju, lai jūs patiešām varētu sajust un atbrīvoties no sūdiem, ko jūs nesat sevī, nevis tikai mentāli tos saskaitīt.
(2) Atzīstiet, ka savā iekšienē mēs VISI esam labi cilvēki, ja mums ir dvēsele un tieksme radīt – mazuļi nevēlas nodarīt ļaunumu citiem, viņi vēlas izdzīvot. Tas pats attiecas uz zīdaiņiem, bērniem un pat pusaudžiem ar nejaukām izvirtībām! Dažiem pieaugušajiem ir briesmīgas bērnības mantojums, kas izkropļo izdzīvošanas sajūtu, un viņu nervu sistēma mudina viņus to atkārtot ar anomālu uzvedību. Izrādiet līdzjūtību pret šiem cilvēkiem un pārtrauciet domāt par to, kas ir “taisnīgi”. Dzīvojiet sev, nevis citiem ar viņu pašu sūdiem.
(3) Apgūstiet emociju regulēšanas metodes – jūsu autentiskais “es” NAV TAS PATS, kas jūsu pēdējā emocija. Jums nav jāreaģē uz visām emocijām, un varat iemācīties distancēties no tām, lai autentiskāks iekšējais “es” varētu pieņemt gudrus un pamatotus lēmumus (ar saspringtu nervu sistēmu un spēcīgām emocijām ir grūti, bet tas ir iespējams).
Es to apguvu, apmācot savu autistisko dēlu. Es izmantoju materiālus bērniem – tas ir vieglākais veids.
(4) Spoguļdarbs ar mantrām par to, cik lielā mērā Tu pieņem sevi tādu, kāds esi. Tu nesaki: "Es mīlu sevi", kamēr tam notici.
Tu vienkārši saki lietas, ko Tu teiktu ļoti mazam bērnam: "šodien bija grūti, es izdarīju X un es izdarīju Y, un es izrādu sev līdzjūtību".
Dienu no dienas Tu atrodi patiesu līdzjūtību un galu galā mīlestību pret sevi pat ar visiem trūkumiem.
(5) Katru dienu izdari vienu mazu izvēli, par kuru apsveic sevi, kas parāda, ka Tu patiesībā labi rūpējies par sevi. Tu sāc tur, kur esi, un neuzstādi stingru mērķi, par kuru raudāt, ja Tev nesanāks. Pat ja tas ir "šodien es atcerējos apsveikt sevi par nepārtrauktu izdzīvošanu un ātras izejas neizvēlēšanos", tad ar to Tu sāc. Tu sniedz sev pierādījumus, ka Tu patiesībā vari paveikt šīs dzīves lietas, dienu no dienas kļūst vieglāk izdarīt labas izvēles - un tas ietver arī sevis palutināšanu - arī tās var būt labas lietas!
Tātad, nekādu mērķu, tikai pierādījumi par labām lietām, lai sevi veidotu, līdz izlemsi, ka vēlies veikt izmaiņas.
(6) Pieņem savu .... – tā spēku, grūtības, atzīsti tos un veic saprātīgus pielāgojumus sev, pastāsti cilvēkiem, kas Tev vajadzīgs.
Tas prasa laiku – tas ir absolūti iespējams. Ja vajadzīgs, sākumā atrodi kādu citu, kā dēļ to visu darīt.
Es nekad to nevarētu izdarīt tikai sevis dēļ. Es to darīju, lai būtu piemērs savam autiskajam dēlam, ka viņam var būt brīnišķīga dzīve, pamatojoties uz autentiskumu un godprātību – divām lietām, kuru, es zinu, viņam ir ļoti daudz, bet pagājušajā gadā šajā laikā viņu izslēdza no skolas, pedagogi norakstīja un teica, ka viņš ir bezcerīgs. NĒ!"
Es ieteiktu somatisko terapiju, lai jūs patiešām varētu sajust un atbrīvoties no sūdiem, ko jūs nesat sevī, nevis tikai mentāli tos saskaitīt.
(2) Atzīstiet, ka savā iekšienē mēs VISI esam labi cilvēki, ja mums ir dvēsele un tieksme radīt – mazuļi nevēlas nodarīt ļaunumu citiem, viņi vēlas izdzīvot. Tas pats attiecas uz zīdaiņiem, bērniem un pat pusaudžiem ar nejaukām izvirtībām! Dažiem pieaugušajiem ir briesmīgas bērnības mantojums, kas izkropļo izdzīvošanas sajūtu, un viņu nervu sistēma mudina viņus to atkārtot ar anomālu uzvedību. Izrādiet līdzjūtību pret šiem cilvēkiem un pārtrauciet domāt par to, kas ir “taisnīgi”. Dzīvojiet sev, nevis citiem ar viņu pašu sūdiem.
(3) Apgūstiet emociju regulēšanas metodes – jūsu autentiskais “es” NAV TAS PATS, kas jūsu pēdējā emocija. Jums nav jāreaģē uz visām emocijām, un varat iemācīties distancēties no tām, lai autentiskāks iekšējais “es” varētu pieņemt gudrus un pamatotus lēmumus (ar saspringtu nervu sistēmu un spēcīgām emocijām ir grūti, bet tas ir iespējams).
Es to apguvu, apmācot savu autistisko dēlu. Es izmantoju materiālus bērniem – tas ir vieglākais veids.
(4) Spoguļdarbs ar mantrām par to, cik lielā mērā Tu pieņem sevi tādu, kāds esi. Tu nesaki: "Es mīlu sevi", kamēr tam notici.
Tu vienkārši saki lietas, ko Tu teiktu ļoti mazam bērnam: "šodien bija grūti, es izdarīju X un es izdarīju Y, un es izrādu sev līdzjūtību".
Dienu no dienas Tu atrodi patiesu līdzjūtību un galu galā mīlestību pret sevi pat ar visiem trūkumiem.
(5) Katru dienu izdari vienu mazu izvēli, par kuru apsveic sevi, kas parāda, ka Tu patiesībā labi rūpējies par sevi. Tu sāc tur, kur esi, un neuzstādi stingru mērķi, par kuru raudāt, ja Tev nesanāks. Pat ja tas ir "šodien es atcerējos apsveikt sevi par nepārtrauktu izdzīvošanu un ātras izejas neizvēlēšanos", tad ar to Tu sāc. Tu sniedz sev pierādījumus, ka Tu patiesībā vari paveikt šīs dzīves lietas, dienu no dienas kļūst vieglāk izdarīt labas izvēles - un tas ietver arī sevis palutināšanu - arī tās var būt labas lietas!
Tātad, nekādu mērķu, tikai pierādījumi par labām lietām, lai sevi veidotu, līdz izlemsi, ka vēlies veikt izmaiņas.
(6) Pieņem savu .... – tā spēku, grūtības, atzīsti tos un veic saprātīgus pielāgojumus sev, pastāsti cilvēkiem, kas Tev vajadzīgs.
Tas prasa laiku – tas ir absolūti iespējams. Ja vajadzīgs, sākumā atrodi kādu citu, kā dēļ to visu darīt.
Es nekad to nevarētu izdarīt tikai sevis dēļ. Es to darīju, lai būtu piemērs savam autiskajam dēlam, ka viņam var būt brīnišķīga dzīve, pamatojoties uz autentiskumu un godprātību – divām lietām, kuru, es zinu, viņam ir ļoti daudz, bet pagājušajā gadā šajā laikā viņu izslēdza no skolas, pedagogi norakstīja un teica, ka viņš ir bezcerīgs. NĒ!"