(no subject)
Apr. 12th, 2012 | 06:51 pm
From:: thel
Mjā, šī ir slidena tēma, jo būtu jānošķir mērīšana (manuprāt, konvencijas jautājums, jo kritērijus var izvēlēties patvaļīgi) no percepcijas jautājuma.
Taču ja paliekam pie Dekarta, tad viņš nepiekristu, ka kustību var noteikt bez laika konceptiem (visprimitīvākie - "pirms" un "pēc" attiecībā pret kādu izvēlētu punktu). Viņa arguments būtu aptuveni šāds (No filozofijas principiem 21.par): laika daļas nav ontoloģiski atkarīgas viena no otras, piem., no tā, ka es eksistēju tagad, nav iespējams pierādīt, ka eksistēšu arī pēc brīža. u.tml. Tāpēc arī pašas lietas sevī ontoloģiski neietver ilgumu, bet gan uzrādās kā mūsu apziņas mods (kad izmantoju, piem., pirms/pēc nojēgumus).
Taču ja paliekam pie Dekarta, tad viņš nepiekristu, ka kustību var noteikt bez laika konceptiem (visprimitīvākie - "pirms" un "pēc" attiecībā pret kādu izvēlētu punktu). Viņa arguments būtu aptuveni šāds (No filozofijas principiem 21.par): laika daļas nav ontoloģiski atkarīgas viena no otras, piem., no tā, ka es eksistēju tagad, nav iespējams pierādīt, ka eksistēšu arī pēc brīža. u.tml. Tāpēc arī pašas lietas sevī ontoloģiski neietver ilgumu, bet gan uzrādās kā mūsu apziņas mods (kad izmantoju, piem., pirms/pēc nojēgumus).