Zabtranz |
[Jul. 3rd, 2018|12:14 pm] |
Nezinu, kā jums, bet estos ir bezmaksas autobusi. No 1. jūlija viena liela daļa reģionālo autobusu kļuvuši par virspusēji bezmaksas. Šorīt uz darbu braucu, dabūju biļeti par 0.00 ērām.
Bet ideja ir kāda - kādreiz reģionālos busus finansēja no "lielo" maršrutu ienākumiem - Tartu-Tallina, Tallina-Hāpsala, etc. Tad ielaida tirgū luksi, jams uzsēdās uz naudas līnijām, reģionālie sāka raudāt. Subsīdijas cēlās un cēlās, pēdējais, ko es biju dzirdējis - 60% esot bijis subsidēts. Tad Tallina izdomāja, ka ieviesīs bezmaksas transportu tiem, kas reģistrēti pilsētā. Pāris gados saprata, ka nekāda vaina nav. Tagad izdomāja, ka nu nah mocīties un kapeikas pist - subsidēs reģionālos arī par visiem 100%. Bet ne visus maršrutus. Slinkums meklēt, pēc kādiem kritērjiem maršruti tika izvēlēti, bet mans darba buss ir iekļauts. Kas ir interesanti - lai vizinātos par velti, ir nepieciešams iegādāties transporta karti (2 eur, ja nemaldos). Tās darbojas arī Tallinas un Tartu pilsētas busos (kas, stc, ir par maksu. Pie kam nupat pacēla cenas). Tīri statistikai, cik saprotu. Process tāds pats, kā bija - iekāp busā, pasaki kurp, tu nopīkstini karti, čalis izdrukā biļetōnu. Ja kartes nav - maksā ragā. |
|
|
Comments: |
kā viņi to dabūn gatavu? latvijā par sabtransu jāmaksā kaut tāpēc vien, lai autoparkam ir nauda par ko nabaga apaātus vislaik labot.
Subsīdijas. 100%. Tobiš nodokļu maksātajs maksā, neatkarīgi no tā, vai lieto, vai nelieto. Ergo, rodas incentīva tomēr lietot, nevis nejēgā auto trenkāt | |