Pētījums par Latvijas tēla stratēģiju
Oct. 9th, 2003 | 05:23 pm
From:: kruts
Š.g. jūnijā - augustā pēc Latvijas institūta pasūtījuma Oksfordas universitātes pētnieki “brendinga” eksperta Valija Olinsa (Wally Olins) vadībā veica pētījumu par iespējamo Latvijas tēla stratēģiju un tā īstenošanas metodēm. Šis ir pirmais nopietnais ārzemju ekspertu pētījums par Latvijas starptautisko atpazīsatmību, jeb “brendu” un tā rezultāti ir pirmais solis ceļā uz vienojošu Latvijas tēla popularizēšanas stratēģiju.
Pētījumā ir aplūkota Latvijas tēla pašreizējā situācija pasaulē, izsvērtas Latvijas stiprās un vājās puses sava “brenda” attīstīšanai, kā arī definēti pieci atšķirīgi “brenda” varianti, izvirzot optimālo variantu to vidū. Pētījuma autori ir formulējuši to, kādi Latvijas savdabības aspekti jāakcentē un kādi pasākumi jāveic, lai veiksmīgi attīstītu pozitīvu priekšstatu par Latviju ārvalstīs. Tāpat pētījumā izvērtēts, kurām institūcijām šajā procesā jāiesaistās vai jāuzņemas vadošā loma.
Ar pētījuma publiskošanu mēs vēlamies ierosināt diskusiju gan valdībā, gan plašā sabiedrībā par nepieciešamību uzsākt valsts tēla popularizēšanas kampaņu, kuras mērķis ir veicināt mūsu valsts pozitīvu atpazīstamību starptautiskajā telpā. Piedāvājam šo pētījumu kā izejas punktu diskusijā. Latvijas institūts uzskata, ka no piedāvātajiem pieciem “brenda” variantiem vērā ņemams un nopietnas apspriešanas vērts ir pētījuma autoru viedoklis, ka Latvijai vispiemērotākais scenārijs varētu būt “The keystone of the Baltics” (Baltijas atslēga).
Visi piedāvātie varianti pašlaik ir tikai konceptuāla priekšlikuma stadijā. Tomēr pieņemt lēmumu par koordinētas valsts tēla kampaņas nepieciešamību un piešķirt tai līdzekļus ir valdības uzdevums un kompetence. Ja valdība šādu lēmumu pieņems, jebkurai koncepcijai būs nepieciešams veikt papildus pētījumus un izstrādāt detalizētu mārketinga stratēģiju sadarbībā ar pieredzējušiem mārketinga ekspertiem.
Ar pētījuma tekstu angļu valodā iespējams iepazīties pārkopējot to no Latvijas institūta mājas lapas, izmantojot hiperlinku: http://www.latinst.lv/Latvia_Branding_R eport.doc
Kāds tur vēl tēls? Pedofīlu un geju (vai arī abu kopā) zeme...
Pētījumā ir aplūkota Latvijas tēla pašreizējā situācija pasaulē, izsvērtas Latvijas stiprās un vājās puses sava “brenda” attīstīšanai, kā arī definēti pieci atšķirīgi “brenda” varianti, izvirzot optimālo variantu to vidū. Pētījuma autori ir formulējuši to, kādi Latvijas savdabības aspekti jāakcentē un kādi pasākumi jāveic, lai veiksmīgi attīstītu pozitīvu priekšstatu par Latviju ārvalstīs. Tāpat pētījumā izvērtēts, kurām institūcijām šajā procesā jāiesaistās vai jāuzņemas vadošā loma.
Ar pētījuma publiskošanu mēs vēlamies ierosināt diskusiju gan valdībā, gan plašā sabiedrībā par nepieciešamību uzsākt valsts tēla popularizēšanas kampaņu, kuras mērķis ir veicināt mūsu valsts pozitīvu atpazīstamību starptautiskajā telpā. Piedāvājam šo pētījumu kā izejas punktu diskusijā. Latvijas institūts uzskata, ka no piedāvātajiem pieciem “brenda” variantiem vērā ņemams un nopietnas apspriešanas vērts ir pētījuma autoru viedoklis, ka Latvijai vispiemērotākais scenārijs varētu būt “The keystone of the Baltics” (Baltijas atslēga).
Visi piedāvātie varianti pašlaik ir tikai konceptuāla priekšlikuma stadijā. Tomēr pieņemt lēmumu par koordinētas valsts tēla kampaņas nepieciešamību un piešķirt tai līdzekļus ir valdības uzdevums un kompetence. Ja valdība šādu lēmumu pieņems, jebkurai koncepcijai būs nepieciešams veikt papildus pētījumus un izstrādāt detalizētu mārketinga stratēģiju sadarbībā ar pieredzējušiem mārketinga ekspertiem.
Ar pētījuma tekstu angļu valodā iespējams iepazīties pārkopējot to no Latvijas institūta mājas lapas, izmantojot hiperlinku: http://www.latinst.lv/Latvia_Branding_R
Kāds tur vēl tēls? Pedofīlu un geju (vai arī abu kopā) zeme...