slieka

(no subject)

Jan. 20th, 2011 | 02:12 pm
From:: slieka

WOW! Tas tik ir komentārs... :D
Tu esi izaugusi tā tīri neko. :) Piiekrītu, ka daudzos priekšmetos vajag interaktīvākas lekcijas un kreatīvāku darbu. Bet piemēram matemātikā, atceros, ka Stone bija ļoti priecīga, ka kāds atrada nedaudz savādāku pieeju konkrētā piemēra atrisināšanai. Bet atbilde ta tik un tā ir un paliek viena. Un tā var būt rakstīta arī grāmatas aizmugurē. Arī dažas nianses bioloģijā, u.c. Tās ir lietas kuras mēs nenovērotu paši, bet kuru IEMESLI un INTERPRETĀCIJAS ir diskutējamas, bet fakts pats par sevi pastāv un ir neapstrīdams. Par daudziem priekšmetiem, pat par fiziku, varētu piekrist, ka tur varētu nedot vienu atbildi. Bet diez vai kāds uz vietas izdomātu stīgu teoriju.
Man ir grūti izdomāt, kā, ja ir labs skolotājs, kas pasniedz ideju un liek domāt, savādāk dot piemērus lai redzētu vai cilvēks konkrēto teoriju ir sapratis un spēj viņas ietvaros ko atrisināt...
Ok. Jautājums - vai par lietām par kurām tev IR izpratne tevi nemācīja ar a) b) c)? Vai arī tomēr bija skolotajs, kas paskaidro kāpēc abc? Jo cik es atceros, man tas viemēr ir skolotājs.

Piekrītu, ka ieklat nav jēgas. Bet es tomēr visu laiku domāju par matemātiku. Tur ir ļoti efektīvi iekalt, ja ir izpratne arī. Man liekas, ka metodēm ir stipri jāatšķiras atkarībā no priekšmeta. Vēsturē noteikti gadaskaitļi nav jāzin!!

Viena lieta, kas man bija - es visur meklēju principu. Nekad nespēju tajā pašā ķīmijā neko atrisināt tikai tāpēc, ka tā jābūt. Savukārt, ja es sapratu KĀPĒC, tad viss nāca pats no sevis. Tikai biki lēnāk kā tiem , kas iekala. Tā nu jā - tehnikski nebiju labākais skolēns. :D Za to tagad es nevienu pašu faktu no vēstures neatceros - nevienu! Bet man ir tāda kā izjūta par principiem kā sabiedrības sevi organizē un mijiedarbojas savā starpā. Bet jā - to visu pati sev izveidoju. Nav ne jausmas vai tā ir laba izpratne. :D

Eu, eu, eu... Evolūcija ir teorija. Ļoti svarīga un šobrīd visstiprākā. Arī es esmu stingri par to pārliecināta. Un viņa noteikti ir jāpasniedz skolās! Kaut tikai tāpēc lai baznīca nedabon iestāstīt savējo kā vienīgo patiesību, jo tā viņa dara. :) Tad nu kad māca par evolūciju tas ir jādara veidojot izpratni kāpēc ir šāda teorija un testā var prasīt tieši to un lūgt dot piemērus. Var nenostādīt kā svētu patiesību ar pareizo variantu. Bet jāmāca ir!
Un es vienmēr gribu no tiem, kas evolūcijai netic, dzirdēt kāpēc. Uzrakstīsi cibiņā par to rakstu? Būtu interesanti. :)

Tāpēc man pirmais video patika labāk. Tur tieši tā doma arī bija pasniegta. Un tam es pilnībā piekrītu. VIENĪGAIS, kas man nepatika bija tas, ka viņš piesējāš sistēmai organizatoriskajā līmenī, nevis metodiskajā, ideoloģiskajā vai kādā citā.

Un ritīgi labi mūziķi, vispār ir ļoti inteliģenti. Mūzika un valodas kačā smadzeni un padaraarī citu priekšmetu apgūšanu vieglāku. Tāpēc es pat esmu par to lai skolā visiem būtu jāiemācās spēlēt kādu instrumentu. :)
BET... Visi nevar ar mūziku naudu pelnīt. Tas ir tiesa. To var darīt un tas ir jādara, bet tikai retajam ar to pietiktu. Ir baigais risks visu savu naudu likt uz vienu kārti.
Un jā tā vērtēšana ir tīrais vājprāts!!! Pilnīgi piekrītu!

Bet tas viss ir tāspašas vecās labās skolas ietvaros. Mainīt var metodes, bet organizatoriski viss, man liekas, ir čiki. Nav ne vainas mācīties klasē, kur visi ir viena vecuma.

Par augstskolu - manliekas tādai ir vērtība tikai eksektajās (un tehniskajās - īstajās zinātnēs :D ) zinātnēs. Tur tas tiešām ir vērtīgi un cilvēki, kas nāk ārā ir ar īpašām prasmēm, ko ir praktiski nereāli iegūt pašmācībā. Es, piemēram, negribu lai mani operē Mirdzastante. Humanitārie - pārak savairojusies. Man liekas, ka to varētu sadalīt. Lai "īstajām" zinātnēm ir grāds, bet humanitārajiem to varētu saukt savādāk - piem. "baigi daudz lasīju par to kā kādam kaut ko iesmērēt".
Tas, ka cilvēki neko nemāk vairs uztaisīt, man liekas, nav universitāšu vaina... Tu vari rakstīt disertāciju par titana-alumīnija sakausējumu lūzumu modelēšanu UN audzēt un šūt un labot. Tur man liekas ir cits civilizācijas vilnis pie vainas. Patērniecība - tieši tā.
Es tomēr esmu ar visām četrām par zinātni! (to īsto...) Atkārtojami eksperimenti, salīdzināmi dati - tā mēs visi varam vienoties. Tāmums ir kopēja valoda.

Link | view all comments


Reply

From:
Username:
Password:
Ievadi te 'qws' (liidzeklis pret spambotiem):
Subject:
No HTML allowed in subject
  
Message: