([info]methodrone) wrote on November 6th, 2018 at 06:56 pm
Noziegums un Sods
Šodien vilcienā es redzēju savu pirmo hate crime plakātu. Tajā bija attēlots, kā dusmīgs mužiks agresīvi kliedz virsū sievietei burkā, un paziņots, ka apvainot minoritāšu (reiliģisko, rases, seksulālo, identitātes) cilvēkus ir noziegums. Karoče aizvainot ir noziegums. Man, protams, uzreiz radās simts jautājumu: 

Ko tieši viņi domā ar "noziegums"? Vai mani var ielikt cietumā? Kāpēc tieši šo minoritāšu? Vai es esmu kāda minoritāte? Vai es gribētu, lai manus aizvainotājus liek cietumā? Kāpēc minoritāšu lamuvārdi ir sliktāki par ikdienas lamuvārdiem? Ja nu es netīšām kādu aizvainoju, esot delīrijā, piemēram, no iesnām? Vai arī, ja es atstāstu kāda cita aizvainojošos komentārus, ja kāds mani noklausās ārpus konteksta, un mani nosūdz, vai mani ieliks cietumā? Vai mani pagātnes aizvainojumi, kurus es šodien vairs neuzdrīkstētos, skaitās kā noziegums? Vai aizvainojums ir tikai lamuvārdi, vai arī aizvainojoši ir jautāt jautājumus par/ vai netabalstīt konkrētus minoritāšu aspektus? Kā mutes kustināšana, pat ļoti pretīga un ļauna var būt noziegums? Kāpēc cilvēki runāšanu vienādo ar fizisku darbību? Vai runāšana ir tik spēcīga kā fiziska darbība - kā nekā mute ir ķermeņa daļa? Vai šis plakāts ir tikai sākums un vai nākotnē jebkurš aizvainojums būs noziegums? Vai esība ir sava veida aizvainojums (jo ciešanas)? Vai esība ir noziegums? Vai cilvēki, kas aizvaino ir ļauni un tos ir taisnīgi sodīt? Vai cilvēkam jāsoda cilvēks? Vai sods ir laba mācība? Vai bez soda cilvēks nespēj  evolucionēt  un transcendēt? Vai tas ir Dieva plāns sodīt caur cilvēku un plakātu? Vai, lai man netīšām nesanāktu pateikt ko aivainojošu, man jāpārtrauc domāt par minoritātēm kā tādām? Vai man ir jāapspiež visas domu nianses, kas nav ekskluzīvi patīkamas un maigas? Kāpēc feministes drīkst teikt naidīgas un ļaunas lietas par vīriešiem, un viņas par to slavē? Kāpēc ļaunos un psihos cilvēkus nepieskaita pie minoritātēm, un kāpēc viņus drīkst aivainot ar uzviju -  vai viņi nav acīmredzami neirozes upuri? Kuri cilvēki ir upuri un kuri nav? Jēzus nevienu neaizvainoja, vai viņš atbalstītu šādu plakātu un potenciālu sodu? Kaut gan Jēzus aizvainoja farizejus - vai Jēzu ieliktu cietumā? Vai aizliegt naidu ir veselīgi - vai tas neradīs vēl dziļākas neirozes? Ja naids ir noziegums, un visi pasaules cilvēki kaut kad dzīvē ir izjutuši naidu, vai viņus visus vajag sodīt? Vai esību vajag sodīt? Vai izdomās plakātu, kurš saka ka naids ir noziegums? Varbūt, ja es izlikšos, ka neko neienīstu, tad es visu mīlēšu - fake it till you make it? Vai es vispār kaut ko ienīstu? Vai es drīkstu par to domāt? Vai manas domas ir noziegums?

"I’m afraid. Like many people, I’m afraid to speak up and say exactly what I think. I’m afraid to contribute to public debate with total frankness. [..] Under current social conditions, even the most layered and qualified opinions can be distorted, misrepresented, over-simplified, exaggerated, and generally treated as those of enemies whose voices must be shut down. As a result, it can be foolhardy to explain whatever complexities we honestly perceive, rather than to express a simplistic view tailored to please an audience. Complexity seldom pleases others, yet it’s indispensable for serious understanding."
 
( Read comments )
Post a comment in response:
From:
( )Anonymous- this user has disabled anonymous posting.
Username:
Password:
Subject:
No HTML allowed in subject
  
Message: