hidden gendercide / foeticide |
May. 11th, 2010|01:55 pm |
Lv tas, protams, nav īpaši aktuāli, bet man tā tīri teorētiski no medicīnas ētikas puses interesē, ja, piemēram, uz Rietumeiropas valsti X atpbrauc ģimene no tālajiem austrumiem Y, naturalizējas, sadzemdē pēcnācējus-X pilsoņus, velfēra, izglītības sistēmas u.c. systēmu patērētājus, un - here's the catch - ieturoties savās Y tradīcijās turpin killot nost meitas. Un nevis vnk killot nost meitas, bet gan izmantot X valsts medicīnas advancētību un jau laicīgi ar amniocentēzi vai vismaz ultrasonogrāfiju noteikt dzimumu un meitas pēcnācēja gadījumā to laicīgi vai arī ne pārāk laicīgi vairs to abortēt. Jautājums - vai šādā gadījumā, piemēram, noteiktu tradīciju piekopējiem (jā, jā, es zinu, var feikot, nevar izkontolēt u.t.t., bet tīri eksperimenta nolūkā) liegt tos medicīniskos pakalpojumus, kas abortējamā vecumā ļauj noteikt dzmumu (amniocentēzi vai kā nu tur izmantot tikai gadījumā, nu, kas ir parasts, tb. - ģenētiskie faili u.tml., skenēšanu arī attīstības normalitātes sakarā u.tml.), būtu uzskatāms par 'sadismu', 'teroru', 'cilvēktiesību ierobežojumu', 'divdabību' un kaut kādu brīvību atņemšanu vai tml.? vai tomēr vecāki ir noteicēji pār to audu murskuli, kas vēl nav persona un esot X pilsoņi tiem ir brīv izmantot visas brīvības, kas tiem kā X pilsoņiem pienākas, pat ja tās paredz tādu prakšu praktizēšanu, kas ir pretrunā ar X 'vērtībām'? es mulstu un prasu speciālistu komentāru |
|