- Blogeri vs cibisti
- 1/12/07 01:16 am
- Runājot par lielajām blogeru cibistu razborkām. Jau vairākus gadus sēžu sviesta cibā, esmu eksperimentējies arī ar standalone blogu. Nu ko lai saka. Man kā vairāk cibistam ir tikai viens viedoklis: Jebal es acī mārketingu un wordpresu. Atceros kā blogosfēras sākumā, kad vēl blogi bija reta parādība, un to veidotāji parasti bija tehniski orientēti cilvēki, kas prata kodēt savu enģini. Tad nu radās varenas blogeru komūnas, kas mērījās ar saviem kerneļiem un dzinēju caurumiem. Bija diezgan garlaicīgi, lielākoties tehniska literatūra, ko gan citu no koderiem var sagaidīt (protams bija izņēmumi). Man jau liekas, ka daļēji no blogeru puses tā pašlaik ir skaudība. Es te redz esmu ūberkoderis/wanabe hakeris/inteliģents asprātis, kas iemācījies savu blogu interneta pasaulē palaist. Man ir kaudze ar domubiedriem, bet tur stūrī sēž kautkādi duriki uz livejournal flegmātiskā dziņa un vāvuļo kaut ko man nesaprotamā valodā. Viņu blogi neatbilst weba standartiem, gnomes human interfeisam un w3c chekings nokarās mēģinot sagremot viņu žurnālo līko kodu.
Varētu vilkt paralēles. Liela daļa blogeru (nedo dievs, ir daudz izņēmumu, kas raksta patiešām interesanti, un man būtu pie vienas vietas, kaut arī viņu teksti karātos uz ftp servera txt failu formātā, es viņus tā pat lasītu) ir mūsdienu popsa. Viņi izveido smuku dizainu, ik pa brīdim uzraksta savu tekstiņu, nepārtraukti komentējas svešos blogus, neaizmirstot atstāt sava megaportāla adresi. Tad vēl viņi cenšas ieturēt kvalitāti, rakstīt tā, lai citiem interesanti, biedroties ar pārējiem blogeriem, atsaucoties viens uz otra postiem. Galvenā viņu motivācija ir būt sadzirdētiem, lai tik mani vairāk lasa, lai mani atpazīst, lai es būtu kādam līdzīgs. Ciba tieši pretēji ir andergraunds. Katrs vārās savā sviestā, nospļaujieties par pārējo sentimentālajām jūtām. Diršās komentāros nepārtraukti mainot jūzerpikčerus. Cibistiem nepiš w3c standarti un salasāmība, galvenais, ka friendlistē kaut kas interesants parādās un var pabļaustīties par sev aktuālām tēmām. Es piemēram varu mierīgi cibā iepostēt, ka bļe pisties gribu nahuj, un pārējiem būs nospļauties, a es būšu izbrēcis savu sāpi.
Come on, mēs dzīvojam 21. gadsimtā, kuram vairs interesē uz kādas enģines griežās tava domu krātuve. Svarīgākais ir viedokļi, patiesas domas, sajūtas, un informācija. Informācijas laikmets kā nekā. Enģines interesē tikai koderiem.
Bet par to pieejamību plašākai publikai. Man tas arī ir vienalga. Personīgi ir dziļi paralēli, ka kāds duriks gugles tantē ieraksta vārdu kombināciju: gļotas ar cērmēm, un atrod manu cibas žurnālu. Tad nu viņš izlasa manu ierakstu un grib šausmās iekomentēt kaut ko, bet apjūk "sarežģītajā" komentēšanas izvēlnē. Priekš kam man tāds vajadzīgs. Es nevēlos paust savas domas visai pasaulei, bet tikai šeit, šajā komūnā, šajā sviestā.
Tā arī laikam tas viss paliksies, ka būs dažādas sociālās vides, dažādas digi-sociālās vides, kas viena otru nesapratīs, jo vērtības šajās vidēs ir dažādas. Bet nu kur paliek tolerance ? Es jau nebļaustos, ka man personīgi netīk Kristapa Kaupes tendence visus blogerus saukt vārdos uzvārdos, tm apsēstība ar savu frizūru un Kirila tītars. Man ir daudz svarīgākas lietas par ko rakstīt. Piemēram, par vakar apēsto kotleti un izlasītās grāmatas citātu. Tā lūk, izbļāvu savu sāpi.
Izziņai: Nekad neesmu sevi pa īstam pieskaitījis ne pie cibiņiem, ne pie blogeriem. Visi fakti un tēli šajā rakstā ir izdomāti, kāda atbilstība reālajā dzīvē ir tikai sakritība. - 9 commentsLeave a comment
- 1/12/07 01:36 am
-
beidzot!
beidzot viens praatiigs spriedeleejum'secinaajums par samilzushoCibas augoni"teemu" :)
-
dito - tobish: gluzhi manas domas, pievienojos :) - Reply
- 1/12/07 03:06 am
-
Janka
"Es piemēram varu mierīgi cibā iepostēt, ka bļe pisties gribu nahuj, un pārējiem būs nospļauties, a es būšu izbrēcis savu sāpi." -- kaut kā grūti iedomāties, ka autonomo žurnālu lasītājiem salīdzinājumā ar cibas lasītājiem būs atšķirīgas reakcijas uz izlasīto sviestu. izbrēkt sāpi grib visi, un lasīt arī grib, nu... teiksim, daudzi.
nepiekrītu, ka autonomo žurnālu teksti būtiski atšķirtos no cibas žurnālu tekstiem -- jā, tie mēdz būt garāki, taču tas nav iemesls, lai veidotos (ne)domu un (bez)stilistikas atšķirības.
tāpat šaubos, vai ir atšķirība starp vidējā cibista un vidējā autonomā žurnalētāja vēlmi saņemt komentāru. protams, cibā komentēs lielākoties vietējā publika, bet ārpusē - tīklā neiesaistīta, vairāk izklaidēta un grūtāk iepazīstama. - Reply
- 1/12/07 08:50 am
-
Par to sāpi es nezinu, man ir radies priekštats, ka blogi ir vairāk lasītājorientēti, bet ciba sevisorientēta, cibā es neizjūtu vajadzību būt interesants citiem. Bet nu tas jau no katra indivīda atkarīgs, varbūt citi to visu uztver savādāk. Par reakciju attiecībā uz sviestu, blogos imho tas viss kaut kā tiek uztverts nopietnāk, bet varbūt arī kļūdos.
Stilistika protams ir katram, bez tās jau nu nekur. Es nezinu ko Tu cibā lasi, bet nu cik nu man ir gadījies cibu lasīt, tad nu man šķiet, ka dažkārt stilistikas atšķirības ir spēcīgas. Piemēram vai blogos citi mēdz ierakstīt kādu teikumu, lai vienkārši komentāros parunātos savā starpā. Vai arī paprasa vai kāds šodien nāks ar manīm aliņu padzert. Vai nu nopublicē savu kailfoto, utt. Bet nu arī, iespējams, ka nepareizos blogus lasu.
Par komentāriem vispār ir cita diskusija, tur varētu nopietnu pētījumu veikt. Kas komentē, kāpēc komentē, kāda ir komentāru ietekme uz darba autoru, cik liela ir autora vēlme saņemt komentārus, vai komentāru skaits korelē ar darba interesantumu, vai tikai ar bloga/žurnāla popularitiāti utt. - Reply
- 1/12/07 09:12 am
-
Janka
nu, jā -- bez socioloģijas šeit nekur.
viens gan ir skaidrs: Tu neesi vidējais cibas rakstnieks, jo šis tipāžs (pēc maniem novērojumiem) uz nepiekrišanas komentāru atbild ar personiskiem apvainojumiem vai, mazākais, ar emocionālām klaigām, ka "nu, bet tā taču ira un viss!!!" šī atskārsme ir patīkama. - Reply
- 1/12/07 10:29 am
-
Muļķības, autonomajos blogos kā reizi īsāki tie ieraksti parasti.
Un ārpusē komentē tāpat tas viens bariņš, kas komentē šeit. LV nets ir pārāk maziņš, lai būtu tik milzīgas atšķirības tajos, kas komentē un vispār lasa šito visu. - Reply
- 1/12/07 01:09 pm
-
Janka
tas atkal ir jautājums par to, ko mēs katrs lasām. vidējais ieraksts manā draugu lentā ir rindkopu garš, vidējais ieraksts ārpuscibas žurnālā - vismaz divas. taču tas nenozīmē, ka starp šiem diviem stiliem ir būtiskas idejiskas atšķirības, proti, nav iemesla, lai ārpuscibas žurnālā pļurksētu sakarīgāk un par būtiskākiem jautājumiem nekā cibā.
starp šīm divām nosacītajām pasaulēm pastāv kvantitatīva, taču ne kvalitatīva atšķirība. - Reply
- 1/12/07 09:11 am
-
Piekrītu - es jau nau pieckapeika, lai visiem patiktu un, ja es neielienu kādā blogeru standartā, tas mani absolūti neuztrauc. Esmu vienkāršs jūzeris un man nav vajadzības tēlot baisi kruto koderi - tas lai paliek tīņiem... ;))
- Reply
- 1/12/07 01:30 pm
-
labi uzrakstīts :)
- Reply