1) tie neveicina labas latviešu valodas apguvi, bet "pareizas". dažreiz tas ir pretrunā. domāju, pareizā valoda ir krietni labāka par sliktu, tapēc pārāk neiebilstu.
2) tie netikai pārbauda spējas latviešu valodā un zināšanas literatūrā, kā arī spējas izteikties vispār. tie arī mēģina samazināt krievvalodīgo skaitu augstskolās. eksāmeni ir tīši orientēti čakarēt tos, kas prot krievu valodu. tiek izmantoti līdzīgi vārdi, kas ir abās valodās, bet tiek rakstīti ar nelielām atšķirībām, tāpat arī gramatiskās formas. varbūt tā ir vienkārši tumsonība no laikiem, kad visi sveštautieši bija krievi un sastādītāji uzēstos uz vāciešiem un zviedriem, kas arī kārto šos eksāmenus, ja spētu. nezinu.
man personīgi liekas, ka pietiktu, ja cilvēks izlasītu kādu rakstu un uzrakstītu par to īsu eseju. to izlasītu eksperts, kā rezultātā varētu būt 3 līmeņi:
- var stāties programmās, kur teksta forma ir svarīgāka par saturu.
- var stāties programmās, kur teksta saturs ir svarīgāks par formu.
- nespēj lietot latviešu valodu tādā līmenī, lai apgūtu augstāko izglītību.
tagad latviešu valodas eksāmena rezultātam ir pārāk liela ietekme stājoties augstskolā.