Man par (2) punktu ir divas versijas. Izvēle starp tām būtu atkarīga no dažādām empīriskām nejaušībām
a) Pats dotos lasīt Senekas "Par dzīves īsumu" vai "Gudrā nelokāmību"
b) Pats dotos lasīt Platona "Valsti".
Pirmais variants domāts pesimistiskākam scenārijam. Visi taču zinām, kā beidza Seneka. Otrais variants balstās uzskatā, ka no Šlesera var uztaisīt filozofu. Te gan ir daudz visādu problēmu. Pirmkārt, krietni nokavēts vecums. Bija jāsāk krietni ātrāk. Turklāt materiāls jau pie farcovšķikiem ir krietni pamaitāts. Un visubeidzot problēmas varētu rasties ar to, kā izprast VII grāmatā aprakstīto filozofa izglītības programmu tās detaļās. Īpaši, protams, tas ir sakām par dialektiku. Un vēl, gandrīz aizmirsu būtisku lietu. Filozofam ir jāapgūst arī mūzu mākslas, tāpēc ja nu izrādās, ka viņam lācis uz auss uzkāpis, tad, protams, nekas cits neatliek kā atgriezties pie Senekas.
beigtas lapsas memuāri - Post a comment
dirsne un ņemte (c) P.B.