Auto: Eko plānprātība, jeb nākamais solis attīstībā?
Ekonomija un ekoloģija. Šie šobrīd ir galvenie vadmotīvi jaunu auto dzinēju izstrādē. Visi jau zinam ka dīzelis ir nekaitīgāks par benzīnu. Ekodīzelis ir vēl labāks, jo izgrūž izplūdes gāzēs tieši tik pat daudz kaitīgā CO2 cik iepriekš saņēma no atmosfēras. Nākamais solis ir elektrība. Vēl labāk, vēl nekaitīgāk. Kur tālāk? Varbūt vienkārši darbināt auto dzinēju ar gaisu?
Un kapēc gan ne! Vismaz tā nolēma luksemburgas kompānijas MDI inženieri un radīja dzinēju kas darbojas no plika gaisa.
Tas gan nav tik vienkārši, kā atvērt haubi un uzpūst motoram lai tas sāktu darboties. Gaisam ir jābūt saspiestam zem ļoti augsta spiediena. Saspiestais gaiss tiek glabāts īpašos augsta spiediena balonos. Mazās devās šis saspiestais gaiss tiek iepumpēts dzinēja cilindros un milzīgā spiediena rezultātā spiež virzuli uz leju. Gluži tā pat kā darbojas degmaisījuma eksplozija parastajos benzīna dzinējos.
Iepūt man!
Mašīnītes protams nekādas nopietnās nesanāk. Vismaz pagaidām tās ir mazas un veidotas no plastmasas korpusa.
Ar vienu gaisa devu auto var nobraukt līdz 200 kilometriem. Tad nāksies četras stundas pagaidīt, kamēr kompresors spēs atkal 'piepūst balonus'. Un te savukārt sākas apburtais loks. Kompresors pats jau nedarbojas no plika gaisa. To darbina elektrība. Un patērētais enerģijas daudzums (izmaksas) ir salīdzināmas ar to pašu enerģijas daudzumu kādu patērē parastie benzīna dzinēji. Tātad kopējā bilde ir tāda, ka ekonomija ir neliela, taču mēs iegūstam pilnīgu ekoloģiju!
Un kapēc gan ne! Vismaz tā nolēma luksemburgas kompānijas MDI inženieri un radīja dzinēju kas darbojas no plika gaisa.
Tas gan nav tik vienkārši, kā atvērt haubi un uzpūst motoram lai tas sāktu darboties. Gaisam ir jābūt saspiestam zem ļoti augsta spiediena. Saspiestais gaiss tiek glabāts īpašos augsta spiediena balonos. Mazās devās šis saspiestais gaiss tiek iepumpēts dzinēja cilindros un milzīgā spiediena rezultātā spiež virzuli uz leju. Gluži tā pat kā darbojas degmaisījuma eksplozija parastajos benzīna dzinējos.
Iepūt man!
Mašīnītes protams nekādas nopietnās nesanāk. Vismaz pagaidām tās ir mazas un veidotas no plastmasas korpusa.
Ar vienu gaisa devu auto var nobraukt līdz 200 kilometriem. Tad nāksies četras stundas pagaidīt, kamēr kompresors spēs atkal 'piepūst balonus'. Un te savukārt sākas apburtais loks. Kompresors pats jau nedarbojas no plika gaisa. To darbina elektrība. Un patērētais enerģijas daudzums (izmaksas) ir salīdzināmas ar to pašu enerģijas daudzumu kādu patērē parastie benzīna dzinēji. Tātad kopējā bilde ir tāda, ka ekonomija ir neliela, taču mēs iegūstam pilnīgu ekoloģiju!
Comments