[ | Current Mood |
| | vienaldzība | ] |
Vispār
atzīta patiesība, līdz banalitātei nolietos izteiciens – bērni ir mūsu nākotne! Un patiesi mēs par viņiem rūpējamies,
cīnāmies par viņu tiesībām, pat jau pirms viņu dzimšanas, nerunājot par vecāku
rūpēm par elementārāko labklājību un iespēju izaugt personām, kuras ir
sabiedrībai noderīgas. Protestējam, realizējam dažādus projektus sociālajiem rūpju
bērniem, kuriem vairākums no mums ikdienā ar vienaldzīgu, vai pat mazliet
bailīgu sejas izteiksmi paejam garām, jo šā kā tā apzināmies, ka viņi tomēr
vairumā gadījumu mazi zaglēni, vai vēl trakāk toksikomāni, narkomāni...
Tomēr
lai paliek globālas dabas jautājumi, par nākotni.
Būs stipri ikdienišķs teksts par cilvēku attieksmi, valsts [ierēdņu]izpratni,
par to kā atvieglot mūsu nākotnei
iespēju likt pamatus savai
lietderībai. Mēs ieejam, teorētiski pat esam jau Eiropā. Mūsu mācību programmas
tiek un jau ir pielāgotas vispārpieņemtām Eiropas normām, nākotne brīžiem labāk saprot angliski nekā latviski. Nākotne pirmais ko ielāgoja – savas
tiesības! Nabaga skolotāji...
Bet
ne arī par to runa, ka skolniekam devītajā klasē jau ir jāizlemj, kas viņš būs,
kurus priekšmetus mācīsies un kurā augstskolā studēs, jo vēlāk būs ļoti grūti
ko mainīt izvēlē. Ja esi izvēlējies pastiprināti mācīties valodas, tad diezin
vai kļūt par inženieri, jo no fizikas labākajā gadījumā tu zini, ka pasaule ir
apaļa un saule ir mūsu galaktikas centrs. Tā ļoti saprātīgajā vecumā [piedodiet
pusaudži, kas mani tagad nolinčotu] skolnieks ir izvēlējies, noteicis savu
nākotni, savus mērķus! Varbūt tas pat ir labi, jo ātrāk, jo vairāk laika to
realizēšanai... Te varētu arī jautāt, bet, pag, kur tad tā problēma, par ko te
īsti jāsatraucas?
Tad
nu pie lietas, ir tāds likums kā Augstskolu likums, kurš nosaka, ka visām LR
valsts augstskolām reflektanti ir jāuzņem pamatojoties uz vidusskolu absolventu
Valsts centralizēto eksāmenu rezultātiem. Feini? Protams! Nav vidusskolu
absolventiem pa vasaru jānervozē, jābaidās, saņemam rezultātus, iesniedzam
izvēlētajā augstskolā un reģistrējamies studijām, ja esam nokārtojuši konkursu.
Tikai nez kāpēc katrā augstskolā tomēr parādās kādas īpašas papildus prasības, kāds
dīvains tests, eseja vai kas tamlīdzīgs. Ir tak likums, kas nosaka kā jāuzņem
studenti. Tomēr augstskolas nesaprotamu iemeslu dēļ atrod ieganstus un saskaņo
ar Austākās izglītības padomi šīs dīvainās papildus prasības. Tas, protams,
nekas slikts nebūt, kas tur nokārtot kādu testu, kurš nepārsniedz vidusskolā
apgūto zināšanu robežas. Tikai dīvaini, ja jau nepārsniedz, tad kāpēc nevar
ņemt tos pašus Centralizētos eksāmenus? Un kāpēc šāda veida prasības pamatā ir
uz tām studiju programmām, kuras bez šaubām ir tās pieprasītākās? Protams, var
teikt, lai precīzāk izvērtētu reflektantu zināšanas un prasmes, tomēr dīvaini
ja jau šīs prasības nepārsniedz... Bet lai jau, padomāsim no citas puses,
nenoliedzami Latvijā it visā ir korupcija, un par augstskolu vadību korumpētību
visi zina, bet nerunā. Turklāt paveroties, ja augstskolas vērtē jaunos
reflektantus no rezultātiem, kur paši nevar izdarīt izmaiņas, kā lai uzņem
draugus un radus? Labi lai nu paliek radi un draugi, var jau būt, ka apmeloju
nevietā. Tas bija tikai manas subjektīvs minējums un patiesībā šīs papildus
prasības ir nepieciešamas. Var būt... Tikai tad kāpēc jaukt skolniekiem galvas
ar centralizētajiem eksāmeniem, kāpēc noteikt tos ar likumu, kā uzņemšanas
pamat kritērijus? Vai tiešām pirms likuma stāšanās spēkā to uzrakstīja
nekonsultējoties viens birokrāts? Bet varbūt kādu mūsu tagadnes dižgars, nevar
samierināties un grib uzturēt spēkā savas ambīcijas?
Šādi
varētu turpināt minēt uzskaitīt neprātības un ieguvumus, muļķības un prātīgumu,
bet kurā momentā mēs esam domājuši par savu NĀKOTNI?
|