(bez virsraksta)
Apr. 6., 2023 | 09:06 pm
No:: roterdama
''Sešdemito gadu vidū pēckara demogrāfiskā sprādziena sociālais iespaids bija jūtams visur. Taču ekonomiskās izaugsmes un labklājības laikā galvenā problēma, ar ko saskārās Eiropas valstis, bija nevis tas, kā paēdināt, apģērbt, izmitināt un galu galā nodarbināt arvien lielāku skaitu jaunu cilvēku, bet kā viņus izglītot.''
''Eiropas klasiskās skolas, liceji un ģimnāzijas bija rezervētas valdošajai elitei. Klasiskā mācību programma, kas nebija pieejama lauku un pilsētu nabadzīgo bērniem, tagad pavērās arvien lielākam daudzumam jaunu cilvēku no visām sociālajām kārtām. Kad arvien vairāk bērnu iestājās un izmācījās vidusskolās, starp viņu pasauli un to, kuru bija pazinuši viņu vecāki radās plaisa. Šis jaunais un pilnībā nepieredzētais paaudžu konflikts radīja de facto sociālo revolūciju - lai gan tādu, kuras sekas aprobežojās ar ģimeni''.
Tony Judt - Post-war
''Eiropas klasiskās skolas, liceji un ģimnāzijas bija rezervētas valdošajai elitei. Klasiskā mācību programma, kas nebija pieejama lauku un pilsētu nabadzīgo bērniem, tagad pavērās arvien lielākam daudzumam jaunu cilvēku no visām sociālajām kārtām. Kad arvien vairāk bērnu iestājās un izmācījās vidusskolās, starp viņu pasauli un to, kuru bija pazinuši viņu vecāki radās plaisa. Šis jaunais un pilnībā nepieredzētais paaudžu konflikts radīja de facto sociālo revolūciju - lai gan tādu, kuras sekas aprobežojās ar ģimeni''.
Tony Judt - Post-war