preiodiskā sistēma |
12. Mar 2015|08:23 |
Ūdeņradim (H) bija tikai viens atoms, un tas viņam kutināja vēderu. He he he! smējās ūdeņradis. Liec mani mierā! (He, Li.)
Bē! Bō, smējās atoms (Be, B). Ciets vēders tev ir (C)! Neķiķini (N)! bļaustījās atoms. Oi! Fui, nevarēja rimties ūdeņradis (O, F).
Bet tad ūdeņraža vēders kļuva aizvien lielāks, un beigās ar lielu blīkšķi un uguņiem uzsprāga. No vēdera iznāca neviens cits kā Neons, kurš izskatījās stipri līdzīgs slavenajam hakerim Neo (Ne).
Neonam rokā bija nātru pušķis, jā, tieši 11 nātres tur bija (Na). Viņš ar tām vicinājās, visi muka, bet nevarēja aizmukt, un pielipa, jo nātres bija magnētiskas (Mg).
Tad neons nometa nātres un metās skriet. viņš ieskrēja alā, skrēja, skrēja, kamēr ieskrēja sienā (Al, Si). Palīgā, palīgā (P), kliedza Neons. Un tad no alas tumsas iznāca sivēns, kas oda pēc hlora (S, Cl). Ar dievu (Ar), saulainās dienas virszemē, teica sivēns. Tagad tu visu mūžu pavadīsi piekalts pie klints (K)!
Bet Neons atrada sienā caurumu (Ca), un skrēja tālāk. Un tad viņš satika Skandināvu (Sc), īstenu skandināvu, ar ragainu bleķa cepurīti un sarkanām bizēm. Skandināvs turēja rokā kaut ko apaļu un teica: Tik tak (Ti)! Kas tas ir par pulksteni, kas iet un iet, un nekad neaiziet līdz durvīm?
Vanckars tas ir! Vanckars (V)! brēca Neons. Bet skandināva rokās ar vanckaru notika lūk, kas. Tas sačurājās (Cr), čuriņas notecēja zemē un pārvērtās par mannā biezputru (Mn), kurā bija saspraustas 26 dzelzs karotītes (Fe). Tālāk kaut kur radās kobalts un niķelis, kuri neiekļaujas stāstā, bet kurus atceros tāpat (Co, Ni). Un tad nāk stāsta kulminācija - no tumsas iznira Cūka Znotiņa (Cu, Zn). Tālāk es vēl nezinu, kas notika.
=====
lūk, ko ar cilvēku spēj nodarīt ģimenes dzīve!
tas bija jau stipri sen, kad mēs lauleņa vadībā visi apguvām grieķu alfabētu (varu to noskaitīt kaut nakts vidū modināta).
tagad laulenis nolēmis, ka mums visiem jāapgūst Mendeļejeva periodiskās sistēmas tabula. es diezgan ilgi pretojos. bet kad šie ar mazmurkšķi jau bija kādus 10 gab apguvuši, es paņēmu to tabulu, saliku elementus dziesmiņā, un lepni to nodziedāju, domādamās ļoti efektīva, jo bija 10 minūtēs apguvusi viņu vairāku dienu darbu.
diemžēl vēl pēc 10 minūtēm biju to dziesmiņu aizmirsusi. ar galiem. Šamējie arī bija savu secību aizmirsuši. un tad viņi ķērās pie stāstiņa sacerēšanas. bet viņu stāstiņš nekādi nederēja manai atmiņai, un nācās sacerēt savu stāstiņu.
šis man tiešām der; varu tos elementus secībā nosaukt, un pat restaurēt kārtas skaitļus.
laulenis gan pilnās burās dodas tālāk; viņš jau var noskaitīt līdz kriptonam, un ar visiem numuriem. Pēc cūkas Znotiņas esot nākuši galli, kas patiesībā bijuši ģermāņi, vai arī otrādi, un viņi bijuši ar astēm.
mazmurkšķis var noskaitīt kādus 10 vai 20. mazzaķis zina tikai atsevišķus fragmentus. vakar viņš ōmiņam stāstīja, ka hēlijs ir cēlgāze, jo tas gaisā ceļas uz augšu. cēlējgāze tātad.
====
jautājumi publikai.
1. memory linking - kā šo sauc latviski?
2. vai sākumskolā un pamatskolā tiek stāstīts par šo iegaumēšanas metodi?
|
|