- sprediķis, labāk nelasi.
- 11/7/04 02:12 am
- sekojiet savai valodai!
labāk (bļaģ) vietā saki mauka, tas vismaz mūsu pašu vārdiņs.
nav ko žargonizēt un kropļot jau tā izkropļoto valodu. protams, tas attiecās uz tiem, kuri peikopj tādu izkropļotu runas veidu. vismaz es cenšos izskaust visus nekorektos piesārņojumus no savas leksikas.ja runā latviski, tad latviski, ja runā krieviski tad krieviski, ja angliski tad angliski, nevis trijās vienlaicīgi, pat tas vēl būtu pieņemami, bet es domāju ko citu.
es nespēju tajā klausīties,ja latvietis pēc katra trešā vārda, ja ne trakāk, pievieno kaut kādu lamu vārdu. tas taču ir tik nožēlojami.
vispār maz ir kā tāda, kas šodien nav nožēlojams. tapēc tas mazumiņš mani tik ļoti piesaista. bet reizēm pats es esmu nožēlojams, jo aizmirstu visu savu filosofiju, aizmirstu savus principus, vērtības un ļauju sevi kontrolēt.
nav pat vērts runāt, nu nav, bet tomēr...rezervē paliek cerība. - Current Music: nine inch nails - "still" (viss albūms)
- 37 commentsLeave a comment
- 11/7/04 02:58 am
-
Coyote
"es nespēju tajā klausīties,ja latvietis pēc katra trešā vārda, ja ne trakāk, pievieno kaut kādu lamu vārdu"
^^^
es domāju, ka ir vienalga, vai tā dara latvietis, vācietis vai krievs. būtība nemainās.
---
"vispār maz ir kā tāda, kas šodien nav nožēlojams"
^^^
vai vakar bija savādāk? vai mēs to sliktāko vienkārši aizmirstam?
---
"bet reizēm pats es esmu nožēlojams, jo aizmirstu visu savu filosofiju, aizmirstu savus principus, vērtības un ļauju sevi kontrolēt."
^^^
vai tu esi tukša vieta bez filosofijas, principiem un vērtībām?
tās ir tikai uzslāņojumi uz
---
"rezervē paliek cerība."
^^^
cerība mirst pēdējā
un cerība ir aŗī muļķu mierinājums, seko => muļķi mirst pēdējie :P /smejas/
tas nebija uz tevi tēmēts, vienkārši tāpat ienāca prātā,
kad tu runāji par cerību
--- - Reply
- 11/7/04 03:37 am
-
man tā ir liela starpība, vai latvietis piesārņo savu valodu ar visādu citu tautību - ne tiem labakajiem vārdiem - vai runā savā valodā.
vai rīt tā būs...? ja šodien ir nožēlojami, tad kas būs rīt? vai mēs nēesam tie,kurus sauc par nākotni?
nu tad es arī būšu.
nē, es uz sevi māku paskatīties arī savādāk.
cerība laba lieta. - Reply
- 11/7/04 03:40 am
-
Coyote
"man tā ir liela starpība, vai latvietis piesārņo savu valodu ar visādu citu tautību - ne tiem labakajiem vārdiem - vai runā savā valodā."
---
ta ne jau par to. es domāju, ka nav starpības, vai to dara latvietis vai vācietis. kāpēc tu tā izdali ārā latvieti? nav labi piesārņot jebkuru un ikvienu valodu. mēs neesam nekāda izredzētā tauta. atstāj to žīdiem. - Reply
- 11/7/04 03:44 am
-
labāk nekaitini mani šitā piekasoties.
- Reply
- 11/7/04 03:47 am
-
Coyote
HAHAHAHA
or what? izņemsi no draugu saraksta? ta ta liela muiža
---
bez tam.. es nemaz nekaitinu, tik loģiski domāju, uztveru tavu tekstu, un attiecīgi tam atbildu. - Reply
- 11/7/04 03:49 am
-
nu lūk: "or what"....
- Reply
- 11/7/04 03:56 am
-
Coyote
Nu un kāda nelaime ir "or what"? Es domāju divās valodās. Reizēm meklēju vārdus latviski un viss beidzas ar to, ka es ar pasniedzēju teikumus un terminus miju angliski. Mūsu valoda ir skaista, bet nav pilnīga, un angļu valoda arī nav perfekta. Reizēm ir parocīgāk izteikties angliski, citreiz latviski.
Bez tam "or what" nav lamuvārds. ;) - Reply
- 11/7/04 03:59 am
-
es jau neteicu, ka lamuvārds.
- Reply
- 11/7/04 03:46 am
-
es runāju par latviešiem un citu tautību ietekmi uz mums.
es stipri šaubos vai kādā valstī kāds lamajās latviski.
mēs paši vainīgi esam, nejau kādscits. un kāds sakars te izredzētajiem. - Reply
- 11/7/04 03:52 am
-
Coyote
Citām tautām uz mums ir tikai tik liela ietekme, cik mēs neesam latvieši.
Mākslīgi saglabāt latvieti nav jēgas, tāda inkubatora pīle vien sanāks. Vai nu esam, vai neesam, prievīšu siešana un citāda nedabīga māžošanās nepalīdzēs, bet es tev piekrītu, valoda ir jātur tīra, tik es to neaprobežoju ar latviešu valodu vien. Man, piemēram, patīk turēt arī angļu valodu tīru no amerikānismiem un datorvalodu no muļķīgi latviskotiem terminiem. - Reply
- 11/7/04 04:04 am
-
par tīrām nācijam, to skaitā latviešus.
ir taču patīkami aizbraukt uz svešu zemi un izbaudīt viņu kultūru, viņu tradīcijas...
tik nav patīkami, ja itālis tagad māk matj pere matj, nezinot, ko tas nozīmē....nu tas tā.
centīšos runāt cik vien tīri māku,
bet, lai pārējie dara kā grib. manis pēc. te domāts tieš tas vulgārais leksikons, nevis izteicieni utt... - Reply
- 11/7/04 12:37 pm
-
zilene
nu kaadeelj tu taa vienmeer miili piekasiities katram vaardam! nu neesi tu nekaads sherloks holmss vai maarplas kundze, kas atklaat kaut ko jaunu pinjkjereejoties ieksh kaut kaa. ja reiz miili to dariit ar citu tekstiem, tad piedomaa vismaz pie saveejiem, jo arii pie vinjiem tev tur var piekasiities!
- Reply
- 11/7/04 04:00 pm
-
Coyote
Nu tad piekasies, tev neviens neliedz. Nevajag ņerkstēt. Te dažs labs cīnās par valodas tīrību, bet vajadzīga ir arī izteiksmes skaidrība. Protams, atkarīgs no katra subjektīvās uztveres.
- Reply
- 11/7/04 04:13 pm
-
Coyote
Bez tam, mana "piekasīšanās" bija loģisks jautājums par viena vārda lietojumu. Protams, kaut kādās meiteņu klačās tas varbūt nav svarīgi.
- Reply
- 11/7/04 10:04 pm
-
zilene
vienkaarshi piecas minuutes atpakalj vinja piepisaas arii maniem tekstiem ieksh cita posta, attieciigi tas saak mazliet kretineet. un jaa...taa nu reiz ir mana probleema, taapeec varbuut bez taviem viedokliem tiiri labi iztikshu!
- Reply
- 11/7/04 10:34 pm
-
Coyote
Piepisās? Diez kā gan tas izskatījās? /smīns
Nabaga vārā radība, visi tev piepišas, drošivien dibens jau sāp. Nu, pasūdzies kādam, varbūt tevi apkamps un pažēlos. Un, ja vēlies iztikt bez citu viedokļiem, tad neapspried savas problēmas publiskā runātavā!
p.s. Mēs abi esam viens cilvēks ar divām dažādām bildītēm, ja tava actiņa to nepamanīja. - Reply
- 11/7/04 11:04 pm
-
zilene
cilveeki nav tikai ar dazhaadaam bildiiteem, bet arii ar sirdiim un saprashanu.
tikai nesaprotu kaapeec saakot runaat par valodas atshkjiriibaam un nianseem mees nonaacaam liidz manis saapiigi izpistajai pakaljai!? dooh! - Reply
- 11/7/04 11:10 pm
-
Coyote
Tāpēc, ka tev tā (metaforiski saprotot) sāka sāpēt, bez tam to vārdu šajā diskusijā ieviesi tu pati.
- Reply
- 11/7/04 11:16 pm
-
zilene
tu vienkaarshi nesaprati _pishanaas_ paarnesto noziimi, tb saprati, bet tevi laikam shis vaards ljoti piesaistiija uzmaniibu!
- Reply
- 11/7/04 11:19 pm
-
Coyote
Bet protams, tāpēc ka sākotnējā diskusija bija par tīru valodu, kuru es arī asociēju ar valodu bez visādiem drazas (vulgār) vārdiem, pat ja tie nav lamuvārdi.
- Reply
- 11/7/04 11:30 pm
-
zilene
pisties ir letinj vaards, un runa gaaja tieshi par sveshvaardiem. taa kaa es savu pienaakumu esmu pildiijusi godam un neesmu neko lieku pateikusi!
- Reply
- 11/7/04 11:32 pm
-
Coyote
Ir, ir, bet tomēr vulgārs. Lai nu paliek. Vieni runā tā, citi savādāk, galu galā vienalga kapos smird vienādi.
- Reply
- 11/7/04 03:00 am
-
es arii par to esmu ljoti daudz domaajusi, liidz shim nesprotu, kaapeec ir tik gruuti sevi ierobezhot taa stingraak, un paspruuk tie "labie" vaardi
- Reply
- 11/7/04 10:54 am
-
ui
jā, piekrītu.
nav tīkami klausīties izkropļotā valodā, kur nu vēl nepiedienīgos iestarpinājumos :))
Es arī esmu par to bieži domājusi, saprotu, ka manai valodai ar netrūkst milzuma stilistisku kļūdu, bet cenšos par to piedomāt..
tad tomēr cerība ir... - Reply
- 11/7/04 10:23 pm
-
:O kur mēs kruti esam,
puistīt ej dirst! - Reply
- 11/7/04 10:44 pm
-
Luņvulf
puisīt... :D
paldies, sajutos 3 gadus jaunāks. bezmaz prasās nokrāsot melnus matus un aizšaut uz kādu metāla koncertu.
bet vispār jau tu laikam nesaproti ironiju.. - Reply
- 11/7/04 11:04 pm
-
Luņvulf
ai, vispār iesaku tev palasīt RL šī gada... laikam jūlija nummuru. neatceros precīzi. taču tur bija visai interesanta intervija ar labo žīdu Pluceru, kas izveidojis krievu lamu vārduvārdnīcu. interesanta intervija. liek uz šo valodas parādību paskatīties nedaudz citādākā un plašākā aspektā.
turklāt, krievu lamu vārdu izcelšanos no pagāniskajiem kultiem. visiem jau te patīk māžoties ar visādiem pagānismiem, okultismiem un citādu irracionalitāti. tad kāpēc gan uzreiz jānoliedz krievu pagāniskās tradīcijas? - Reply
- 11/7/04 02:21 pm
-
ja latvietis, tad latviski. un ja latvijā, tad arī latviski.
bet tas citvalodisms ir tik ļoti iegājies, ka būs grūti atradināties. tomēr - ja labi grib, visu var. - Reply
- 11/7/04 03:38 pm
-
Bet vai kāds starp klātesošajiem nekad nav saskatījis rūgtu un patiesu ironiju tajā apstāklī, ka ievērojamākie no kr. valodas paņemtie elementi ir tieši 3stāvu vārdi?... Paskatieties uz šiem elementiem nevis kā uz latviešu valodas mūsdienu pazīmēm bet gan kā uz krievvalodas kopienas mūsdienu pazīmēm. Bez tam, neaizmirsīsim, ka latviešu valodā nav pilnvērtīgas lamu valodas...vakuumtukšā niša ir tikusi aizpildīta tādā kā dabīgās izlases ceļā.
- Reply
- 11/7/04 10:25 pm
-
tas jau tas tizlākais.
aizgūt ne to labāko no citas kultūras. un ar to jālepojas vai?
kaut kā ne tā. - Reply
- 11/7/04 11:42 pm
-
Es precizēšu savu domu gājienu: faktiem bieži nelepojas un arī nekaunas un tie ir kā ironija. Tie vienkārši ir, un tiem ir objektīvs pamats un vēsture(sk. augstāk). Vistuvākā analoģija būtu ar rētām uz varoņa sejas.
- Reply
- 11/8/04 09:06 pm
-
Bezvārdis
man vienmeer ir paticis Tavs izteiksmes veids un saprashana. tad nu taapeec arii shoreiz esmu solidaars ar Tevi.
un palasot komentaarus, dazjus labus, varu tikai piebilzt, ka ne tikai TAS ir taa muusu Latvieshi naacijas probleema, bet arii patriotisms un adekvaata uztvere.
pateikshu veel arii to, ka Latvieshi paarkrievoshanaas kaa taada ir tikai likumsakariiga paraadiiba..
protams, tas cik mees katrs lietojam krievu lamu vaardus paliek muusu pashu moraales/personiibas un cienjas zinjaa...
un visbeidzot.. man jau sen ir nozjeelpilns skatiens uz muusdienu "latvieshiem"... uz to pagrimusho jaunati, kura 85% vaardus sarunaajoties ir aiztapinaajushi no krievu "lamaashanaas leksikas".
visu cienju.
Jaanis (q0dLike) - Reply
- 11/15/04 06:36 pm
-
Nu re, pie reizes komentāros noskaidrojām arī vārda "pisties" īsteno nozīmi un divu meieņu attiecības :) sweet
Bet par valodu es piekrītu. Angļu, krievu vai vācu valodas nekur nepazudīs, tās ir lielas nācijas. Bet kurš cits, ja ne paši latvieši var rūpēties par latviešu valodu un kultūru (ar kultūru es nedomāju tikai tautu dejas/dainas, vainadziņus un Raini)? Tikai mūsu rokās ir nācijas nākotne. Skan baigi pompzi un pārpatriotiski, bet tiaki tā man liekas arī ir :/ - Reply
- buuuu... vai veel viens elpas vilciens uz aaru
- 11/28/04 10:42 pm
-
Bezvārdis
http://www.satori.lv/open_jd.php?w=477
- Reply