MēS vIsI mIrSiM! -
[Recent Entries][Archive][Friends][User Info]
03:48 pm
[Link] | Dienas Bizness, Spēles laikā noteikumus mainīt nedrīkst, 2.lpp. Laikraksta viedoklis Interesanti — KĀ?! Šāds jautājums rodas, izdzirdot Ivara Godmaņa vadītās valdības doto uzdevumu Ekonomikas ministrijai un Konkurences padomei sagatavot noteikumus, ka veikala tirgus daļa Latvijā nedrīkst būs lielāka par 10%. Ja šādi noteikumi tiešām tiks sagatavoti un pieņemti, būs jautri redzēt, kā valdība tos realizētu, taču sekas gan tam varētu būt visai skumjas.
Toč tie "lielie resnie" ir palikuši galīigi bļem-bļem?
|
|
|
| From: | mako |
Date: | February 4th, 2009 - 04:05 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Da kas tur skumjš. Reģistrējam tik SIA, cik veikalu, un katra ir frančīze.
| From: | mamuts |
Date: | February 4th, 2009 - 04:09 pm |
---|
| | Ņi čorta nesapratu, kas tas ir - franšīze? | (Link) |
|
Franšīze – erzacs vai neizsmeļamas iespējas Kapitāls, 08/2007 Roberts Kārkliņš, nozare.lv
Pēdējās desmitgadēs franšīze piedzīvojusi strauju popularitātes pieaugumu visā pasaulē. Šo sadarbības formu izmanto praktiski jebkurā uzņēmējdarbības jomā. Ko tas maksā vārda devējam un ko tas dod franšīzes ņēmējam?
Franšīze
Franšīzes vēsture aizsākās viduslaiku Francijā un tolaik nozīmēja privilēģiju, ko karaļi deva saviem vasaļiem. Tās varēja būt tiesības medīt karaļa mežos vai arī ekskluzīvas tiesības pārdot kādas preces. Pirmās franšīzes sistēmas mūsdienu izpratnē izveidoja ASV ražotāji, lai veicinātu savu preču noietu. Franšīze ir preču un pakalpojumu izplatīšanas metode, partnerattiecību veids ar precīzi formulētiem pienākumiem un tiesībām starp franšīzes devēju jeb kompāniju, kas sekmīgi strādā un ir labi zināma, pierādījusi savas biznesa koncepcijas dzīvotspēju un ir gatava nodot to citam uzņēmējam, un franšīzes ņēmēju jeb fizisku personu vai uzņēmumu, kas pērk nosaukuma, biznesa idejas, preču zīmes lietošanas tiesības. Franšīzes popularitāti uzņēmēju vidū nosaka šī sadarbības modeļa izdevīgums abām tajā iesaistītajām pusēm. Franšīzes devējam tas ļauj strauji paplašināt savu tirgu bez papildu investīcijām jaunu tirdzniecības vai servisa vietu izveidē vai iegādē, darbinieku piesaistē, algošanā. Savukārt franšīzes ņēmējs saņem tiesības izmantot labi pazīstamu zīmolu, darbinieku apmācības, atbalstu mārketingā, visu to, ko varētu raksturot ar jēdzienu know how.
| From: | petrovichs |
Date: | February 4th, 2009 - 04:17 pm |
---|
| | Re: Ņi čorta nesapratu, kas tas ir - franšīze? | (Link) |
|
Franšīze ir tiesības lietot kādu tirdzniecības marku, preču zīmi. Piemēram Makdonalda ēstūži reti kad pieder pašam Makdonaldam. Parasti tas ir kāds atsevišķs vietējs uzņēmums, kas nopērk franšīzi un darbojas. Tur nav tikai naudiņa jāmaksā, tur jāievēro visi noteikumi, un to var būt daudz. Latvijā, cik zinu, franšīzē viens otrs lepnais apģērbu veikals strādā, vismaz viena Statoil stacija, man šķiet ka vietējo pārtikas tirgotāju ķēde Elvi arī varēja būt franšīze, kur katrs atsevišķais veikals pieder citiem, un par Makdonaldu jau pieminēju :)
| From: | mamuts |
Date: | February 4th, 2009 - 04:19 pm |
---|
| | Iz tā paša raksta: | (Link) |
|
Pazīstamākie vietējie franšīzes devēji
Elvi - pārtikas mazumtirgotājs Stenders - ziepju un vannas kosmētikas ražotājs un tirgotājs Profs - elektromateriālu, apgaismes un citas tehnikas tirgotājs Meistars - būvmateriālu veikali Maija - frizētavas Franšīzes programmas uzsākuši vairāki ēdināšanas uzņēmumi.
Ar franšīzes starpniecību Latvijā ienākušie starptautiskie zīmoli Zara, Benetton, Mango, Hugo Boss, Body Shop, Yves Rocher, Avis, Hertz
Nu, labi - būs mums kādi 50 000 franšizoīdu, nu un?
| From: | petrovichs |
Date: | February 4th, 2009 - 04:42 pm |
---|
| | Re: Iz tā paša raksta: | (Link) |
|
Nu neko, Godmanis un Šlesers būs laimīgi :)
| From: | mamuts |
Date: | February 4th, 2009 - 04:45 pm |
---|
| | Re: Iz tā paša raksta: | (Link) |
|
A pārējie?
| From: | petrovichs |
Date: | February 4th, 2009 - 05:03 pm |
---|
| | Re: Iz tā paša raksta: | (Link) |
|
Pārējie nekādu starpību nejutīs.
| From: | mako |
Date: | February 4th, 2009 - 04:48 pm |
---|
| | Re: Iz tā paša raksta: | (Link) |
|
Nu un sanāk, ka vienam veikalam nav nekādas 10% tirgus daļas. Nav mums viena veikala, ir simts atsevišķi. Nosaukums tik vienāds, a juridiski - atsevišķas sia, tā kā ejiet mežā noteikumu izgudrotāji.
| From: | mamuts |
Date: | February 4th, 2009 - 04:52 pm |
---|
| | Re: Iz tā paša raksta: | (Link) |
|
Padomā tik! ;))
Viss atkarīgs, ko sauc par veikalu. Ja jebkuru mazumtirdzniecības iestādījumu, tad Benitai ir reālas ziepes, jo viņa notirgo stipri vairāk ka 10% Mersedesu. Nāksies vērt vaļā jaunus veikalus, lai pasargdies nepārdotu 10% + 1 mersīti no viena veikala.
a benitai šajos laikos ir cerības nopārdot 10+ meršus (jaunus) gadā?
bez tam imho tur nešķiro pa markām, bet tas tā |
|