Saknes un pēdas

« previous entry | next entry »
Dec. 17th, 2010 | 03:08 pm
music: Sufjan Stevens - That Was The Worst Christmas Ever!

Es atzīstu:
- Mēs visi piedzimstam ar dotībām, kas mums paver iespēju dzīvot tūkstošiem dažādu dzīvju, - un tomēr beigu beigās mēs nodzīvojam tikai vienu. (20 lpp)
- (Mauss, Marcel) Moss parāda, ka daudzas zināšanas ir ķermeniskas un ka tās ir iemācītas, kaut tiek izjustas kā dabiskas. (peldēšana, rakšana ar lāpstu) (34 lpp)
- Ja ir tā, ka zināmas sociālās pamatprasmes jāiemācās noteiktā vecumā, tad nevar secināt, ka mantojums ir svarīgāks par vidi, bet nekādā ziņā nav arī otrādi. (43 lpp)
- ..gandrīz visi ir vienisprātis, ka diezgan daudzas spējas un dotības ir iedzimtas, ka tās variējas ikvienā iedzīvotāju kopienā un ka tās top aktīvas indivīda saskarsmē ar vidi. (..) ...tas nepierāda, ka iedzimtas dotības nav svarīgas, vien to, ka kultūra dāvā mums elastību. (44 lpp)
- (Braten, Stein) ...cilvēki top par cilvēkiem, vien ieraugot sevi caur citiem (46 lpp)
- (Mead, George Herbert) ...bērni attīsta savu identitāti saspēlē ar "nozīmīgiem citiem cilvēkiem" (tie var būt viens vai abi vecāki, lielās māsas vai brāļi utt.) un pakāpeniski veido vispārējos priekšstatus par "vispārinātām citām personām", ko izmantos, sastopot nepazīstamos turpmākajā dzīvē. (48 lpp)
- Nav grūti atgādināt, ka bērni ne tikai zināmā mērā ietekmējas no savu vecāku vides, bet saņem arī gēnu mantojumu. Tomēr ir tikpat svarīgi norādīt, ka spējas un dotības, ko apkārtējie nerosina, top mēmas. (54 lpp)
- Iemācīšanās altercentriskās darbības ceļā, kā to nosauc Brotens, nozīmē iejusties otra ādā, visupirms burtiski, pēc tam virtuāli - iekšējā dialogā. (55 lpp)
- Ja kāds pieder pie minoritātes, viņam visu laiku tiek atgādināta viņa identitāte, bet tas, kurš pieder pie majoritātes, tiek ievērots tikai izņēmums kārtā. (75 lpp)
Tags: ,

Link | Leave a comment | Add to Memories


Comments {0}