- 14.8.11 11:41
- Mērķis - palielināt dzimstību izglītotajās ģimenēs.
Rīcība - ieviest proporcionālo pabalstu sistēmu, kas darbojas tā, ka otrajam bērnam ģimenē, kas kvalificējas nosacījumiem viena gada laikā pēc piedzimšanas valsts izmaksā papildus pabalstu viena iztikas minimuma apjomā. Par katru nākamo bērnu tas palielinās viena iztikas minimuma apjomā, tātad par trešo tas dubultojas, par ceturto četrkāršojas.
Nosacījumi - attiecināms uz ģimenēm, kurās vienam vecākiem ir vismaz bakalaura grāds. Ja vienam no vecākiem ir maģistra grāds, tad pabalstam piemērot koeficientu 1.5. Ja doktora grāds, tad 3.
Sagaidāmais efekts - bērni netiek uztverti kā apgrūtinājums, maģistrantiem un doktoriem vairāk laika pētnieciskajam darbam, stimuls studēt, iegūt izglītību novēloti vai pabeigt pamestās studijas, tuvināšanās uz zināšanām vērstas sabiedrības modelim.
Riski - var palielināties izglītības dokumentu viltošanas gadījumu skaits. Rīcības risku mazināšanai - centralizēta uzskaite pievienojot izglītības datus iedzīvotāju reģistra datu bāzei, papildus autorizācijas kontroles mehānismi. - 111 aksiomasieteikt virzienu
- 15.8.11 11:00
-
karuna
Skolai ir jāspēj mācīt bērni arī tad, ja vecāki nav bijuši uzdevuma augstumos.
Piemēram, ASV un Lielbritānijā ir īpašas klases bērniem, kam ir grūtības ar angļu valodu (vecāki ir imigranti). Pie mums pat svešvalodas māca ļoti slikti, un nav labu rezultātu. Manuprāt, nepareizi tās mācīt no 2. klases. Ir jāmāca jau no 1. klases.
Kad mācījos skolā, man vispār pateica, ka uz svešvalodām (krievu, angļu) man nav nekāda talanta un ar to man dzīvē būs grūtības. Knapi dabūju šajos priekšmetos trijnieku. Tikai dzīvē sanāka, ka studēju tehnoloģijas, bet kļuvu par tulkotāju, jo pie pareiza apguves procesa ar valodām sanāk ļoti labi tikt galā. Un arī pelnīt vairāk nekā viens otrs maģistrs :) Tāpēc tomēr domāju, ka skolām ir jāuzlabo mācību metodika. To varbūt ir grūti, ja ir lielas klases. Vajag vairāk skolotāju, tam vajag vairāk naudas utt. - ieteikt labāku virzienu