Pussprāguša galda hokejista piezīmes - I Tehniskā sadaļa [entries|archive|friends|userinfo]
kaszczejs

[ website | Pamatblogs krieviski ]
[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| GH skola = Politikas dumbrājos = ЖЖ - Ciba krieviski = Erudītu Līga ]

I Tehniskā sadaļa [Jan. 21st, 2015|12:27 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|, , ]

2. Spēles noteikumi

   Oficiālos spēles noteikumus amatieris iegaumēt fiziski nav spējīgs. Vairums tā saucamo profesionāļu, starp citu, arī. Tajos nereti tiek aprakstītas situācijas, kādas amatieru spēlēs nevar rasties zemo prasmju dēļ, un tikai labākie no profiņiem savā starpā tos cenšas ievērot burtiski. Tāpēc mājas treniņos un neoficiāli - arī Amatieru Līgā var spēlēt pēc vienkāršotiem noteikumiem, kurus noteikti vajag zināt. Vienkāršotie noteikumi vadās no tā, ka abi spēlētāji ir džentlmeņi, priekš pārējiem izdomāti oficiālie noteikumi.

   Atvieglotā noteikumu versija:

# Spēle ilgst piecas minūtes. Laiks spēles gaitā netiek apturēts, arī ripai izejot ārpus laukuma vai īsu pārtraukumu gadījumā. Atsevišķas spēles laiku var apturēt, ja ilgāk kā pusminūti jālabo galdiņš vai pēc spēlētāju vienošanās (piemēram, ripas pazušanas gadījumā).

# Iemetienu spēles sākumā pašlaik pieņemts veikt, noliekot ripu laukuma centrā un sākot spēli līdz ar signālu. Visi citi iemetieni arī tiek izdarīti laukuma centrā, bet no augšas, turot ripu ap piecus centimetrus virs figūriņu galvām. Abiem centra uzbrucējiem un aizsargiem iemetiena brīdī jāatrodas savās laukuma pusēs un pretiniekiem jābūt gataviem iemetienam.

# Spēles pārtraukuma gadījumā iemetiens notiek, ja abi spēlētāji notikuma brīdī varēja sasniegt ripu. Ja to kontrolēja tikai viens no spēlētājiem, tad ripa paliek pie viņa tai vietā, kur tobrīd atradās.

# Vārti neskaitās:
* ja ripa nav palikusi vārtos, bet izlēkusi atpakaļ;
* ja sists ar kāju pa stāvošu ripu, kuru pirms tam pēdējā skārusi tā pati sitošā figūriņa (taču tiek skaitīts metiens ar pacelto kāju, kad to lieto, griežot kā nūju);
* ja kopš iemetiena brīža pagājis mazāk par 3 sekundēm un ripa pēc to paiešanas nav skārusi bortu vai izdarīta piespēle;
* ja ripa iemesta vienlaikus ar spēles beigu signālu (šaubu gadījumā vārti netiek ieskaitīti);
* ja ripa nokļuvusi vārtos laikā, kad galds nav bijis stabils uzbrūkošā spēlētāja dēļ.

# Gūtie vārti skaitās, arī ja laukuma figūriņa vai vārtsargs salūzuši vai nokrituši vārtu gūšanas laikā.

# Viena figūriņa var turēt ripu ne ilgāk kā 5 sekundes, neizdarot piespēli vai metienu. Ja šis laiks tiek pārsniegts, tiek izdarīts iemetiens.

# Figūriņas, kas spēles gaitā pacēlušies uz augšu, var nospiest uz leju laikā, kad spēle ir pārtraukta vai kad nospiedējs pats kontrolē ripu. Pēdējā gadījumā jāievēro "5 sekunžu noteikums". Veicot nospiešanu, spēlētājs nevar vienlaikus spēlēt.

# Ja ripa apstājusies uz spēlētāja vārtu līnijas un viņš nav drošs, ka spēs to paņemt ar vārtsarga nūju, neiegrūžot vārtos, viņš drīkst paziņot "Bloks" un izdarīt iemetienu.

# Spēlētājs, kas pēc spēles sākuma 30 sekunžu laikā vēl nav ieradies uz spēli, saņem tehnisko zaudējumu ar 0:10.

# Strīdus situācijas izšķir turnīra galvenais tiesnesis. Galvenais tiesnesis arī izspriež nesportiskas rīcības gadījumus (piemēram, tīša laika vilcināšana, apkārtējo apvainošana, histēriska uzvedība, spēļu traucēšana utt.) un nosaka sodus vainīgajiem.

linkpost comment