***
Mon 02.03.09 | 17:29
From:: mat
Kā redzi, tad tagad skolēniem ir viens šāds viedoklis, kuru viņi var izpētīt un vajadzības gadījumā arī apstrīdēt. Apšaubu, ka skolotāja pati nonāca pie šāda secinājuma, bet drīzāk reproducēja kaut kur citur izteiktu viedokli.
Vispār izteiktais piemērs par slikto uzvešanos ir ļoti labs pareizam apgalvojumam. Uzvedīsies sliktāk, būs lielāka iespēja palikt par noziedznieku, būs lielāka iespēja sēdēt cietumā, kur noteikti atkal būs lielāka iespēja par homoseksuāli pārvērsties. Ja mēs šo apgalvojumu apskatāmies iepriekšējā kontekstā, kur bija uzsvērts, ka var rasties, tad arī šajā gadījumā iespējamība notikt palielinās. Ja vēl ņemam vērā faktu, ka auditorija ir skolnieki, kas droši vien pilnībā vēl neizprot iespējamības palielināšanos, tad skaidrs, ka to var aizstāt ar vienkāršākiem izteikumiem.
Skolēnam vienmēr ir iespēja pajautāt precīzāk pamatojuma detalizācijas pakāpi. Vienmēr var detalizēt un pamatot vēl sīkāk, taču ir vietas, kur pamatojums kļūst "acīmredzams". Tieši tāpat pamatojumu var izpētīt arī katrs skolēns.
Vispār izteiktais piemērs par slikto uzvešanos ir ļoti labs pareizam apgalvojumam. Uzvedīsies sliktāk, būs lielāka iespēja palikt par noziedznieku, būs lielāka iespēja sēdēt cietumā, kur noteikti atkal būs lielāka iespēja par homoseksuāli pārvērsties. Ja mēs šo apgalvojumu apskatāmies iepriekšējā kontekstā, kur bija uzsvērts, ka var rasties, tad arī šajā gadījumā iespējamība notikt palielinās. Ja vēl ņemam vērā faktu, ka auditorija ir skolnieki, kas droši vien pilnībā vēl neizprot iespējamības palielināšanos, tad skaidrs, ka to var aizstāt ar vienkāršākiem izteikumiem.
Skolēnam vienmēr ir iespēja pajautāt precīzāk pamatojuma detalizācijas pakāpi. Vienmēr var detalizēt un pamatot vēl sīkāk, taču ir vietas, kur pamatojums kļūst "acīmredzams". Tieši tāpat pamatojumu var izpētīt arī katrs skolēns.