saulpalampe - Daba un Humānisms [entries|archive|friends|userinfo]
saulpalampe

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Daba un Humānisms [4. Jan 2016|21:19]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Ir brīži, kad pati daba, — piemēram, liela trūkuma, sliktu klimatisko apstākļu vai lielu neražu laikā, — zināmā mērā ierobežo iedzīvotāju
pieaugumu noteiktās valstīs vai arī attiecībā uz noteiktām rasēm. Daba to dara ārkārtīgi nežēlīgi, bet vienlaikus ļoti gudri. Tā neierobežo cilvēku radīšanas spējas, bet gan tā ierobežo jau dzimušo cilvēku izdzīvošanu. Daba pakļauj cilvēkus tik lieliem pārbaudījumiem un tādam trūkumam, ka izmirst un atgriežas zemes mātes klēpī visi nespēcīgie, neveselie cilvēki. Šajā gadījumā likteņa pārbaudījumus iztur tikai dzīvei vispiemērotākie cilvēki. Un viņiem, kas ir izturējuši tūkstošiem pārbaudījumu, un palikuši dzīvi, ir tiesības radīt jauno paaudzi, kura atkal un atkal tiek pakļauta pamatīgai izlasei. Daba ir ļoti nežēlīga pret atsevišķu indivīdu; tā bez žēlastības aizsauc prom no šīs zemes to, kurš nespēj izturēt dzīves triecienus.
Taču daba saglabā rasi, norūda to un dod spēku veikt lielākus darbus nekā līdz šim.
Iznāk tā, ka iedzīvotāju skaita samazināšana noved pie indivīda norūdīšanas, kuras rezultātā nostiprinās visa rase.
Citādi ir tad, ja cilvēks pats izdomā ierobežot dzimstību. Viņam nav dabas spēka. Viņš ir sagatavots no cita materiāla, viņš ir "humāns".
Cilvēks grib pacelties "augstāk" par bargo un gudro karalieni dabu, viņš neierobežo to cilvēku skaitu, kas spējīgi izdzīvot, bet gan ierobežo dzimstību. Cilvēkam, kas visu laiku redz tikai pats sevi, bet nevis rasi kopumā, tas liekas taisnīgāk un cilvēcīgāk nekā pretējais ceļš. Diemžēl arī iznākums ir pilnīgi pretējs.
Daba pieļauj pilnīgu cilvēku radīšanas brīvību, bet pēc tam visus tos, kuriem lemts dzīvot tālāk, pakļauj stingrai kontrolei; no milzīga indivīdu skaita tā atlasa labākos un dzīves cienīgākos cilvēkus; daba tiem dod iespēju kļūt par tālākās dzīves turpinātājiem. Taču cilvēks rīkojas gluži pretēji. Viņš ierobežo dzimstību un pēc tam visiem spēkiem pūlas, lai izdzīvotu katrs piedzimušais. Šāda Dieva gribas korekcija cilvēkam šķiet ļoti gudra, katrā ziņā humāna, un viņš priecājas, ka ir pārspējis viltībā dabu un pierādījis tās nespēju. Par to, ka patiesībā ir samazinājies gan iedzīvotāju skaits, gan arī pasliktinājusies atsevišķu indivīdu kvalitāte, mūsu "labsirdis", rīkodamies Dieva tā Tēva vietā, negrib ne dzirdēt, ne domāt.
Pieņemsim, ka dzimstība ir samazināta un dzimušo skaits sarucis. Bet šajā gadījumā taču dabīgā cīņa par izdzīvošanu, kuras laikā paliek tikai visstiprākie un veselīgākie cilvēki, tiek aizvietota ar centieniem par katru cenu "glābt" dzīvību vājākajiem un slimīgākajiem cilvēkiem.
Tādējādi tiek likti pamati paaudzei, kura nenovēršami kļūs vājāka un nelaimīgāka, kamēr mēs turpināsim ņirgāties par dabu un tās gribu.
Galu galā vienā jaukā dienā tāda tauta izzudīs no zemes virsas, jo cilvēks tikai noteiktu laiku var darboties pret dabas likumiem. Daba
atriebsies agrāk vai vēlāk. Stiprākā paaudze izspiedīs vājāko paaudzi, jo dzīvotdziņa beigu beigās pārvar visus šķēršļus, ko radījis atsevišķu cilvēku tā saucamais humānisms. Tā vietā nāk dabas humānisms, kas iznīcina vājo, lai doti vietu stiprajam.
AHMAC
Linkir doma

Comments:
From:(Anonymous)
Date:5. Janvāris 2016 - 13:05
(Link)
Medaļas otrā puse agri vai vēlu sākas, kad šī trāpīgā vērojuma spārnoti, konkrēti cilvēki (kuriem turklāt, ne vienmēr tā pa īstam un dabiski labi veiktos dabas un Darvina kunga dažādajos sietos) uzņemas šo dabisko dieva vai dabas darbu, un caur savas visnotaļ tomēr personīgās pieredzes un ierobežotās uztveres prizmu, pēc šaura kritēriju klāsta, sāk dabas vietā šķirot tos, kuriem būs dzīvot, un kam pienāksies "objazatelnije podzemeljnije procedyri dlja vsjeh krivih gorbatih".

Citiem vārdiem, nodod šo trāpīgo vērojumu, uzurpējot dievadabasdarvinadabīgāsatlases lomu sev (nezinot un neredzot VISUS mehānismus, kas šo atlasi virza un rada, jo tie ir plašāki par pašu). Radot manuprāt milzumu lieku ciešanu uz līdzenas vietas.

Grauds, kurš izlemj būt par sietu, līdz pats tiek aizmēzts brīdī, kad svārsts nāk ar dabisku pretvēzienu atpakaļ.

/a.g./
[User Picture]
From:[info]saulpalampe
Date:5. Janvāris 2016 - 17:48
(Link)
Šinī prātojumā- jebkurš ir daļa no dabas. Un nav īsti pat izvēles, būt vai nebūt spēlē. Ja nedari neko- tevi nomāc. Ja cīnies, kļūsti stiprs un pastāvi.
From:(Anonymous)
Date:5. Janvāris 2016 - 18:25
(Link)
Stipri nomācošs skatījums - gladiatora acis arēnā..
Bet tur uzreizi prasās pēc skatītājiem, daudziem vai viena, kas izrādi vēro, nezinu, vai jūtot kādam līdzi vai nē
[User Picture]
From:[info]saulpalampe
Date:8. Janvāris 2016 - 22:11
(Link)
Šo izrādi manprāt ļoti kvalitatīvi iestudēja ap 1940.gadu. Vismaz iesāka pēc šī scenārija.
Skatītāju un aktieru bija mijoniem.
Bet tad vienā brīdī kaut kas nogāja greizi.
Un tagad Vācijā piepildījušās Ādolfa pašas ļaunākās prognozes.