14 August 2007 @ 10:43 pm
Brutal Assault 2007
Prologs.
Siltas otrdienas vakarā bariņš ar matainiem lopiem izbrauca uz čehu zemi, lai apskatītos lielāko Austrumeiropas metālfestivālu Brutal Assault. Turpceļš pagāja karsējoties autobusā, gaidot tuvāko pieturu un mēģinot sagaidīt galapunktu- viss kā parasti. Tā kā bijām nolēmuši braukt bez atpūtas, tad sanāca līdz ar nagiem iebraukt pilsētā, kur tuvākajā stāvvietā apstājāmies, jo laiks bija beidzies.
Pats festivāls notika Josefovas cietoksnī, kas atradās kaut kur netālu, tāpēc tika izlemts doties uz festivāla vietu ar kājām, kas bija kādu trīs kilometru attālumā no stāvvietas. Tā nu savākuši somas, devāmies uz festivāla vietu, kur atnācu nokrāvies kā išaks un sviedriem plūstot. Uzcēluši teltis, pārējo laiku pavadījām ēdot, dzerot un nedaudz apskatot smukākās vietas.

Ceturdiena.
Ceturdiena sākās ar sliktām ziņām- viens no grupas bija paplīsis un viens no čigāniem (netālajā cietoksnī viņu bija pilns) bija nozadzis viņam maku.
Nedaudz sakārtojušies, aizgājām apskatīt cietoksni, kas ir līdzīgs Daugavpils cietoksnim tikai daudz lielāks un iespaidīgāks, kā arī pilns ar čigāniem. Atradām arī vienu jauku krodziņu, kur bija garšīgs alus un varēja arī kaut ko paēst.
Tad bija laiks arī muzikālajai daļai. Pats festivāls salīdzinot ar pagājušo gadu ir kļuvis daudz lielāks- divas skatuves ar ekrānu pa vidu, apsargi, kas pārbauda somas pie iejas. Arī cilvēku ir palicis daudz vairāk- visā cietokšņa teritorijā pilns ar mataino mašīnām, un pa pilsētu vazājas mataino pūļi.
Pirmā grupa, ko ievērtēju, bija holandiešu beļģu gaļa Aborted- nospēlēja labi un bija labs kontakts ar publiku, pēdējās dziesmas laikā solists pat dziedot sērfoja pa pūli. Uzreiz pēc tam manu uzmanību piesaistīja uz blakus skatuves spēlējošie dāņu doomeri Saturnus, kas nospēlēja jauku priekšnesumu, kas, protams, noslēdzās ar "Christ goodbay".
Pēc tam, neļaujot atpūsties ne mirkli, sekoja austriešu deathbleķeri Belphegor. Lai gan esmu viņu cienītājs, tomēr dzīvajā neskanēja pārliecinoši, un pat sāka vilkt uz miegu. Arī tie, kas bija dzirdējuši viņus Metalmānijā teica, ka šoreiz neesot tas.
Tomēr miegainums pagāja kā ar roku noņemts, kad uz blakus skatuves sāka spēlēt Stokholmas death metal veterāni Dismember. Koncerts tiešām bija enerģiju uzlādējošs, visi skraidīja pa skatuvi visu laiku un komunicēja ar skatītājiem, ģitārists pat paraustīja vokālistu aiz bārdas :)
Pēc tam tika paņemta pauzīte, lai varētu pilnvērtīgi baudīt Suffocation priekšnesumu. Jau nākot uz skatuvi redzējām, ka savācies varen iespaidīgs pūlis, kas jau varētu mēroties ar Wackenas apmēriem. Un tad skatuve vienkārši uzsprāga, jo ņujorkieši vienkārši paņēma visus ar savu slānošo death metal un stunda pagāja vienā elpas vilcienā. Publika prasīja vēl, bet viņu laiks bija galā un pie blakus skatuves vietu ieņēma Gēteborgas pārstāvji Dark Tranquility.
Arī viņu uzstāšanās bija laba un noteikti ne sliktāka kā Blomē. Pēc tam jau kājas vairs neklausīja un ja vēl sākumā bija doma doties uz Ensiferum, tad tagad vienīgais, kas ienāca prātā bija noaut kājas, iedzert vakara aliņu un iet gulēt.

Piektdiena
Pamošanās karstā teltī, jau tradiocionālais rīta aliņš un piektdiena varēja sākties. Tika nolemts atrast dušas, taču šis pasākums cieta neveiksmi. Tā vietā tika apmeklēts veikals un atpakaļceļā mīlīgs krodziņš, kur tika kārtīgi paēsts.
Man diena sākās ar britu grinderiem Gorerotted, kas labi nomala savu daļu un pamētāja arī dažu labu angļu jociņu. Nedaudz ielūrēju ari Misanthrope, kas kaut kā nepavilka, lai gan ierakstā izklausās vēl tā neko, laikam enerģija vairs nav tik daudz.
Nākamais sarakstā bija Cynic, kas bija viena no retajām iespējam redzēt šo kolektīvu dzīvajā. Jāsaka godīgi- kaut kas nebija kā vajag. Vai nu man pārāk gudri, vai nu tas, ka growls nebija dzīvajā (vismaz es neredzēju ka kāds to izpilda), tāpēc nenoskatījos visu līdz galam un klausījos sūcot alu, jo tālāk bija vēl viena gaļa Malevolent Creation.
Vēl viena asindesa, vēl viens garšīgs priekšnesums. Malevolent Creation nospēlēja lieliski, ļaujot izjust visas asinsdesas nianses, un arī publika bija sajūsmā. Pēc priekšnesuma aizgāju uz telti nopirkt sev festivāla kreklu un izrādījās, ka tūlīt sāksies arī Malevolent Creation autogrāfu sesija, ko es nepalaidu garām un pie reizes arī nofotografējos ar Malevolent Creation solistu, likšu pie sienas rāmītī. ;)
Katatonia ar vienu ausi dzirdēju, nu tā neko, bet Bibo teica, ka neesot bijis nekas īpašs. Izdomāju, ka nav ko iet uz telti un vajag taču paklausīties to Tangtgrēna elektronisko projektu Pain. Un nebija jau īpaši slikti- tagad stils no elektronikas ar ģitarām ir nomainīts uz ģitāram ar elektroniku un izklausās jau klausāmi. Miegs jau nenāca, ko nevar teikt par nākamo grupu, kas tika reklamēta kā headlineri- Soulfly. Ekrāni tika izslēgti, Brazīlijas karogs pielikts un koncis varēja sākties. Nezinu, kas tajā Soulfly ir tāds, kas citus pievelk, bet man likās galīgi vienveidīgi un pēc pāris dziesmām (to skaitā Roots, Bloody Roots), gāju uz telti iedzert alu un atpūsties.
Padzēru, padomāju un izdomāju, ka uz Gorgoroth tomēr jāiet skatīties. Gorgoroth nekādu asiņaino šovu nerādīja, viss bija mierīgi un beigās jau nedaudz garlaicīgi.
Pēc Gorgoroth domāju nedaudz apskatīties Heamorrhage, bet sanāca savādāk. Iedomājaties - uznāk uz skatuves ģitārists ārsta uzsvārcī, blondīne māsiņas apģērbā un sāk spēlēt. Pēkšņi no aizskatuves izplanē asiņains čuvaks un tenterējošā gaitā sāk nēsāties pa skatuvi- skats bija reāli labs, it sevišķi man, kurš tam nebija sagatavots. Pats vokālists neļāva šovam noplakt arī tālāk, iznesot uz skatuves tad roku, tad kāju un tos ēdot. Arī pati mūzika bija tādā pašā līmenī un neļāva mierīgi stāvēt un skatīties.
Kad spāņi bija prom, uz blakus skatuves sāka rosīties Enslaved. Varu teikt tikai vienu- ja pusdivos pēc Latvijas laika, kad visu dienu ir klausīts daudz kas, kādas grupas mūzika spēj mani pilnībā pārņemt savā varā, tad tas ir ļoti liels kompliments. Arī pārējā publikas daļa domāja tāpat, taču varēja redzēt ka laiks dara savu- visi bija noguruši un tā fanot vairs nevarēja.

Sestdiena.
Sestdienai bija jāsākas agri, jo jau 11 no rīta sāka spēlēt vācu grindšlāgeristi Excrematory Grindfuckers. Es gan gribētu, lai viņi uzstājas vēlāk- šlāgeriem var raut līdzi vakarā, kad alus daudz galvā, bet nekas, puiši izsauca smaidu sejā visiem kas bija atnākuši spēlejot 2 Unlimited, Europe dziesmas, un protams arī šlāgerus. Visi priecājās un dejoja.
Pēc tam bija pārtraukumiņš un gāju ievērtēt Inhume. Spēlēja diezgan pieklājīgu grindu, lai gan varēja arī labāk, bet tā kā neko citu nebija ko darīt, tad bija ok. Kad atgriezos, tika pateikts, ka autobuss Vācijā arestēts un izbraukšana būs nevis uzreiz pēc festivāla, bet svētdienas vakarā. Protams, nekādas pozitīvās izjūtas tas neizraisīja.
Nākamais sarakstā bija Die Apokalyptyschen Reiter, kas izrādījās pat labāks nekā domāts, jo bija jauks šovs. Visi dalībnieki bija ģērbušies interesantos tēpros un viens pat ieslēgts būrī. Priekšnesuma vidū uz skatuves tika izsaukta viena meitene no publikas, kura pēc tam, kad uz skatuves pavadījusi vienu dziesmu, tika ieslēgta būrī pie taustiņnieka, lai viņam būtu interesantāk. Un pēdējā dziesmā tika izsaukti divi puiši, kuriem gumijas laivās bija jāsērfo pa publiku- smieties varēja visu laiku.
Pēc tam sekoja norvēģu deathbleķis Zyklon izpildījumā, kas man atkal ne īpaši gāja pie sirds, tāpēc pēc puspriekšnesuma gāju pēc alus. Tāpat pa ausu galam tika ieklausīts Keep of Kalesin, jo tika taupīti spēki fināla trijniekam- Immolation, Vader, Dyuing Fetus.
Pūlis pie Immolation bija sapulcējies pamatīgs, nācās nedaudz padomāt par labāku vietas izvēli. Paši Immolation nodeva godam, kā jau gaidīts- kārtīgs brutālais deķis pārņēma publiku savā varā un nospārdīja visu savā ceļā- tieši kā jau gaidīju. Pēc tam neliela pauzīte pie telts un poļu fani sāka ieņemt skatuvi, jo nākamie bija Vader. Un atkal košs deķis pārklāja visu publiku kā viesulis. Pat nezinu ko izcelt, jo priekšnesums bija vienkārši satriecošs, lai gan no Vader reti kad var ko citu gaidīt. Koncertu Vader noslēdza ar Slayer koveru Reign in Blood, kam līdzi dziedāja vai visi klausītāji.
Nākamie bija norvēģu blackeri Satyricon, un tā kā pirms pāris gadiem Wackenā pie viņiem migu ciet, tad tika noskatīta laba vieta tālāk no skatuves, paņemts alus un ieklausīts. Bija jau neko, alum par fona mūziku derēja.
Uzreiz pēc tam tika šturmēta blakus skatuve, jo tur taisījās vēl viena gaļa- amurikāņi Dying Fetus. Un jau kuro reizi festivālā varu teikt tikai vienu- viss koncerts pagāja vienā elpas vilcienā, garšīga desas porcija jau kuro reizi tika likta manā priekšā un es ar gardu muti to notiesāju.
Tad sekoja tikai nesteidzīgas sarunas Onslaught fonā (tā neko sev thrash) un festivāls nu bija noslēdzies.

Epilogs.
Steigties nebija kur un pēc pāris aliem gājām gulēt. Svētdienas rītā nesteidzīgi vērojām, kā citi dodas prom, un, kamēr vēl cilvēku daudz un nav saradušies čigāni, gājām uz pilsētu. Iegājām krodziņā, es vēl ejot uz bankomātu apmaldījos trijās priedēs, un pēc tam uz vecpilsētu, kas izskatījās daudz autentiskāka par Vecrīgu ar grandiozu baznīcu, kas vairāk noderētu (un laikam arī bija) par aizsargbūvi.
Kad atgriezāmies, pamatcilvēku masa jau bija aizgājusi un palikuši tikai latvieši un jau sāka lasīties dīvaina paskata ļauži, kas vāca palikušo mantu. Sapakojām mantas un gājām uz pilsētu, kur stāvējām ceļa malā un dzēram aliņus. Viss jau būtu labi, ja blakus esošā kroga saimnieks negribētu ar mums draudzēties. Mēģinājām iestāstīt, ka nauda beigusies un ko viņš atteica "No problem". Joka pēc aizgājām un uzreiz rokās tika iespiestas sļivovicas glāzītes. Dzēriens, protams, bija garšīgs un mēle sāka raisīties, taču par laimi izdomāju, ka jāiet ārā, citādi vēl piedzirdītu līdz kliņķim, jo kamēr dzer alu, tikmēr jau reibums turas vienā nelielā līmenī, taču kad lietā nāk citi dzērieni, effekts ir neparedzams.
Beidzot pienāca autobuss un naski krāmējāmies iekšā. Taču sļivovica darīja savu un tālāk sekoja grindcore frīstails, kur pārsvarā tika apdziedāta fekālā tēma, kas netīro festivāla tualešu dēļ bija ļoti aktuāla.
Tas savukārt atspēlējās nākamajā dienā, kad tualete tika pietaisīta pilna un pirms Lietuvas robežas autobuss jau likās kā viens vienīgs Fecal Party (tas ir tāds grinda festivāls, reklamējās Brutal Assault, un tā vēlāk tika atzīmēta jebkura pietaisīta un smirdīga tualete). Lietuvas teritorijā to laiku pa laikam pārmāca skāpbarības un govju sūdu smaka, kas pēc cilvēku izdalījumiem likās kā pļava. Tā nu lēnām un pamatīgi pienāca arī Rīga, kad beidzot varēja atvērt dzīvokļa durvis, ieiet vannā un ielikties mīkstā gultiņā.

Bildes:

( Post a new comment )
esinja_2[info]esinja_2 on August 15th, 2007 - 02:04 pm
Nu ir tas viņš! :)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]dzeina on August 15th, 2007 - 02:12 pm
pilnīgas muļķības
Ķērpis[info]kjeerpis on August 15th, 2007 - 02:19 pm
:DDD Čehu dubultnieki :)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)