Nezinu, kura ir galvenā, bet ar diezgan agresīviem money-dick-power paņēmieniem tiek izjaukta vietējā kultūras ekoloģija. Piemēram, atņemtas Homo Novus norises vietu telpas, piedāvājot daudz lielākas summas par īri, un tiek lauzti krietni iepriekš norunāti īres līgumi (par šo gan baigi precīzi nezinu). Pati iniciatore ir padumja krievu oligarhu atvase, kas nesaprot ko dara (spriežot pēc intervijām, kurās bārstās ar ļoti sekliem un triviāliem izteikumiem), tikpat nekompetenta ir pārējā komanda, lai gan spriežot pēc viņu cv, rezultātam būtu jābūt spožam. Diemžēl nebūs, jo par saturu neviens īpaši neiespringst, uzsvars tiek likts uz superzvaigžņu vārdiem un skaitļiem. Par saturu neiespringst arī galvenā superkuratore Katerina Gregos, kuras koncepcija ir vismaz piektā uzlējuma un pilnīgā pretrunā ar biennāles kolanizatorisko pieeju. Viņas lekcija par kuratora darbu izvērtās par pilnīgu nekritisku pašslavināšanas runa bez jebkādas analītiskas ievirzes - jebkuru kritiku par pasākumu viņa uztver kā uzbrukumu un atbild ar šantāžām. Savās lekcijās Rietumos (kaut kur bija jābūt youtube liniem) Katerina lielās, kā atbrauks un ar šo pasākumu viesīs apgaismību nabaga Austrumu bauriem - mums te esot nojaukti pilnīgi visi padomju pieminekļi un jaunā paaudze pat nezinot, ka mēs bijām okupēti nesenā pagātnē. RIBOCA beidzot mums atvērs acis. Uz agresīvajām kapitālisma metodēm vēl varētu pievērt acis, pieņemot, ka pie mums notiks tik profesionāls pasākums, taču pagaidām viss liecina par ļoti zemu līmeni. Par ko visticamāk neviens skaļi nemaz nerunās, jo visiem maksā ļoti labi. |