Tikai no savas pieredzes runājot, atļaušos dalīties šādā muzikantu
pataloģiju uzskaitē.
1.Paspēlētāji –
tie ir tie džeki & meičas, kas pa lielam atnāk pasēdēt ar ģitāru/pie
bungām/taustiņiem, lai iedzertu alu vai hektoru ar pepsi. Vislabprātāk šamie
spēlē frošiņu zaļumballes repertuāru; viņiem patīk arī dziedāt, ar īpaši lielu
atdevi, kad sasniegta vajadzīgā kondīcija & vestibulārais aparāts galīgi aizvedis
uz lunaparku. Ja spēlēšana kļūst nestilīga vai pārāk nopietna, viņi noliek
ģitāru, lai tā netraucētu meistarīgi dzerot alu iz-žestiklulēt svarīgas
sarunas. Vēl daļa ir korporatīvie zvēriņi, kas pēc garas darbadienas stikla
krātiņā, piemēram, IT aizgaldā uz mūždien ieziepēta krēsla, atnāk izdauzīt,
izspēlēt & izkliegt labumus & nelabumos prom no savām oderētām japiju
frakiņām. Vēl arī tādi, kuriem, kā teiktu senie latvieši, varonīgi pie dirsas
par visu. It īpaši gadījumos, kad notiek kāds radošais process vai virzība
projām no neritmiskas pagraba santehnikas brigādes šāda vai tāda muzikālā
kolektīva ietvaros.
2.Spēlētāji – šiem
vismaz spēlēšanas laikā spēlēt ir svarīgi. „Ja pīpo, ta pīpo; ja močī ta močī!”
kā viņi mēdz teikt. Galīgi nav tā, ka mūzika viņiem būtu mazsvarīga, bet dienas
ceļos no fona skaņu celiņa uz lieveņa tā iznāk stipri epizodiski.
Galvenā motivācija spēlēt ansamblī, piedalīties
končos/tūrēs/pasākumos ir arī $, seksi, drogas & rokenroli, bet
prevalējošais tomēr ir komonikatīvais aspekts, kā viņi mēdz uzsvērt pēc glāzes
vai ”nu tak forši ar jums džekiem pabūt & uzkapāt augšā kādu gabalu” pēc
vairākām. Vispār viņiem visa tā mūzikas ideja diezgan per, bet vēl vairāk pēc
mēģa vai konča ar patosu nokūpināt kādu strēķi zāles. Small-talku mēdz iesākt ar vārdiem "mēs/mums māksleniekiem...".
3.Mūziķi – no
šiem daļa ir glābjami & daļa ir pilnīgi neglābjami melomāni. Mūzikā viņiem
svarīgākais ir cēli radošais aspekts & aurālā izaugsme. Var sadzīvot ar
otrajiem, bet ar pirmajiem bieži ir suņu dienas & nukleāra konflikta
draudi. Mēdz taisīt sazvērsestības teoriju/paranojas gājienus, jo uzskata, ka
visi muzikanti var ko nebūt radošu izdomāt, bet to nedara speciāli. Šie
ir arī no tādiem, kam mēdz uznākt radošās krīzes & sanāk aizmaldīties
depresiju katakombās. Un šiem reizumis gadās uzkrist (apkārtējiem) ar mūziku, ko paši
sacepuši vai vienkārši nezināmas random blices plati, par kuru tiem ļoti stāv
& krīt no 5. stāva.
Sakarā ar apziņu transformējošām vielām uz viņiem diezgan
attiecināms šis teiciens: Taking Drugs
to Make Music to Take Drugs.
|