Izbērtās sajūtu kapsulas -
Jūnijs 2013
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 
Ceturtdiena, 6. Marts 2008 00:55

17CommentReply Add to Memories Email this entry to a friend

vesper
vesper
vesper
Ceturtdiena, 6. Marts 2008 16:36

piem palēninot tempu krītas arī tonis, vai ne? mans koncepts ir, ka vēlos prast savā prātā it kā pavilkt dažus toņus uz leju vai augšu, BET saglabāt tempu, tādejādi radot iespaidu par pitch bend. Tā jau ir neatņemama elektroniskās mūzikas sastāvdaļa, slavenais amen break populārs kļuva tieši paātrinātā tempā, tātad, arī ar paaugstinātu toni. Tad nu tiek veiktas dažnedažādas manipulācijas ar šo iespēju atgriesties pie oriģinālā tempa, paātrināt, palēnināt vai kā citādi ''izmocīt'' esošo toni. Protams, radot mūziku elektroniski, tā nav pārāk liela problēma, bet kā to izdarīt akustiski? Tad nu to pašu amen break drobeni es sadalu pa četrām drobenēm, katru noskaņotu savā tonī, ar vienādiem intervāliem, un spēlējo kreisās rokas patternu starp tām, lai radītu iespaidu par šķietamu toņa un tempa palēninājumu/paātrinājumu. Cilvēka smadzenes mazliet kļūdās par tempu, ja vienam un tam pašam patternam ir augstāks vai zemāks tonis, ar augstāku toni temps šķitīs ātrāks, ar zemāku toni - lēnāks. Tas ir gluži kā burvju triks - radīt ilūziju par kaut ko kas patiesībā nenotiek


ReplyThread Parent
paredzams
paredzams
Ceturtdiena, 6. Marts 2008 17:58

Patiesībā diezgan interesanti. Ja tas darbojas.

Paātrinot/palēninot kaut ko tonim nevajadzētu celties/kristies ne? Tā kā palēninot tempu transcribā vai garagebandā ierakstītai balsij tā sāk raustīties, jo rodas atstarpes starp skaņām. Ja pareizi atceros windows sound recorders darbojās pēc tava apraksta, tāpat kā plašu atskaņotāji septiņdesmitajos jeb mūsdienās dīdžejiem.

Vai ir tā ka Win Sound recorders pie ātruma palielināšanas saspiež skaņas vilni (sīnusa grafiks ar mainīgiem augstumiem) tādējādi uzspiežot visas frekvences uz augšu un pie ātruma samazināšanas izpleš vilni pazeminot frekvences? Turpretim garageband/transcribe kaut kādā veidā cenšas saglabāt skaņu iepriekšējo ritmiskumu tādā veidā atdalot īsus skaņu posmus vienu no otra un radot klusumu starpā.

Ar to visu es gribu pateikt, ka, manuprāt, paaugstinot toni nerodas iespaids par tempa paātrinājumu tāpat kā paātrinot skaņu tai pēc loģikas nevajadzētu izklausīties augstākai.

Un amen breiks paātrināts kļuva slavens tieši DnB mūzikā. Hiphopā temps netika diez ko mainīts. Temps tika paaugstināts izmantojot sampleri ar iesamplētām tām pašām skaņām no amen brother ieraksta tātad tonis nemainījās. Es šobrīd vienkārši noticu šim video http://www.youtube.com/watch?v=5SaFTm2bcac

Un es ļoti labprāt gribētu dzirdēt kādu ierakstu no tā, kas tev sanācis ar tām četrām drobenēm. Labs pitch bend drošvien sanāktu ieejot double time break ritmā un pārejot uz augstāka toņa šķīvi + drobeni.. Nebūtu gan īsti tā pārejas plūsma, ko parasti dzird kad tiek izmantots pitch benders. Kruti, ka tu eksperimentē. Keep your thang goin', yoo :P


ReplyThread Parent
vesper
vesper
vesper
Ceturtdiena, 6. Marts 2008 18:25

1) ''dabīgā veidā'' pāātrināt/palēnināt audio bez pitch bend NAV iespējams. Varbūt esi kādreiz grozījis plati... zini kas notiek ar toni

2) programmas, kā transcribe uc mazliet apstrādā audio failu, piem., ja ieraksts tiek palēnināts tad tonis tiek mazliet pastiepts un ieliktas atstarpes, protams, kvalitāte krītas, nebūs tā, kā pie pitch bend. Es īsti neesmu eksperts par to, pēc kāda principa tiek apiets pitch bend, bet apm tā varētu būt.

3) par ilūziju, ka temps krītas vai kāpj, radot pitch bend, bez tempa nobīdēm - tas ir dzirdes un smadzeņu apmāns. Ja tempa izmaiņas ir piem +10bpm, parastais cilvēks to var pat nejust, ja vien temps nelēkā visu laiku, cilvēka smadzenes vairāk jutīs toņa paaugstināšanos vai palēnināšanos, radot šķietamu tempa izmaiņu, kas, protams, nemaz nenotiek.

4) ''tāpat kā paātrinot skaņu tai pēc loģikas nevajadzētu izklausīties augstākai'' te nu Tu kļūdies, pat akustiski spēlējot to var mazliet just. Spēlējot lēnākā tempā, bungām ir vairāk laika rezonēt, jo nākošais sitiens seko pēc ilgāka laika. To pašu ritmu/patternu (whatever) spēlējot ātrākā tempā, katrs nākošais sitiens noslāpē iepriekšējo un mazliet, uzsveru - MAZLIET veidojas akustisks pitch bend, tāpat, tas atkarīgs no tehnikas - ja lietosi free stroke, rezonanse būs lielāka, ja apzināti spēlēsi pret gravitāciju, tonim radīsies akustisks noise gate, kas izmainīs skaņu un padarīs to augstāku.

5) jā, runājot par hip-hop, pitch bend nebija sevišķi aktuāls, tonis palika +/- nemainīgs, pitch bend tik tiešām ir d'n'b tekstūras elements!

6) es daudz izmantoju double stroke variācijas, tripple stroke, šādas tādas helf-time ghost note variācijas, Moeller vēzienu izdalītu pa divām vai vairāk drobenēm utt es gribu, lai realtime šī skaņas sinusoīda līkne tiktu vilkta uz augšu un leju, vai vismaz radīt iespaidu, ka tas notiek, protams, šad tad izmantoju arī pitch bend ar tempa izmaiņām, lai radītu atuentisku pitch bend!

Ieraksti? Work in progress...

Labākais pitch bend piemērs akustiski - Jojo Mayer


ReplyThread Parent
paredzams
paredzams
Ceturtdiena, 6. Marts 2008 19:04

1) Nu labi. Plate var tik uzskatīta par dabiskāko skaņas glabātāju? Tāpat kā iegriežot laimes ratu notiek pitch bend. (es gan neesmu 100% drošs par šito) Tad vai to vispār var salīdzināt tā - dabisku pitch bend ar plates paātrināšanu?

2) *piekrītoši* nu ja.

3) Piemērs? Atsauce? Neesmu piedzīvojis. Ja Nerve, tad kurā gabalā?

4) Paskaidro kā mainās skaņas sākuma frekvence diviem sitieniem pa konkrētu bungu, ja vienīgā atšķirība starp sitieniem ir tāda, ka vienam ir ļauts izskanēt, taču otrs tiek apturēts ātrāk. (es saprotu, ka Mazliet, bet tas kopējo skanējumu neietekmē pat tik ļoti, ka to var nosaukt par "mazliet". un vai tas nav atkarīgs no rezonējošās plēves skaņojuma?) Piedod, bet es nesaprotu. Es saprastu to kā pitch bend, ja ātri spēlējot pa kādu bungu tu pārvietotos no bungplēves centra uz jebkuru no malām.

Papildinu - noise gate variants ir ticamāks. Nākamreiz, kad tikšu pie bungām, jāpamēģina. Šajā varianta gan runa nav par tempa paātrinājumu/palēninājumu, bet sitiena izpildi.

5) njā

6) Ar moeller vēzienu izdalītu pa vairākām bungām tu domā kaut ko līdzīgu kā tā sauktie sweepi tikai moellera metodē ja? Ja vairāk par divām bungām, tas ir oi oi oi cik sarežģīti.


ReplyThread Parent
vesper
vesper
vesper
Ceturtdiena, 6. Marts 2008 19:26

1) ''dabisks'' audio ir analogs audio, tātad - jā, plate var tikt uzskatīta par ''dabisku'' audio. Protams, arī lentas, jebkāda veida analogais ieraksts.

2) no coments.

3) man to rādīja Jojo. Šķiet nereāli? Bet tas tiešām tā notiek! Tas vienkārši ir jādzird, tikai tad sapratīsi kādu joku ar Tevi izspēlē Tavs prāts.

4) OK, fakti.
spēlējot ātrākā tempā, notiek aukstisks noise gate. Ja skaņai tiek aprauta rezonanse, tā šķiet augstāka, ja skaņa šķiet augstāka, rodas iespaids par pitch bend. Tā ir smalka nianse, bet ļoti nozīmīga, lai saprastu, kā pielietot pitch bend un kā to visefektīvāk panākt!

5) njā

6) sweep? Ko Tu saproti ar vārdu ''sweep''? Dažkārt cilvēki mēdz saukt vienas un tās pašas lietas pavisam citos nosaukumos, kas rada nevajadzīgu nesaprašanos. Bieži vien lietoju reverse Moeller + Moeller, nav jau nekā sarežģīta, tikai jāmāk pareizā leņķī izmest vālīti, tā pati izlēkās pa vajadzīgajām virsmām. Pieļauju, ka varētu būt sarežģītāk tīri tehniksi ar matched grip, bet tā kā spēlēju ar traditional un labo roku nelietoju šim nolūkam, nemāku teikt!


ReplyThread Parent
paredzams
paredzams
Ceturtdiena, 6. Marts 2008 19:42

1) dabisks audio ir dzīvā mūzika. lentas ir sūds :P

3) ok. Jāsaka Tālim, lai sauc Jojo šurp.

4) tu pateici divos komentāros vienu un to pašu. es visam piekrītu līdz tu nonāc pie "tā šķiet augstāka" utt.. Vai man tie jāuztver par faktiem tikai tāpēc, ka tu to rindkopu ievadi ar "Ok, fakti."? :) Es pieturos pie sava iepriekšējā komentāra, kurā daļēji svārstos starp nesaprašanu un neticību. Ļoti laba pozīcija. Vēl var ceturto punktu apvienot ar trešo - jādzird Jojo (vai arī kāds no taviem "burvju trikiem").

6) Jā, es arī gribēju pieminēt, ka tradicionālajā justos ērtāk pie tādām kustībām. Es šobrīd dažus mēnešus jau kā pāreju uz tradicionālo. Brīžiem gribas nožēlot, bet tad es ātri izdomāju kādu argumentu par labu tradicionālajam.

Kādas ir tavas attiecības ar Džonija Raaba Jungle/DnB grāmatu?


ReplyThread Parent
vesper
vesper
vesper
Ceturtdiena, 6. Marts 2008 20:10

1) ok

3) pats atbrauks

4) neviens jau neliek ticēt, es tikai stāstu to, ko zinu, gribu gan piebilst, ka Tava kritiskā pieeja traucē radošajam potenciālam, es nekad nebūtu nonācis tur kur esmu, ja domātu tādā veidā

6) traditional grip ir visai sarežģīta tehnika, man pagāja gads kamēr varēju izspēlēt to visu, ko ar matched (kreisā roka), nu jau ir pagājuši trīs gadi. Tas, ka paŗgāju uz traditional grip man šķiet viena no labākajām izvēlēm tehnikas ziņā, ko esmu izdarījis, es piederu cilvēkiem, kas uzskata, ka simetrija ir garlaicīga. Nekas jau dabā nav simterisks, arī mūsu smadzenes nestrādā simetriski. kreisā puslode un labā atšķiras


Johnny Rabb grāmata ir ok, bet grāmatas šajā ziņā mani nesaista. Es gāju un joprojām eju grūtāko, bet efektīvāko ceļu - daudz klausīties šo mūziku, saprast stilu, darboties ar sampleri, izprast samplera principus utt, tā ir tā atslēga, kas vislabāk palīdz uztvert šo stilu, grāmatā jau būs tikai patterni, kā tos pielietot, kāpēc pielietot, kāda nozīme ir dažnedažādiem breikiem... tas jāsaprot no stilistiskā viedokļa


ReplyThread Parent
paredzams
paredzams
Ceturtdiena, 6. Marts 2008 20:30

Es visam nepieeju vienādi. Man patīk diskutēt, ja tādā veidā es pats aizdomājos par lietām tālāk kā parasti vai ja tiek papildinātas manas esošās zināšanas par kaut ko. Pamats ir pateikt man kaut ko, ko tu zini, - kaut kas vairāk ir paskaidrot, kāpēc tas tā ir balstoties uz...wikipēdiju, protams :P.

Kritizēšanu/analizēšanu pielietoju, ja vēlos kaut ko saprast dziļāk. Nav tā, ka es esmu norobežojies savos stereotipos un nespēju pieņemt citu viedokli. Manuprāt, tas, par ko mēs strīdamies šeit, ir jānovēro, ko es acīm redzot neesmu izdarījis, tāpēc arī mana neticība. Es gribu pamatu savām zināšanām.

Tev pašam ir sampleris? Es nekad neesmu dabūjis pabakstīt tādu aparātu :(.

Piemēram Nerve - Jabon 3.minūtē 9.sekundē Jojo uztaisa fillu (diskā. cerams, ka mums tie paši ieraksti). Manuprāt, ļoti populārs DnB fills. Vari pateikt, no kā tas sastāv un kas tam liek skanēt tik labi?


ReplyThread Parent