- 14.8.11 11:41
- Mērķis - palielināt dzimstību izglītotajās ģimenēs.
Rīcība - ieviest proporcionālo pabalstu sistēmu, kas darbojas tā, ka otrajam bērnam ģimenē, kas kvalificējas nosacījumiem viena gada laikā pēc piedzimšanas valsts izmaksā papildus pabalstu viena iztikas minimuma apjomā. Par katru nākamo bērnu tas palielinās viena iztikas minimuma apjomā, tātad par trešo tas dubultojas, par ceturto četrkāršojas.
Nosacījumi - attiecināms uz ģimenēm, kurās vienam vecākiem ir vismaz bakalaura grāds. Ja vienam no vecākiem ir maģistra grāds, tad pabalstam piemērot koeficientu 1.5. Ja doktora grāds, tad 3.
Sagaidāmais efekts - bērni netiek uztverti kā apgrūtinājums, maģistrantiem un doktoriem vairāk laika pētnieciskajam darbam, stimuls studēt, iegūt izglītību novēloti vai pabeigt pamestās studijas, tuvināšanās uz zināšanām vērstas sabiedrības modelim.
Riski - var palielināties izglītības dokumentu viltošanas gadījumu skaits. Rīcības risku mazināšanai - centralizēta uzskaite pievienojot izglītības datus iedzīvotāju reģistra datu bāzei, papildus autorizācijas kontroles mehānismi. - 111 aksiomasieteikt virzienu
- 14.8.11 21:54
-
Nedomāju, ka tas ir jautājums par mīlestības daudzumu, drīzāk par apdomīgu plānošanu, kurā tiek novērtēts, ka līdzekļu pietiek tikai viena bērna pilnvērtīgai izskološanai.
Paldies, bet minētais risinājums man izklausās kā tukša frāze bez praktiska seguma. Šādas iespējas jau pastāv (vienīgi reģionos to ir mazāk salīdzinot ar Rīgu, bet tas ir drīzāk reģionālās reformas uzdevums), bet tās priekš saviem bērniem neizmanto tie vecāki, kuriem pašiem ir šaurs interešu loks. Veidojas apburtais loks - inteliģentie vecāki skraida un savējos izvadā pa n-tajiem pulciņiem, bet mazāk inteliģentie skatās TV un bērni iziet ielās, jo nezina, ko darīt. - ieteikt labāku virzienu
- 14.8.11 22:13
-
karuna
Zinu ļoti daudzus, kam šo līdzekļu ļoti labi pietiek. Vienkārši ir vēlme šos līdzekļus izmantot citādi. Bet lai jau katrs pats izlemj, kā viņam dzīvot savu dzīvi.
Bet par to iespēju nodrošinājumu tu gan smagi lej. Sāksim jau ar milzīgajām rindām uz bērnudārziem, pēc tam ar nepietiekamo izglītības kvalitāti caurmēra pamatskolā, skolotāju kvalifikāciju utt. Protams, tam vajag daudz naudas, bet tu piedāvā jau tā ierobežotos līdzekļus atdot izredzētajiem. - ieteikt labāku virzienu
- 14.8.11 22:44
-
Tu droši vien zini labāk, un skolotāju algu celšana varētu palīdzēt.
Rindas uz bērnudārziem manuprāt ir tādēļ, ka bērnu drīksti piereģistrēt visos sava rajona bērnudārzos, vismaz man tādu iespēju piedāvāja. Rodas izkropļota vai vismaz manipulējama statistika, un pieļauju ka šādā augsnē parādās iespējas piedāvāt dārziņā tikšanu "pret īpašiem nosacījumiem". Tē ir tikai mana hipotēze un tas būtu jāizmeklē valsts kontrolei.
Par izglītības kvalitāti pamatskolā - pēc visām tām publicētajām sūdzībām par neciešami grūto mācību programmu un skolēnu pārslodzi man neticas, ka vaina ir pedagogos un programmā, drīzāk vecāku nespējā pietiekami padarboties ar bērnu pirms skolas vecuma sasniegšanas, vai noalgot privātskolotāju, kas palīdz ar grūtajiem priekšmetiem. Manuprāt piedāvātais variants palīdz risināt arī šo problēmu un nevienam nekas netiek atņemts, tieši otrādi, skolotājiem varētu būt vieglāk, jo bērni būtu labāk sagatavoti mācībām. - ieteikt labāku virzienu
- 15.8.11 11:00
-
karuna
Skolai ir jāspēj mācīt bērni arī tad, ja vecāki nav bijuši uzdevuma augstumos.
Piemēram, ASV un Lielbritānijā ir īpašas klases bērniem, kam ir grūtības ar angļu valodu (vecāki ir imigranti). Pie mums pat svešvalodas māca ļoti slikti, un nav labu rezultātu. Manuprāt, nepareizi tās mācīt no 2. klases. Ir jāmāca jau no 1. klases.
Kad mācījos skolā, man vispār pateica, ka uz svešvalodām (krievu, angļu) man nav nekāda talanta un ar to man dzīvē būs grūtības. Knapi dabūju šajos priekšmetos trijnieku. Tikai dzīvē sanāka, ka studēju tehnoloģijas, bet kļuvu par tulkotāju, jo pie pareiza apguves procesa ar valodām sanāk ļoti labi tikt galā. Un arī pelnīt vairāk nekā viens otrs maģistrs :) Tāpēc tomēr domāju, ka skolām ir jāuzlabo mācību metodika. To varbūt ir grūti, ja ir lielas klases. Vajag vairāk skolotāju, tam vajag vairāk naudas utt. - ieteikt labāku virzienu