|
| 3. Dec 2006 @ 12:02 |
---|
From: | rt |
Date: |
3. Decembris 2006 - 15:23 |
|
|
|
(Link) |
|
Es uzskatu, ka distancēšanās un noliegums ir tieši tas, kas var pārcirst šo riteni un - pardon par banalitāti - izrauties un sasniegt kaut ko vairāk.
Un, protams, tam ir vistiešākais sakars ar vecumu - man grūti iedomāties sevi trīsdesmitpiecgadīgu domājam par šo tēmu, kaut ko noliedzam un nīstam. Tas būtu diezgan nožēlojami.
Man nav nekas iebilstams pret sasniegšanu. Drīzāk pret spēku patēriņu, kas aiziet distancējoties. Nezinu, man šķiet, ka pārmērīga uzmanības pievēršana tieši noliegšanai un mēģinājumiem atkratīties no visa, kas bijis pirms tam, ir viena no latviešu XX-XXI gadsimta mijas literatūras lielākajām vainām. Un tieši tāpēc nav gandrīz neviena sakarīga romāna, bet stāstu ir tieši tik, cik ir. Ar "latviešu literatūru" tam ir vairāk saistības, nekā, piemēram, Einfelda, Ignata vai Perveņeckas tekstiem.
From: | rt |
Date: |
3. Decembris 2006 - 15:45 |
|
|
|
(Link) |
|
Es saprotu, ka noliegums pašā noliegšanas procesā ir neauglīgs, tādēļ arī es saku, ka tas ir tikai posms, kam jātiek pāri. Jēga ir tikai rezultātam. Frīdvalds ir klasiks piemērs tam, kas notiek, ja tajā iestrēgst.
Jā. Tomēr īpaši neauglīgs tas kļūst brīdī, kad kļūst par vispārinājumu. Tad tas ne ar ko neatšķiras, piemēram, no "trimdas rakstnieku" vaimanām, kas uzskata, ka pats trimdas statuss ir kāda īpaša pievienota vērtība, kas viņu rakstīto padara radikāli atšķirīgu no pārējās latviešu literatūras. Sūdu netrūkst ne te, ne tur, taču ar trimdu vai netrimdu tam nav nekādas saistības. Ar vēlmi sūdam piešķirt vērtību, kā argumentu izmantojot šādu nošķīrumu, gan.
|
|
Top of Page |
Powered by Sviesta Ciba |