Lietoti trīs dažādi vārdi.
Pirmais ir māla lielizmēra krūze ("krūka", sasodīts), parasti ar osu.
Otrais ir krūze, vairāk tieši kā funkcijas apzīmējums, pieņemu, ka tā parasti sauc to, ko izmanto tieši dzeršanai (nevis to lielo, no kā salej) un tur iekšā var būt gan ūdens, gan vīns, gan jebkurš cits šķidrums.
Trešais ir kauss, parasti vīna.
Algādzis un vīna dzērājs šajā četrrindē var būt gan viena un tā pati persona, gan dažādas.
Valdnieka acs un ierēdņa sirds, manuprāt, ir kārtējā metafora par visu (ieskaitot sociālās piramīdas smailē savulaik esošo) ķermeņu pārvēršanos pīšļos. Haijama (vai viņam piedēvēto) rubaju viens no visbiežākajiem motīviem ir "X dzer vīnu => X nomirst un pārvēršas pīšļos => no pīšļiem/māliem, kas satur X pārvērtušās ķermeņa daļas, podnieks darina krūku/kausu => kāds, Ne-X dzer vīnu no kausa/lej no krūkas un nezina (vai zina), ka tie ir X pīšļi"
Pirmais ir māla lielizmēra krūze ("krūka", sasodīts), parasti ar osu.
Otrais ir krūze, vairāk tieši kā funkcijas apzīmējums, pieņemu, ka tā parasti sauc to, ko izmanto tieši dzeršanai (nevis to lielo, no kā salej) un tur iekšā var būt gan ūdens, gan vīns, gan jebkurš cits šķidrums.
Trešais ir kauss, parasti vīna.
Algādzis un vīna dzērājs šajā četrrindē var būt gan viena un tā pati persona, gan dažādas.
Valdnieka acs un ierēdņa sirds, manuprāt, ir kārtējā metafora par visu (ieskaitot sociālās piramīdas smailē savulaik esošo) ķermeņu pārvēršanos pīšļos. Haijama (vai viņam piedēvēto) rubaju viens no visbiežākajiem motīviem ir "X dzer vīnu => X nomirst un pārvēršas pīšļos => no pīšļiem/māliem, kas satur X pārvērtušās ķermeņa daļas, podnieks darina krūku/kausu => kāds, Ne-X dzer vīnu no kausa/lej no krūkas un nezina (vai zina), ka tie ir X pīšļi"