- 14.8.11 11:41
- Mērķis - palielināt dzimstību izglītotajās ģimenēs.
Rīcība - ieviest proporcionālo pabalstu sistēmu, kas darbojas tā, ka otrajam bērnam ģimenē, kas kvalificējas nosacījumiem viena gada laikā pēc piedzimšanas valsts izmaksā papildus pabalstu viena iztikas minimuma apjomā. Par katru nākamo bērnu tas palielinās viena iztikas minimuma apjomā, tātad par trešo tas dubultojas, par ceturto četrkāršojas.
Nosacījumi - attiecināms uz ģimenēm, kurās vienam vecākiem ir vismaz bakalaura grāds. Ja vienam no vecākiem ir maģistra grāds, tad pabalstam piemērot koeficientu 1.5. Ja doktora grāds, tad 3.
Sagaidāmais efekts - bērni netiek uztverti kā apgrūtinājums, maģistrantiem un doktoriem vairāk laika pētnieciskajam darbam, stimuls studēt, iegūt izglītību novēloti vai pabeigt pamestās studijas, tuvināšanās uz zināšanām vērstas sabiedrības modelim.
Riski - var palielināties izglītības dokumentu viltošanas gadījumu skaits. Rīcības risku mazināšanai - centralizēta uzskaite pievienojot izglītības datus iedzīvotāju reģistra datu bāzei, papildus autorizācijas kontroles mehānismi. - 111 aksiomasieteikt virzienu
- 14.8.11 20:24
-
Viss nav vis atkarīgs, palieku pie tā, ka vecāku loma ir noteicošā :) Bez tam, pietiek ar dažiem labiem skolotājiem, lai momentā taptu skaidrs, ka pārējie ir haltūristi. Motivāciju tas var samazināt, bet interesi, ja tāda ir ielikta ģimenē, visticamāk nē. Bērns nopirks pāris grāmatas par priekšmeta tēmu, piemācīsies pats un beigās taps aizsūtīts uz olimpiādi. Ok, es, protams, spriežu pēc sevis, bet man būtu grūti noliegt to, ko esmu piedzīvojis.
- ieteikt labāku virzienu
- 14.8.11 20:28
-
ā, nu, es, redzi, esmu taisni pretējs gadījums - man interesi par pasauli radīja izglītība. līdz pamatskolas beigām man vispār nebija nekādu interešu ne par ko (atskaitot īsu pusaudžgadu aizraušanos ar militārismu, heh) un vienīgi vidusskolā nonākot īstajā vidē es sāku saprast, kas tad mani tā pa īstam aizrauj.
- ieteikt labāku virzienu