Šis arī tāds strīdīgs jautājums, kas paver plašu lauku isarunai par to, kāda ir skolas loma un kas būtu būtiskākais, ko tajā iemācīt. Man nav pieredzes vai pietiekama informācija par to, kas šobrīd notiek skandināvu skolās, tāpēc par to paklusēšu. Ja salīdzinam ar LV skolām, kur ideja līdzīga (par pieskaņošanos vidēji zemākajam līmenim) - es biju no tiem bērniem, kam diezgan viegli gāja mācībās, bet man nebija sajūtas, ka "grūtās" galvas mani kaut kā turētu atpakaļ. Var gan būt, ka manī arī nebija nekādu ambīciju sasniegt kaut kādu augstāku līmeni. Savukārt, tas ko pieredzēju Orhusas Universitātē man bija diezgan mind blowing - studiju darbs lielākoties notika grupās pa 4-5, šajās grupās notika aktīvas diskusijas, katrā lekcijā bija grupas prezentācija par konkrētu tematiku un pasniedzējs vairāk darbojās kā moderators. Diskutēt, sadarboties, aizstāvēt un argumentēt savu viedokli man bija sarežģīta pieredze, ņemot vērā, ka vidusskolas grupu darbs principā bija - tie, kas kaut ko jēdz par tematu, tie uztaisa prezentāciju un pārējie izliekas, ka piedalījās procesā, savukārt akadēmijā katrs sitās pa savam, mēģinot 7 budžeta vietas starp 15 sadalīt.
|