[info]jbook wrote
on December 30th, 2004 at 09:04 am

Auto: Eko plānprātība, jeb nākamais solis attīstībā?

Ekonomija un ekoloģija. Šie šobrīd ir galvenie vadmotīvi jaunu auto dzinēju izstrādē. Visi jau zinam ka dīzelis ir nekaitīgāks par benzīnu. Ekodīzelis ir vēl labāks, jo izgrūž izplūdes gāzēs tieši tik pat daudz kaitīgā CO2 cik iepriekš saņēma no atmosfēras. Nākamais solis ir elektrība. Vēl labāk, vēl nekaitīgāk. Kur tālāk? Varbūt vienkārši darbināt auto dzinēju ar gaisu?
Un kapēc gan ne! Vismaz tā nolēma luksemburgas kompānijas MDI inženieri un radīja dzinēju kas darbojas no plika gaisa.
Tas gan nav tik vienkārši, kā atvērt haubi un uzpūst motoram lai tas sāktu darboties. Gaisam ir jābūt saspiestam zem ļoti augsta spiediena. Saspiestais gaiss tiek glabāts īpašos augsta spiediena balonos. Mazās devās šis saspiestais gaiss tiek iepumpēts dzinēja cilindros un milzīgā spiediena rezultātā spiež virzuli uz leju.  Gluži tā pat kā darbojas degmaisījuma eksplozija parastajos benzīna dzinējos.

Iepūt man!

Mašīnītes protams nekādas nopietnās nesanāk. Vismaz pagaidām tās ir mazas un veidotas no plastmasas korpusa.
Ar vienu gaisa devu auto var nobraukt līdz 200 kilometriem. Tad nāksies četras stundas pagaidīt, kamēr kompresors spēs atkal 'piepūst balonus'. Un te savukārt sākas apburtais loks. Kompresors pats jau nedarbojas no plika gaisa. To darbina elektrība. Un patērētais enerģijas daudzums (izmaksas) ir salīdzināmas ar to pašu enerģijas daudzumu kādu patērē parastie benzīna dzinēji. Tātad kopējā bilde ir tāda, ka ekonomija ir neliela, taču mēs iegūstam pilnīgu ekoloģiju!

(Read Comments)
From:
( )Anonymous- this user has disabled anonymous posting.
Username:
Password:
Subject:
No HTML allowed in subject
  
Message:

Notice! This user has turned on the option that logs your IP address when posting.

July 2005

Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Powered by Sviesta Ciba