Aprīlis 18., 2017
pet | 21:32 Šajā kontekstā biju domājis pateikt nevis ka "identitāte kā vispārīgs jēdziens" ir sociāls konstrukts, bet gan ka *katra konkrētā identitāte*, ieskaitot konkrētās transpersonas identitāti, ir sociāls konstrukts, un šī identitāte maģiski nemainās no A uz B ar to vien, ka šī persona nodeklarē citu identitāti.
Identitāte nav patvaļīga izvēle - tas ir, jebkurš ir brīvs identificēties, kā vēlas, bet citi ir brīvi nepieņemt viņa deklarēto izvēli un identificēt pēc saviem ieskatiem, it īpaši, ja tie ieskati ir pamatoti iepriekšējā pieredzē. Jānis var teikt, ka viņš pieder dzimumam/rasei/reliģijai/whatever A, bet ja es viņu pazīstu kā piederīgu dzimumam/rasei/reliģijai/whatever B, tad ļoti iespējams, ka es viņu tā arī identificēšu; te pat neiet runa par runāšanu, terminu vai vietniekvārdu izvēli - manās acīs viņš *ir* B, nevis A, neatkarīgi no tā ko viņš saka. Savukārt vienīgais pārmaiņas nesošais risinājums - gan vispārīgais, gan konkrētās aprunātās transpersonas gadījumā - iestājas tad, kad (ja!) 'runātājs' iekšēji pieņem 'aprunātā' deklarēto jauno identitāti. Kas var, mēdz un (atkarībā no apstākļiem) arī drīkst nenotikt ilgi vai pat nekad.
|
Reply
|
|
|
|
Sviesta Ciba |