honeybee | Oct. 1st, 2017 09:25 am Multeni par dzeguzi es redzēju kā kritiku par tradicionālajām dzimtes lomām, jo īpaši par maskulinitāti - proti, lai mūsdienu sociālekonomiskajā situācijā vīrietis varētu nodrošināt sievu ar visu, kas "īstam vecim" jāvar (nu, tur parūpēties par sieviņu, nodrošināt, lai viņa ir smuka, aizstāvēt, salabot, sapelnīt naudu), principā šo funkciju pildīšanai ir nepieciešami kādi 12 vīri, kas praksē dzen izmisumā visas iesaistītās puses (par šo te ir daaaudz rakstīts). "Normas", manuprāt, reprezentē tās dāmītes, kas sačukstas, apbrīno, apskauž un aprunā, un kuru dēļ dzeguze jūtas tā, ka nevar mierīgi dzīvot savu dzīvi, neizdomājusi sev 12 vīrus (es domāju, ka tie vīri ir izdomāti). T.i., manuprāt, šī multene asi kritizē sabiedrības normas un ekspektācijas dzimtes un laulības jomās.
Kas principā parāda to, ka vienu un to pašu multfilmu ir iespējams interpretēt divos ļoti atšķirīgos veidos.
Arī tu, skatoties grāmatiņu par vectēvu, varēji piedāvāt plašu interpretāciju, izejot no vāka vien - t.i., tava spēja interpretēt grāmatu "pa savam" ieslēdzās stipri pirms tās lasīšanas. Ja no tā var secināt, arī tas ir interpretējams teksts, tad nav nekāda pamata domāt, ka citi cilvēki (gan pieaugušie, kas lasa to bērniem, gan paši bērni) grāmatu neinterpretēs katrs citādi.
Ar ko es gribēju teikt, ka māksla - gan literatūra, gan ilustrācijas, gan animācija - vienmēr saglabā spēcīgu interpretācijas elementu un līdz ar to tā īsti nestrādā kā viennozīmīgas vai "acīmredzamas" propagandas ierocis.
Lūk, piemēram, eksplozīvajā kombinācijā ar tavu islamofobiju šī grāmatiņa acumirklī nostrādāja kā vienkāršs slēdzis morālajai panikai, un tev pat, pieļauju, nav pieci gadi :) Tb pat tavā līmenī bija iespējams dabūt radikāli citu efektu nekā, tavuprāt, iecerēto. Tā ka tieši tas fakts, ka tu bijis spējīgs uztaisīt par to histēriju, parāda, ka šai histērijai nav pamata un grāmatiņai nav viennozīmīgs "normalizācijas" efekts. Read Comments |