Avtonoms ([info]junona) wrote on June 7th, 2009 at 09:28 pm
Man par (2) punktu ir divas versijas. Izvēle starp tām būtu atkarīga no dažādām empīriskām nejaušībām
a) Pats dotos lasīt Senekas "Par dzīves īsumu" vai "Gudrā nelokāmību"
b) Pats dotos lasīt Platona "Valsti".
Pirmais variants domāts pesimistiskākam scenārijam. Visi taču zinām, kā beidza Seneka. Otrais variants balstās uzskatā, ka no Šlesera var uztaisīt filozofu. Te gan ir daudz visādu problēmu. Pirmkārt, krietni nokavēts vecums. Bija jāsāk krietni ātrāk. Turklāt materiāls jau pie farcovšķikiem ir krietni pamaitāts. Un visubeidzot problēmas varētu rasties ar to, kā izprast VII grāmatā aprakstīto filozofa izglītības programmu tās detaļās. Īpaši, protams, tas ir sakām par dialektiku. Un vēl, gandrīz aizmirsu būtisku lietu. Filozofam ir jāapgūst arī mūzu mākslas, tāpēc ja nu izrādās, ka viņam lācis uz auss uzkāpis, tad, protams, nekas cits neatliek kā atgriezties pie Senekas.
 
( Read comments )
Post a comment in response:
From:
( )Anonymous- this user has disabled anonymous posting.
Username:
Password:
Subject:
No HTML allowed in subject
  
Message:

Notice! This user has turned on the option that logs your IP address when posting.