ģeniālākais citāts par reliģijas tēmu ever...

« previous entry | next entry »
Dec. 18th, 2007 | 04:08 pm
klausās: Annihilator - King Of The Kill

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
/ Stephen Roberts /

Īsi un neapstrīdami... ģeniāli.

No sevis piemetināšu klāt, ka, manuprāt, reliģija ir vāja rakstura pazīme.
Tags:

link | gribi iespamot? | Add to Memories


Comments {3}

(bez subjekta)

from: [info]omeega
date: Dec. 18th, 2007 - 05:28 pm
link

Dzirdēta teorija - pilnīgi iespējams, ka neizprotamais bieži vien tiek skaidrots ar pārdabisko, taču racionāla, empīriski pierādāma parādības skaidrojuma atrašana neizslēdz pārdabiskā eksistenci. Es, protams, runāju no katoļa pozīcijām (pie tam teoloģiski mazizglītota): ja Dievs ir radījis pasauli, tad viņš ir radījis arī tos likumus pēc kuriem pasaule darbojas - visu to, ko pēta fizika, ķīmija, utt. utjpr. Šie likumi ir izzināmi. Manuprāt, par to jau Sv. Akvīnas Toms runāja.

Evolūcijas teorija, kas apraksta sugu attīstību, laika gaitā pielāgojoties vides izmaiņām, ir, no dabaszinātniskā viedokļa, pierādīta tik labi, cik vien labi kāda teorija var tikt pierādīta pie šībrīža zinātnes attīstības līmeņa. Tiktāl piekrītu. Taču secinājums, ka tās nopietna uztveršana iedragātu ticību - diez vai, ņemot vērā, ka runa tomēr ir par divām dažādām lietām (skat. iepriekšējo rindkopu - dabas likumi ir izzināmi). Galu galā, var jautāt - vai evolūcijas teorijai ir lielāks pamats būt par dzīves jēgu, kā "pamācošām pasaciņām"? Taču temats ir pārāk sarežģīts, lai es spētu par to plašāk diskutēt.

He, cilvēciskā lepnība. Labi, pazemības man noteikti pašam trūkst, tāpēc neizvērsīšos. Par savas dzīves valdīšanu runājot, iesaku izlasīt Volanda dialogu ar Berliozu un viņa pavadoni no Bulgakova "Meistara un Margaritas", tur tas interesanti apskatīts. Runājot par "piespiedu dievkalpojumiem", atslēgas vārdi varētu būt nevis "dievkalpojums", bet "piespiedu kārtā". Protams, arī zināšanu trūkums par ceremonijas būtību. Atzīstu, netrūkst aklas ticības un nemotivētas cerības, ka Dievs tūlīt visu "ar karotīti mutītē ielies". Kas, līdzīgi kā primitīvs ateisms (skat. pēc 1917.g. Krieviju) rodas no mazizglītotības. Taču tas nepārsteidz - galu galā, (katoļu) Baznīca nav ideālu cilvēku kopiena, bet cilvēki, kas tic un cenšas būt labāki (kas nav viegli), saskaņā ar šo ticību. Ņemot vērā, ka Baznīca ir ne tikai garīga, bet arī laicīga institūcija (kuram gan piederēja citāts par abpusgriezīgu zobenu, ar vienu asmeni šajā, bet ar otru - Dieva valstībā?), tai, protams, ir savas politiskas un sociālas intereses, kas tiek īstenotas vairāk vai mazāk saskaņā ar Baznīcas dogmām. "Vairāk vai mazāk" lielā mērā ir atkarīgs no konkrētā cilvēka.

Atzīmēšu, ka tēze par reliģiju, kā opiju tautai pieder nevis Mao, bet gan Kārlim Marksam. Un katrā civilizācijā ir lietas, kas tiek nosodītas/veicinātas atkarībā no tā, uz kādiem pamatiem būvēta šī civilizācija. Tā, kurā dzīvoju es ir kristīga lielākā mērā, nekā to reizēm labpatīk atzīt.
Bet nu viss.

atbildēt | Parent