cukursēne ([info]saccharomyces) wrote on June 5th, 2014 at 02:37 pm
ja paskatās uz pasaulē kopumā pieejamo zināšanu apjomu, jebkurš cilvēks vairāk neiemācās, nekā iemācās. :P

šur tur (summerhill, sudbury schools etc) šāds princips IR ieviests un nemaz nav viennozīmīgi tā, ka cilvēki tur izvēlas tikai vienkāršāko un neiegūst jēdzīgu izglītību. cilvēki no dabas ir zinātkāri, un interesantums krietni pārsit vienkāršumu motivācijas ziņā. ja tie riteņbraukšanas panākumi būs gana svarīgi un ja kāds jēgpilni un saprotami paskaidros, kā krosa skriešana ar tiem saistīta, tad skries arī. daudz pamatīgāks iemesls, kāpēc līdz šim nav īpaši bīdīta individualizēta un brīvāka mācīšanās, galvenokārt ir saistīts ar to, kā būtu jāmaina mācībspēku uzvedība un nozīme, un diezgan pamatīgi jātransformē visa sistēma - kas, protams, nav ne vienkārši, ne ātri izdarāms.

ja nopietni, tad, protams, es arī neesmu par pilnīgu visatļautību mācību procesā. bet no lielākas fleksibilitātes (jo sevišķi vidusskolas un augstākās izglītības līmeņos) mēs visi iegūtu. tikai jāsāk pilnīgi noteikti ir ar atbildības uzņemšanās spējas iemācīšanu un vispārējām patstāvīgas mācīšanās prasmēm.
 
( Read comments )
Post a comment in response:
From:
( )Anonymous- this user has disabled anonymous posting.
Username:
Password:
Subject:
No HTML allowed in subject
  
Message: