|
Sep. 2nd, 2016|06:10 pm |
man gribētos varēt efektīvi izskaidrot, kāpēc šis nav ok, lai arī kopumā galvenokārt ikdienā uzskatu, ka nav tādu tēmu, par kurām principiāli nevarētu jokot, domājot par kontekstu. šis nav par politkorektumu.
vai skolotāja ar bērniem šo joku pārsprieda, paskaidrojot, ka nav ok ne sist klasesbiedrus (pat tad, ja kāds pieaugušais Tev it kā saka, ka tas jādara), ne saukt kādu par dauni (un pirms iebilst, ka "medicīnisks termins, a ja nu puisītim anekdotē tiešām Dauna sindroms" - par cilvēkiem ar medicīnisku diagnozi tā arī saka, cilvēks ar Dauna sindromu), ne kaut kā implicēt, ka kāds, kuru varētu saukt par "dauni", varētu būt sitams? šaubos. un, to nedarot, smejoties par šādu joku, situācija būtībā tiek normalizēta (jo sevišķi bērnam, kurš, ļoti iespējams, nav spējīgs kritiski izvērtēt situāciju un tās kontekstu), agresija pret citādo nonāk kategorijā "smieklīgi", nevis kategorijā "nepareizi".
es esmu par to, ka ir jāuzticas skolotājiem un jāļauj pašiem pieņemt lēmumus klasē. manuprāt, tikumības likums ir absolūta huiņa. tomēr domāju, ka skolotājam būtu jābūt gana kompetentam, lai šādi nerīkotos, galu galā, visiem viņiem būtu jābūt pamata zināšanām bērnu vecumposmu psiholoģijā, kuras ļautu apzināties šādu situāciju (kur nevēlamas darbības netiek klasificētas kā tādas) milzīgos riskus. |
|