phoenix ([info]phoenix) wrote on November 1st, 2006 at 04:19 pm
Pēdējo nedēļu (divas?) iecienītākais dzēriens: melnā graudiņu tēja ar divām kārtīgām šķēlēm cirona un 2,5 - 3 tējk. cukura. Mmmmm

Bet gribēju jums ierakstīt rakstiņu no "Talsu Vēstīm":
Dakter, man īkšķis nokrita...
Uz publikāciju par pacientu neierašanos pierakstītajā laikā pie ārsta, tā necienot ne savu veselību, ne medicīnas darbinieka laiku, atsaucās ķiurķe Skaidrīte Priedīte.
Viņas ikdienas praksē ir novērojams tieši tas pats. "nu štrunts par mani," teica ārste, "jo ikdeinā esmu jau sen pārleicinājuises, ka ārsti reizēm vienam otram ir kā grīdas lupatas, kur dubļus noslaucīt. Stāstam kopā ar māsiņām, kā izdarīt sildīšanas, kā jāsmērē, kā jāliek komprese un tā tālāk. Pēc milzum lielās pacietības un laika, ko vetam katram šādam pacientam, bieži vien saprotam, ka viņš mūsos nemaz nav ieklausījies. Kaut ko kaut kā darījis - trīs reizes dienā (darbā dienā to vispār iespējams izdarīt!?) karsējis un licis uz kājas parafīnu jeb ierodas ar eletrisko ierīci tā izsildītu vietu, k atai jau ir nopietnas pakāpes apdegums. Arvien tad no jauna esam mēmas par tādu attieksmi pret savi veselību. Ir bijis pat tā, ka pacients tik tālu ielaidis savu vainu, neņemdams nopietni mūsu ietiekumus, ka satiekamies jau tad, kad viņam jāamputē kāja: "Dakter, man šorīt īkšķis nokrita..."
Reizi mēnesī pie mums bruac uz pieņemšanu speciālists no Rīgas. Viņa darba laikam es veidoju pacientu pierakstu. Vienu reizi no pierakstītajiem pie viņa neiradās pat astoņi pacienti! Tajā pašā laikā uz savu iespēju konsultēties ar tik labu speciālistu par nelielu samaksu gaida tik daudzi.
Arī pie mums regulāri atļaujas neierasties pierakstītajā laikā uz operācijām. Mēs kabinetā esam rēķinājušies ar katrai plānotajai operācijai nepieciešamo laiku, visi instruemnti un medikamenti ir sagatavoti, visi citi darbi atlikti, esam visam zstundu agrāk ieradušās darbā, lai ivs sbūtu perfekti sagatavots, un - mums patiesībā rupji iespļauts ģīmī."
Ilze Kārkluvalka

Nu re, ne tikai pret mums ārsti ir neiecietīgi, liek gaidīt garās rindās un tā tālāk, bet arī mēs, pacienti, mēdzam būt riktīgi maitas. Sabiedrība tāda. Ko darīt? Pašiem būt korektiem, rēķināties ar apkārtējo laiku, to vidū, ārstu un, ja ārsti nerēķinās ar mūsējo, laikus neierodas uz pieņemšanām, atsakās braukt vizītēs, u.tml, sūdzēties, infromēt vadību, sabiedrību, nekaunēties saukt vārdā. Jo līdz šim vai katrs mēs esam paši nobastojuši kādu pierakstu un arī saņēmuši nejauku attieksmi no ārsta, par ko vienkārši pasūdzamies radiem, draugiem, kolēģiem, bet neesam darījuši to zināmu slimnīcas vadībai.
Poll #11078 Vizīte pie ārsta
Open to: All, results viewable to: All

Esi kādreiz, nebrīdinot ārstu, neieradies un uz vizīti pie pēc pieraksta?

View Answers

jā, diemžēl diezgan bieži
0 (0.0%)

jā, bet nu ļoti retu reizi
4 (44.4%)


5 (55.6%)

Vai, nākot uz vizīti pēc iepriekšēja pieraksta, nācies gaidīt?

View Answers

jā, līdz pusstundai
4 (44.4%)

jā, līdz stundai
4 (44.4%)

jā, vairāk par stundu
3 (33.3%)


0 (0.0%)

jā, bet ļoti retu reizi
2 (22.2%)

jā, tā notiek pārsvarā
2 (22.2%)

Galvenie iemesli, kāpēc, jūsuprāt, jāgaida pat, ja ir pieraksts?

View Answers

ārsts nokavējās, uzsākot darbu
4 (44.4%)

ārsts pa vidu aiziet iedzert tēju/kafiju/paņem pauzi
1 (11.1%)

Citi pacienti uz vienu vizīti iet 2atā, pat 3jatā
3 (33.3%)

ārsts pa visu pierakstiem ņem vēl citus pacientus
3 (33.3%)

ārsts neievēro pieraksta principu un pieņem rindas kārtībā, lai arī pacientiem ir pieraksts
3 (33.3%)

citi
4 (44.4%)

 
( Read comments )
Post a comment in response:
From:
( )Anonymous- this user has disabled anonymous posting.
Username:
Password:
Subject:
No HTML allowed in subject
  
Message:

Notice! This user has turned on the option that logs your IP address when posting.