te

[info]peacemaker @ 06:46 pm: Bunkura vadlīnijas
Pagaidām izmantojot GM'a ieteikto "Bunkura" nosaukumu, esmu izveidojis nedaudz pieklājīga izskata vadlīnijas: daļēji tāpēc, lai pašiem būtu pēc kā vadīties, daļēji tāpēc, lai varētu nekaunoties sūtīt meilu Escapist žurnālam ar sadarbības piedāvājumu. Jācer gan, ka eventuālajā žurnālā raksti nebūs tik sausi kā šīs vadlīnijas - ekonomikas studijas nelabvelīgi ietekmē rakstīšanas stilu.

=========

„Bunkura” vadlīnijas

Vispārējais žurnāla raksturojums
"Bunkurs" ir datorspēļu industrijai un ar to saistītajai kultūrai veltīts elektronisks žurnāls, kurš iznāk reizi divos mēnešos (reizi mēnesī? nekonkrēts iznākšanas laiks?) un piedāvā personisku, analītisku skatījumu profesionālu žurnālistu un spēļu industrijā cieši iesaistītu personu izpildījumā. "Bunkura" mērķauditorija ir datorspēļu entuziasti, to izstrādātāji, kā arī ikviens mūsdienu kultūras interesents. No pārējiem spēlēm veltītajiem žurnāliem un vortāliem Bunkuru atšķir uzsvars uz autoru personisko uztveri par aprakstītajām tēmām. Vienlaikus, lai nodrošinātu objektīvāku informācijas atspoguļošanu, rakstus iespēju robežās papildinās divu vai trīs citu cilvēku īsi komentāri par aprakstīto problēmu kā arī rakstā atspoguļoto viedokli. Autoriem jāspēj uzrādīt informācijas avotu par rakstā atrodamajiem faktiem.

Aprakstāmās tēmas
Konkrētas "Bunkura" rakstu tēmas izvēlas paši autori, cenšoties tās pielāgot savām zināšanām un interesēm. Žurnālā iesaistītās personas var arī izvirzīt idejas tēmām, kuras paši objektīvu vai subjektīvu iemeslu dēļ nevēlas vai nespēj aprakstīt. Šādā gadījumā tēmām var pieteikties jebkura persona, pieņemot, ka viņas zināšanu un literāro spēju līmenis atbilst izvēlētajai tēmai. Brīvu naudas līdzekļu gadījumā Bunkurs iespēju robežās autoriem izmaksā honorārus atkarībā no pieejamiem līdzekļiem (piebilde: tas vairāk ir, lai pasākums šķistu nedaudz nopietnāks jeņķu acīs. Protams, ja tomēr nez no kurienes "Bunkuram" sāks parādīties reklāmdevēji vai hvz kas vēl, pirmkārt nauda tiks novirzīta rakstu autoriem). Autori drīkst no tiem atteikties, novirzot līdzekļus žurnāla turpmākai attīstībai.

Vispārējs žurnālu aplūkojamo tēmu apkopojums:
• Redaktora sleja. 500-1000 vārdu (2500-5000 rakstu zīmes) apjomā tiek atspoguļots „redakcijas” viedoklis par tēmu, kas saistīta ar atbilstošā vai iepriekšējā Bunkura numura rakstiem, vai arī kādu ar spēlēm tikai nosacīti saistītu tēmu.

• Spēļu apraksti. Katrā numurā tiek aplūkotas vismaz trīs pēdējā laikā iznākušas spēles, no kurām vismaz divas ir paredzētas PC platformai. Iespēju robežās tiek aplūkotas arī konsoļu produkti un izcilas, bet vispārēju popularitāti neguvušas spēles, kas iznākušas pirms 2000. gada vai arī neatkarīgo izstrādātāju veidotās spēles. Šajos aprakstos uzsvars netiek likts uz maksimāli objektīvu spēles plusu un mīnusu uzskaiti, bet gan autora personisko pieredzi un viedokli. Rakstu garums: 750-1250 vārdi (3750-6250 rakstu zīmes).

• Uz interviju balstīts raksts. Tas var būt gan vienkāršs jautājumu un atbilžu apkopojums, gan arī apraksta (feature) veida teksts, kura pamatā ir intervija ar kādu spēļu industrijā iesaistītu cilvēku (piem., neatkarīgo izstrādātāju, spēles mūzikas autoru u.t.t.) vai sabiedrībā populāru cilvēku saistībā ar datorspēlēm. Raksta apjoms atkarīgs no intervijas lieluma, bet ne īsāks par 500 vārdiem (2500 rakstu zīmēm).

• Spēļu izstrāde. Kāda Latvijas vai pasaules spēļu izstrādātāja raksts par viņa pieredzi un/vai viedokli par situāciju spēļu izstrādē. Apjoms: 1500-2000 vārdi (7500-10000 rakstu zīmes).

• Hardware. Ar spēlēm saistīto tehnisko lietu apraksts, kuras būtu nepieciešams zināt ikvienam spēlnim (geimerim), lai pēc iespējas lielākā mērā izmantotu spēles piedāvātās iespējas. Apjoms: 750-1250 vārdi (3750-6250 rakstu zīmes).

• Spēles un kultūra. Raksti, kuros autori pauž savu viedokli par spēļu saistību ar kādu citu izklaides vai mākslas formu. Fokusi var būt visdažādākie: sākot no pārdomām par spēļu sižetisko kvalitāti un beidzot ar atsevišķu kinematogrāfijas paņēmienu aprakstu un to izmantojamību spēlēs. Apjoms: 500-1500 vārdi (2500-7500 rakstu zīmes).

• Stratēģija spēlēs. Vēlams profesionāla spēļņa (geimera) stāstījums par izmantojamajām metodēm noteikta tipa spēlēs vai kādā konkrētā spēlē. Zināms arī kā „n00bu ceļš uz pwnošanu”. Apjoms: 500-1000 vārdi (2500-5000 rakstu zīmes).

• Vēsturisks atskats. Izmantojot piemērus, tiek aprakstīta kādas noteiktas opcijas vai iespējas (feature) izveidošanās laika gaitā. Apjoms: 500-1000 vārdi (2500-5000 rakstu zīmes).

• Ziņas. Ik numurā vismaz piecas ziņas saistībā ar izstrādē esošajām spēlēm vai to veidojošajām kompānijām. Ziņas papildina vairāku aprakstnieku komentāri, katrs 300-500 vārdu apjomā (1500-2500 rakstu zīmes), raksturojot jaunumu iespējamo ietekmi.

• Dažādi ar spēlēm un to industriju saistīti raksti. Raksti, kas neietilpst nevienā no aprakstītajām kategorijām, bet tādā vai citādā veidā saistīti ar spēļu industriju. Apjoms: 500-2000 vārdi (2500-10000 rakstu zīmes).

===================

Kādi ieteikumi iespējamajiem labojumiem pirms to visu tulkoju un sāku rakstīt meilu Escapist?

Pilotžurnāla iespējamās tēmas (kam ir vēlēšanās, var pieteikties vai labot):
• Spēļu apraksti.
Spellforce 2. Vienīgie RTS'isti, kurus zinu ir Eximo un Koijots.
Dreamfall: The Longest Journey. Geimmāsters. Come on, vai maz šeit ir citas iespējas?
IGF laureāti - par katru īss teksts. Tā kā gandrīz visas no tām spēlēm esmu spēlējis gana ilgi, uzņemos šo.
Un droši vien kāds konsoļu gabals. Par tiem jāsazinās ar revolution.lv. Ja kādam ir personīga pazīšanās ar jamiem, varētu mīļi palūgt, paskaidrojot visu ideju. Jo, redzot, ka viņi jau gandrīz 3 mēnešus nav updeitojuši frontpeidžu, rodās šaubas, vai sūtītos meilus kāds vispār skatās.

• Uz interviju balstīts raksts.
Man padomā ir trīs galvenās personas, ar kurām mēģināt sazināties:
Rob King (HoMM sērijas mūzikas autors), kurš visai labprātīgi ir runājis ar www.celestialheavens.com.
Miles Jacobson (Sports Interactive galvenais vecis), kurš arī ir komunikabls - pie tam nupat ir iznākusi viņu savulaik veidotā Championship Manager zīmola jaunākā inkarnācija BGS izpildījumā.
emuLynx: šķiet, vienīgais profesionālais Latvijas geimdevs (GiGa laikam vairs nedarbojas Vatan projektā, bet par vdl neesmu pārliecināts). Pie tam, ja domāju rakstīt kaut ko E3 sakarā kādam no drukātajiem žurnāliem, viņa viedokli anyway man vajadzēs.

• Spēļu izstrāde.
Šeit ir trīs galvenie varianti.
Si Read - New Star Soccer 3 galvenais veidotājs. Jams daudz laika pavada forumos, runājot ar geimeriem, tāpēc ir aizdomas, ka īpaši nelauzīsies.
Rob Cooper - Osiris Games (freeware simulatoru izstrādātāji) "galva" un ChartWars sērijas autors. Apmāts ar geimdevu (labā nozīmē), tāpēc droši vien ir daudz ko teikt par indie spēļu izstrādi. Bet jams laikam nesen ir apprecējies, tāpēc laika varētu nebūt īpaši daudz.
elvman - Rod of Necropolis (Indago 2006 uzvarētājspēle) veidotājs. Ar viņu man vēl ir labas attiecības kopš Indago'06 laikiem, kad piedalījos spēles testēšanā visu mēnesi līdz spēles iesniegšanai konkursā.

• Hardware.
Hvz. Kaut kas saistībā ar Oblivion'u. Vai varbūt skaidrojums par Antialiasing.

• Spēles un kultūra.
Pēdējā laikā mani māc domas par melnbaltām spēlēm. Jāatrod kāds, kurš vēlētos to attīstīt.
/vēl kaut kas/

• Stratēģija spēlēs.
Koijots beidzot varētu pabeigt savu megarakstu par rush'iem, kuram komentārus es sniedzu vēl vasarā. Kaut arī laikam labāk būtu iesaistīt kādu no netgames.apollo.lv, lai ziņa par "Bunkura" iznākšanu parādītos arī pie jamiem.

• Vēsturisks atskats.
Pagaidām hvz.

• Ziņas.
Kas nu būs, to vajadzēs ielikt.

• Dažādi ar spēlēm un to industriju saistīti raksti.
Šodien vai rīt sākšu rakstīt par to, vai neatkarīgās spēles patiešām ir vienīgās, kas var atļauties inovācijas industrijā. Daļēji tas saistīts ar to, ka plānoju Escapist'am piedāvāt arī apmainīšanos ar materiāliem (t.i., mēs varam iebāzt vienu iztulkotu jamo materiālu un viņiem piedāvāt kādu no saviem... kurus viņi visticamāk nepieņems), bet jamo tēmas ir izplānotas pamatīgi uz priekšu, tāpēc jāpielāgojās kādai no tām.
/vēl kaut kas/

Ok, iesākumam būs gana.

Reply

From:
Username:
Password:
Ievadi te 'qws' (liidzeklis pret spambotiem):
Subject:
No HTML allowed in subject
  
Message:
Powered by Sviesta Ciba